2024-03-12, 20:18
Medlem
Astralhopps avatar
Räcker att läsa eller höra huvudnyheter om större händelser - resten är 99% oviktigt skräp.
Citera
2024-03-12, 20:25
Medlem
MyJustices avatar
för sådär 5 till 10 år sen sluade jag kolla på svt
För mycket propagande
Över lag tittar jag knappt på tv längre
Trista programm överlag
Citera
2024-03-12, 20:54
Medlem
Just nyheterna brukar jag snabbspola förbi sånt som jag inte bryr mig om(Palestina, Melodifestival, partiledare som ska gläfsa mot varandra), på svtplay i mobilen.

Finns andra program som är bättre om man vill skapa sig en bild av vad som händer i omvärlden och Sverige, t.ex. är radiokorrespondenterna rätt bra. Radio är bättre.

Tv var det nog 15 år sedan jag hade.
Citera
2024-03-12, 21:10
Medlem
Tjoflos avatar
Har inte aktivt satt på nyheterna på säkert tio år. Lyssnar lite på radio i bilen på morgonen när jag kör bil för att höra trafiknyheter eller mellan samtalen. Är något som klickat i huvudet där man inte längre kan se/höra på nyheter utan att samtidigt se deras version som levereras. Det gäller från båda sidor.

Värsta är väl alla dessa klimatnyheter som SR P1 kläcker ur sig varje dag för att MP sa till dom att göra det. Blivit väldigt svårt att sortera ut vad som är riktig information och vad som är ett meddelande någon vill att vi skall höra.
Citera
2024-03-12, 21:14
Medlem
Twitterturkens avatar
Yes, kollar inte heller längre och undviker det så gått det går.
Det känns inte som att nyheterna är där för att sprida kunskap utan för att hjärntvätta befolkningen till att ha vissa åsikter.

Dom går från att rapportera om att sossarna klagar på något Moderaterna gjort, att rapportera om feminister i Kenya som uppfunnit en ny typ av BH, en amerikansk deltat som gjort det olagligt att göra abort, till att berätta hur bra det går för Ukraina.
Vad får jag som svensk medborgare ut av denna information? Inte ett skit.
Sedan är det ofta vinklat och missvisande.

Hade hellre haft nyheter om kräftfiske i Småland, bergsklättring i Norrland och arkeologi på Gotland

Får pushnotiser av Sveriges Radios app angående lokala nyheter i Stockholm, räcker bra för mig.
Senast redigerad av Twitterturken 2024-03-12 kl. 21:18.
Citera
2024-03-12, 21:29
Medlem
Försöker undvika aktivisternas hjärntvätt så mycket som möjligt.

Kan bli att man råkar se någon gång per år och man spyr på den äckliga propagandan som de sprider.
Citera
2024-03-12, 21:34
Medlem
flugornass avatar
Har bara Tv:n på i nödfall så som när någon får för sig att störa mig med melodifestivalen och annat skräp.
Nej jag lyssnar på nyheter i bilradion tills nästa inslag kommer.
Det är ju bara halva sanningen man får höra oaktat vad nyheten handlar om.
Varför?
Nyheter som väcker mitt intresse tar jag reda på fakta om på nätets alla bra alternativ.
Citera
2024-03-12, 21:36
Medlem
Fuckwindowss avatar
Ja, många år sen.. bara samma skit som står i msm ändå så känns som slöseri med tid att köra dubbel regim propaganda

Givetvis läser jag någon minut om dagen etc. Men Flashback är mitt hem! 💚
Citera
2024-03-12, 21:37
Medlem
frozens avatar
Slutade kolla för många år sedan… 5-6 år sedan skulle jag tro.

Hade dock SVT på häromveckan när jag lagade mat och mycket riktigt så va det samma klimatångest propaganda fortfarande(!!). Man häpnar…
Citera
2024-03-12, 21:43
Medlem
Rodjas avatar
Har upplevt att de senaste fyrtio åren har var för vänster. Slutat titta på SVT och Fyran de senaste femton åren.
Gäller SR också. Så förutsägbara journalister och de uppfattningar som de presenterar.
Citera
2024-03-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.

Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.

Tittar alltid på Aktuellt, agenda och uppdrag granskning. Det är det enda som SVT producerar för vuxna människor med konservativa åsikter och som tar ansvar för det här samhällets fortsättning.
Citera
2024-03-12, 21:59
Bannlyst
Jag gjorde detta för ett par år sedan, jag följer väl med någorlunda i ”flasharna” men insåg ganska snabbt vid Ukrainainvasionen att det inte är sunt att dölja en stream där man väntar på att ett kärnkraftverk ska explodera, eller se massmordet 7:e oktober om och om igen

Jag måste inte se all skit och veta varenda detalj, jag mår inte bra av det, jag blir inte en bättre människa och tyvärr kan jag inte påverka det

Jag hatar aktivt alla ryssar och muslimer hittade en bottennotering 7:e oktober, annars lever jag bara och fyller inte skallen med all världens skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in