2024-03-13, 06:10
Medlem
Slutade titta och lyssna på nyheterna på tv och radio för 4 år sedan.
Tog bort all alternativ media också på sociala medier. Har gjort mig till en mycket gladare människa av att inte veta.
Dom nyheter jag intar får jag väldigt kort sammanfattat på textv appen.

Ett av dom bättre besluten jag gjort
Citera
2024-03-13, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.

Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.

Finns få alternativ för att hålla sig uppdaterad, undvek media ett tag men har kommit tillbaka.
Citera
2024-03-13, 06:32
Avslutad
Kul att se att många gjort som mig. Kan tillägga att det gett mig mer energi och jag har blivit gladare sedan jag började vara oengagerad och ointresserad av media annat än för viss lite förströelse.
Citera
2024-03-13, 06:34
Medlem
arakas avatar
Har nog inte kollat på TV-nyheter det här århundradet.
Dagstidningarna är perfekta eftersom man enkelt kan bläddra förbi det ointressanta typ klimatet, socialliberala yttringar, miljömuppar etc.
Senast redigerad av araka 2024-03-13 kl. 06:36.
Citera
2024-03-13, 06:57
Medlem
Deagle66s avatar
Det går ej att titta på dess jävla vänsterpropaganda.
Citera
2024-03-13, 06:58
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
.

Jag tycker det är ganska talande vilken ankdamm Sverige är, när en stor andel av de svarande i tråden väljer bort inhemsk media men konsumerar utländsk.
.
Sverige är ett litet språkområde så det säger väl sig självt att lokala medier till stor fokuserar på lokala nyheter, och mestadels köper in internationella mediers nyheter då det handlar om grejer utanför Sverige.

Så självklart kommer en hel massa människor i Sverige gå till källorna och läsa internationella media vad gäller internationella nyheter, men fortfarande vända sig till lokala nyhetsförmedlare för lokala nyheter.
Citera
2024-03-13, 07:05
Medlem
Absolut, jag har inte sett på TV sedan gymnasie tiden över 10 år sedan och då var det väl lite nyheter på morgonen och vakna med the voice bland annat.
Sedan dess varit upptagen med slava på jobb och hellre läser man internationella nyheter på telegram kanaler
Citera
2024-03-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Det går ej att titta på dess jävla vänsterpropaganda.

Men du tittar säkert gärna på fascismpropagandan på Riks?
Citera
2024-03-13, 07:12
Medlem
Själv börja jag kolla nyheter för 2år sedan, gjorde det aldrig innan dess, har dock väldigt starka filterglasögon på mig för att inte matas med miljö och muslimsk propaganda.
Citera
2024-03-13, 07:19
Avstängd
BATTs avatar
Jag tycker att det är intressant att se nyheter och hålla mig uppdaterad. Inte så att jag delar alla åsikter i flödet eller köper allt som rapporteras eftersom jag förstår mig på källkritik. De som saknar den förmågan gör klokt i att avstå från allt tittande.
Citera
2024-03-13, 07:20
Medlem
Det är svårt att hålla sig ifrån det för vi matas med hela världen nu 24/7 och man litar ju helt klart mer på SVT och olika stormedia med ett anseende jämfört med random twittrare och allvetare från flashback så då får det bli aktuellt 21.00 ibland, såklart medveten om att det bara är en sida som visas ibland.

Däremot så börjar jag bli så less på att ledare 2024 fortfarande drar ut sitt folk i krig och terror och har onödiga konflikter. Det är så jävla tragiskt så jag läser mer böcker nu.
Citera
2024-03-13, 07:24
Bannlyst
Dagens journalister på SVT håller så låg kvalité.

Jemför ett nyhetsprogram ifrån 80 talet början ( Notera att SVT alltid har haft en förkärlek till den onda kommunistiska sidan. När man vid klockan annonsera att man på 2:a sänder Sovjetisk bildkonst )

https://www.youtube.com/watch?v=WHZInVYQOpA

Jemför med dagens Akutellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in