Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.
Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.
Tv4 sänder inget av samhällsnytta. De tillfredställer kvinnor och visar vad de vill se. Att du sen väljer den kanalen som nyhetskälla är ditt aktiva val.
Det mesta Tv4 sänder har ett kvinnoperspektiv och undertoner. Detta har skruvats upp på sistone, vilket tom har fått flera män i min omgivning att reagera. Tydligen har det inte varit en framgångsrik taktik eftersom bolaget går med rejäl förlust nu.