2024-03-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geezerchide
TV slutade jag titta på 2007, nyheter slutade jag följa en bit innan covid.

Är inget annat än propaganda och hysterispridning i "nyheter" och media numera. Har ingen större lust att argumentera med förståndshandikappade som läst en artikel i aftonbladet och därför har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Ja, många år sen.. bara samma skit som står i msm ändå så känns som slöseri med tid att köra dubbel regim propaganda

Givetvis läser jag någon minut om dagen etc. Men Flashback är mitt hem! 💚

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Har upplevt att de senaste fyrtio åren har var för vänster. Slutat titta på SVT och Fyran de senaste femton åren.
Gäller SR också. Så förutsägbara journalister och de uppfattningar som de presenterar.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlvonRosen
Har inte tittat på TV sedan 2005, finns ingen poäng. Bara skit hela tiden. Pop-vetenskap. Vad gäller nyheter i sak så finns ju Internet, sök och du skall finna.

Hur många går på bio idag?
Hur vet ni vad som visas om ni inte kollar på programmen?
Citera
2024-03-13, 17:30
Medlem
Idag är våra svenska nyheter främst opinionsbildare. De är inte undersökande journalister utan har i uppgift att få oss medborgare att tro att allt är bra och att allt är lugnt… trots att hela landet slits sönder av 100% - ig kriminalitet via vår underbara flyktingpolitik. Jag tror att det blir ett inbördeskrig tillslut.
Citera
2024-03-13, 17:31
Medlem
CarlvonRosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur vet ni vad som visas om ni inte kollar på programmen?

Finns ju andra nyhets källor
Citera
2024-03-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Kanske därför du är så osynlig?

Massa skitsnack i tråden. Kollar själv nyheterna på tv, läser även flera dagstidningar varje dag.
Fattar inte grejen att skippa allt som inte följer ens egen agenda. Är väl viktigt att hänga med i samhällsdebatten även om man inte håller med?
Men erkänner att mitt förtroende för journalistiken har sjunkit katastrofalt senaste åren. Det råder en hysterisk stämning där alla journalister är livrädda att framstå som icke-pk och av rädsla idkar självcensur. Trodde jag aldrig för några år sen att vi skulle hamna där.

Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jag tycker att det är intressant att se nyheter och hålla mig uppdaterad. Inte så att jag delar alla åsikter i flödet eller köper allt som rapporteras eftersom jag förstår mig på källkritik. De som saknar den förmågan gör klokt i att avstå från allt tittande.

Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Om man inte tittat på nyheter i TV på typ 10 år, hur vet man då vad som visas och inte vill se?
Jag tycker som ni att det är viktigt att titta och lyssna på olika källor även om man inte håller med. Vad är det för trams att bara kolla på det man håller med om och dessutom skryta om det? Att sen påstå att det räcker med Youtube och Flashback som nyhetskälla gör mig mörkrädd.
Citera
2024-03-13, 17:38
Medlem
Slutat helt senaste åren.
Läser Epoch Times för mer traditionell och konservativ nyhetssyn på helgerna
Citera
2024-03-13, 17:40
Medlem
marcarolos avatar
Nyheter på TV är ju till 90% samma som radio eller tidningar men med rörliga bilder som i de flesta fall är helt onödiga.
Bättre då att lyssna på ekonyheterna (eller andra nyheter) medans man gör annat samtidigt. Jag lyssnar när jag är på toa eller lagar mat samt när jag går och lägger mig.
Sedan är ju kvalitén på programmen pinsamt dålig. Ekonyheterna är inte heller särskilt bra men betydligt högre än TV-nyheterna.
Citera
2024-03-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlvonRosen
Finns ju andra nyhets källor
Ja, men det var inte frågan. Hur vet du att det är skit som visas på nyhetsprogram och övrig TV eftersom du aldrig tittar på det?
Citera
2024-03-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
För min del var det det extremt ensidiga och negativa fokuset på Trump från 2016 och framåt som fick mig att tröttna på de stora mediekanalerna SVT, TV4 och Aftonbladet/Expressen. Även den likaledes ensidiga och alarmistiska rapporteringen om klimatfrågan bidrog till att jag lämnade mainstream propaganda.

Nu nöjer jag mig med min lokala morgontidning för att få den dagliga dosen pk-nyheter; i övrigt håller jag mig till alternativ svensk media som Riks och diverse oberoende utländska kanaler på youtube. Jag upplever inte att det har krympt min bild av vad som händer i världen, utan tvärtom vidgat den.

Riks.. jisses, vad som helst är väl bättre än att se på den feta, snobbiga, sliskiga gubben i fluga. Usch
Citera
2024-03-13, 17:58
Medlem
CarlvonRosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ja, men det var inte frågan. Hur vet du att det är skit som visas på nyhetsprogram och övrig TV eftersom du aldrig tittar på det?

Inte skit. Nyheter r nyheter. Övrig tv är för kött.
Citera
2024-03-13, 18:06
Medlem
Dimaks avatar
Ja helt här med, klarar av de första 30 sekunder om sammanfattande sen klarar jag inte av vinklingarna, Verkligen när de tar in miljöreportern. HAHHA Fyfan .

Men lyssnar på SR EKOT men då enbart om jag står och laga mat eller diska för att ha något i bakgrunden men då är jag väldigt kritiskt då det alltid vinklas åt ett hål .
Citera
2024-03-13, 18:18
Medlem
datalogs avatar
Har inte kollat på propagandan på många år. Är ju inga riktiga nyheter, handlar ju bara om hur vi kommer grillas till döds av klimatet eller hur onda män är, så vad är poängen? Bättre att läsa alternativmedia och Flashback.
Citera
2024-03-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Japp har slutat att titta på SVT och TV4 för ett par år sedan. Orkade inte med propagandan längre. Det går alldeles utmärkt att hålla sig uppdaterad på andra sätt om man nu vill det.

Ja räcker ju med att kolla på Flashbacks "aktuella ämnen" så ser man vad "pöbeln" vill läsa. Och jag tillhör ju pöbeln... Så det duger för mig. Det är ett ganska bra filter.

Sen finns det mer nischade källor som jag konsumerar speciellt inom teknik, vetenskap osv men de försöker i princip aldrig vinkla artiklarna politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in