2024-03-12, 19:00
Avslutad
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.

Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.
Citera
2024-03-12, 19:08
Avslutad
Har inte kollat nyheter på varken SVT eller TV4 på 10 år nu. Ser inte de kanalerna överhuvudtaget bortsett från lite streaming på Öppet arkiv eller nån utländsk serie på fyran ytterst sällan.
Citera
2024-03-12, 19:14
Medlem
Samma här, har inte sett några tv-nyheter på minst 10 år, och mår så bra!
Citera
2024-03-12, 19:15
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Jag får dom viktiga och intressanta nyheterna här ifrån under aktuella ämnen…
Citera
2024-03-12, 19:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombatfriend
Samma här, har inte sett några tv-nyheter på minst 10 år, och mår så bra!
Vad tror du skulle hända om du såg på en nyhetssändning?
Citera
2024-03-12, 19:46
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ja slutade helt under covid. Slog på när Ryssland gick in i Ukraina men stängde av efter 3 minuter. Sedan dess har jag inte sett ett skit.
Ytterst sällan ser jag agenda om vi här haft en snackis om vad som skall komma.
Citera
2024-03-12, 19:50
Medlem
geezerchides avatar
TV slutade jag titta på 2007, nyheter slutade jag följa en bit innan covid.

Är inget annat än propaganda och hysterispridning i "nyheter" och media numera. Har ingen större lust att argumentera med förståndshandikappade som läst en artikel i aftonbladet och därför har rätt.
Citera
2024-03-12, 19:53
Medlem
Har inte sett nyheterna på snart 10 år och tänker aldrig göra det igen.
Finns det något jag behöver veta räcker det med folk runt omkring sig och en snabb googling för att hålla sig uppdaterad.
Citera
2024-03-12, 19:58
Medlem
Jag läser TT på webben.
Citera
2024-03-12, 20:05
Medlem
Japp har slutat att titta på SVT och TV4 för ett par år sedan. Orkade inte med propagandan längre. Det går alldeles utmärkt att hålla sig uppdaterad på andra sätt om man nu vill det.
Citera
2024-03-12, 20:10
Medlem
LibraryCops avatar
För min del var det det extremt ensidiga och negativa fokuset på Trump från 2016 och framåt som fick mig att tröttna på de stora mediekanalerna SVT, TV4 och Aftonbladet/Expressen. Även den likaledes ensidiga och alarmistiska rapporteringen om klimatfrågan bidrog till att jag lämnade mainstream propaganda.

Nu nöjer jag mig med min lokala morgontidning för att få den dagliga dosen pk-nyheter; i övrigt håller jag mig till alternativ svensk media som Riks och diverse oberoende utländska kanaler på youtube. Jag upplever inte att det har krympt min bild av vad som händer i världen, utan tvärtom vidgat den.
Citera
2024-03-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad tror du skulle hända om du såg på en nyhetssändning?

Orkade inte med propagandan längre. Det går alldeles utmärkt att hålla sig uppdaterad på andra sätt om man nu vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in