Citat:
Ursprungligen postat av
AcuteAppendictis
Hej, vill gärna ha lite input om min medicinering. Min läkare säger att det ör många som har olika mediciner. Jag är ändå fundersam om det är ”normalt” att äta så många varje morgon. Jag mår skit och ha gjort i 15 årstid. Depression ångest hjärtklappning social fobi.
Jag äter
Sertralin
Voxra
Lyrica
Lamotrigin
Olanzapin
Propanolol
Vid behov Stesolid
Låter inte klokt.
Är du så hopplös att han bara skriver ut skit för att du inte fattar att du måste träna och börja jobba?
Depression och social fobi är ingenting som kan medicineras så att man ska bli frisk ifrån det. Du måste träna fysiskt och möta människor på daglig basis och få rutiner för att inte vara deprimerad med social fobi.
Isolering = ökar problemen
Hade också dina bekymmer en gång i tiden. Jag är fri så det går. Har inte dom problemen längre, och ja, jag kunde inte ens gå till affären själv.
KBT
Eller kör bara
Beror på hur villig du är att få en förändring. Dom två första veckorna av mitt liv på mitt första jobb så ville jag dö.
Sedan började problemen försvinna. Idag lever jag ett väldigt socialt och framgångsrikt liv. Enormt självständig och totala motsatsen till vem jag då var.
Ens eget psyke kan bli ett fängelse om man tillåter ens tankar bestämma allt.