Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-23, 13:30
  #12061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
De har egen process och den används. Givet att det inte riktigt är tal om stora volymer för återvinning än så länge. Men det kommer ju äldre bilarna blir. De bäddar för framtiden som man säger.


Coolt, det var det svaret jag sökte. Men bästeHrmongo känner sig alltid tvungen att svara inom 1 sekund även om han inte vet svaret
Citera
2022-08-23, 15:35
  #12062
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Gubben fabriken i partnerskap med Tesla som redwood bygget beräknas bli klar 2024.

Det var hela min poäng, att tesla inte återvinner sina egna batterier, alla i världen återvinner ju sina batterier. Vad är alternativet? Slänga det?

Kan ju inte säga att det förvånar mig att du blir petig när det gäller att hitta något negativt med Tesla. Men med eller utan Redwood, de återvinner 100% av sina batterier.
Citera
2022-08-23, 17:22
  #12063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kan ju inte säga att det förvånar mig att du blir petig när det gäller att hitta något negativt med Tesla. Men med eller utan Redwood, de återvinner 100% av sina batterier.

Jag ställde en fråga till libben vilket han hade ett svar på, du som inte har någon aning men känner något kultliknande drag att försvara bolaget mot varenda potentiellt negativ kommentar måste svara på allt oavsett om det är riktat emot dig. Besvara frågor med rätt svar istället för att försöka försvara bolaget som ditt eget barn. Tro mig, om jag är lite neg till tesla kommer det inte påverka ett 900$B bolag
Citera
2022-08-23, 18:04
  #12064
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag ställde en fråga till libben vilket han hade ett svar på, du som inte har någon aning men känner något kultliknande drag att försvara bolaget mot varenda potentiellt negativ kommentar måste svara på allt oavsett om det är riktat emot dig. Besvara frågor med rätt svar istället för att försöka försvara bolaget som ditt eget barn. Tro mig, om jag är lite neg till tesla kommer det inte påverka ett 900$B bolag

Ursäkta om jag inte riktigt köper att du inte hade andra intentioner än att trasha Tesla åter igen. Flashback är så vitt jag vet inte en snabbare sökmotor än google om man är "genuint" intresserad.
Även om du förstått att Teslas FSD med senaste uppdateringen är överlägsen allt annat, och nu förstår värdet av företaget, så kommer det ändå ta en stund innan jag behandlar Taylor Ogan's sympatisörer som folk.
Citera
2022-08-23, 18:49
  #12065
Medlem
libbens avatar
Intressant med twitter visselblåsaren. Inte ett dugg förvånad.

https://www.cnbc.com/2022/08/23/twit...-security.html
Citera
2022-08-23, 19:23
  #12066
Medlem
HaRRys avatar
1mot3 split imorgon
vad tror ni om kursen?
Citera
2022-08-23, 19:37
  #12067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaRRy
1mot3 split imorgon
vad tror ni om kursen?
Hmm svårt att säga.... Visst dök den efter split senast? (Den ökade ju på stadigt innan och efter en liten tid efter fortsatte den öka om jag inte missminner mig)

En sak jag vet är att jag kommer tradea mer efter splitten... Volymerna borde väl gå upp något
Citera
2022-08-23, 20:12
  #12068
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaRRy
1mot3 split imorgon
vad tror ni om kursen?

Tror ner efter split.
Citera
2022-08-23, 23:24
  #12069
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Intressant med twitter visselblåsaren. Inte ett dugg förvånad.

https://www.cnbc.com/2022/08/23/twit...-security.html
Intressant. Jag tror dom kommer förlika till slut. Elon kommer antagligen får ner priset på dealen som han ville.
Citera
2022-08-24, 07:47
  #12070
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Intressant. Jag tror dom kommer förlika till slut. Elon kommer antagligen får ner priset på dealen som han ville.

Och köpa tillbaka en hel del aktier.
Citera
2022-08-24, 09:52
  #12071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Även om du förstått att Teslas FSD med senaste uppdateringen är överlägsen allt annat, och nu förstår värdet av företaget, så kommer det ändå ta en stund innan jag behandlar Taylor Ogan's sympatisörer som folk.

Om det är överlägset allt annat känns de som att de iaf borde kunna få myndigheternas tillåtelse att ta ut föraren i en enda stad i hela världen?

Eller kan det vara så att du gravt överskattar betan och att den är ljusår ifrån att man kan ta ut föraren? I wonder.

Undra varför man endast ser bra grejer om betan vid första releasen? Kan det vara så att Elon öppet på twitter skriver till folk att dem inte får skriva dåliga saker om betan för då kommer de inte få nästa version tidigt 😂😂

https://twitter.com/jameshoffmann3/s...CpbPZD5tH1shJQ

Konstruktiv kritik accepteras tyvärr inte
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-08-24 kl. 10:16.
Citera
2022-08-24, 10:50
  #12072
Medlem
gladihattens avatar
Efter splitten blir ju optioner mer hanterbara i prisnivå. Optioner jag tittat på innan har legat runt 10000-20000 dollar vilket är lite saftigt att gambla med för mig personligen.

Men efter splitten kan det bli intressant att gå in på en LEAP kanske. Särskilt om kursen dalar efter splitten vilket väl är någorlunda troligt.

Fråga: Vad är enklaste sättet för oss svenskar med t.ex Avanza att köpa LEAPs/optioner?

Jag har inte sett någon svensk eller nordisk tradingplattform erbjuda Tesla optioner. Att trade:a dem inom ett ISK konto verkar kört? Så skattemässigt blir det ju meckigt oavsett, men hur göra för att överhuvudtaget komma åt optionerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback