Citat:
Ursprungligen postat av
AcuteAppendictis
Hur mycket oxascand tar du oftast? Och är iktorivil bättre än stesolid samt håller i sig längre?
Jag har bara testat stesolid till natten. Den fungerar för mig så, men vill få bort all stress under dagen och då fungerar inte stesolid på mig, jag blir trött. Oxascand fungerar men för kort halveringstid och då måste man ”gå undan” på jobbet för att ta piller liksom. Känns sådär. Men jag fungerar väldigt bra att arbeta med oxascand. Därav jag vill prova iktorivil då man inte blir trött av den, utan snarare motsatsen av vad jag hört. Lite mer pigg för att den släcker all ångest, stress, och så vidare. Så detta tillsammans med lyrica för min del skulle nog vara så nära opiat-effekten som möjligt för efter min kropp krossades så hade jag inga problem med någonting när jag hade morfinpreparat, inga smärtor, ångest, jag var lugn harmonisk, kunde slappna av och somna till natten.
Denna period nu när jag vill höja eller få in iktorivil så ligger jag på 45mg om dagen. Får jag iktorivil kan jag tänka mig att behålla 20-25mg till natten med insomning tex. Det är där min tanke går, att lyckas få till ikto under dagen men behålla en liten dos sobril som knuffar på insomning.
Jag inledde samtal med psykiatriläkaren nu dock var min ordinarie borta. Men träffade en rätt bra läkare ändå, dock så sades de att iktorivil ansågs som tabu här i regionen, vad de innebär i detta sammanhang vet jag inte riktigt. Men det vart en doshöjning på insomning till 15mg stilnoct/natt och att vi ska redigera adhd medicinen och ha fokuset där först o främst. Men det vart på tal om stesolid även här igen att de hellre skriver ut det. Men att de just nu är för mycket att göra på ett o samma möte att korrigera adhd medicin, förhöjd insomning. Vi skulle ta den diskussionen nästa runda. Men jag ger mig där sen och får nöja mig med stesolid isåfall och får då lägga om det till stesolid till natten och sobril under dagen.