2024-03-17, 07:33
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Ja. Stesoliden kommer du tacka den dagen du trappar ut någon annan skit medicin. Så behåll den så länge du kan, utnyttja dina recept fast du kanske inte gör det enl ordination så du får en liten buffert där hemma ifall du blir av med den i senare skede. Eftersom läkaren inte verkar lyssna får du slussa ut mediciner på egen hand o då är de skönt att ha något som oxascand, stesolid att luta sig tillbaka emot i den fasen.

Bra råd, känns som steso är det som faktiskt hjälper bäst. Olanzapinen blir man ju trött av och går således inte att ta på morgonen och få har jag den värsta ångesten. Lyrican är beroendeframkallande och vad jag läst är ett h-e att sätta ut om den dagen skulle komma. Tar du stesoliden? Vilken dos tycker du hjälper mot ångesten?
Citera
2024-03-17, 20:21
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Bra råd, känns som steso är det som faktiskt hjälper bäst. Olanzapinen blir man ju trött av och går således inte att ta på morgonen och få har jag den värsta ångesten. Lyrican är beroendeframkallande och vad jag läst är ett h-e att sätta ut om den dagen skulle komma. Tar du stesoliden? Vilken dos tycker du hjälper mot ångesten?

Sätt ut de som går. Vem vet, får du en sund dos stes kanske du klarar dig.
Jag har provat att mixa lite gällande lyrican. Jag har haft över maxdos gabapentin och den var ett helvete alltså. De var avtändning deluxe.
Jag har dock gått godkännande av läkaren att experimentera dosmässigt med lyrican för att hitta balans. Jag varierar mellan 4-500mg just nu och de fungerar rätt ok. Jag tror 750mg hade varit perfekt sweetspot för mig men då också ha med i åtanke smärtorna främst och välbefinnande och inte bara stress, ångest.

Men, när jag justerat dosen så har jag inte känt av det märkbart. Mest smärta. När jag sänkte gabapentin så fick jag direkt utsättningssymptom. Lyrican upplever åtminstone jag mildare även fast de sägs/är motsatsen. Åtminstone att sätta ut. Så blir de på tal någon gång, är jag inte jätte oroad.


Jag har oxascand inte stesolid. Jag vill försöka få till mig iktorivil åtminstone att prova en period o därav nekat stes, och inte visat intresse för lorezepam, xanor osv men de har varit stenhårt än så länge då min hc läkare hävdar att iktorivil är tung även fast den anses som den benson som du nästan omöjligt kan få ett ”rus” av och att den ska förskrivas från psykiatrin och vad som är sant i det vet jag inte. Men har försökt 2 ggr nu. Men tredje gången gillt kanske. Annars får man väl nöja sig om man får till en doshöjning på lyrica/sobril. Då blir jag oavsett nöjd. Men eftersöker lång halveringstid därav iktorivil men
Citera
2024-03-18, 13:11
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Sätt ut de som går. Vem vet, får du en sund dos stes kanske du klarar dig.
Jag har provat att mixa lite gällande lyrican. Jag har haft över maxdos gabapentin och den var ett helvete alltså. De var avtändning deluxe.
Jag har dock gått godkännande av läkaren att experimentera dosmässigt med lyrican för att hitta balans. Jag varierar mellan 4-500mg just nu och de fungerar rätt ok. Jag tror 750mg hade varit perfekt sweetspot för mig men då också ha med i åtanke smärtorna främst och välbefinnande och inte bara stress, ångest.

Men, när jag justerat dosen så har jag inte känt av det märkbart. Mest smärta. När jag sänkte gabapentin så fick jag direkt utsättningssymptom. Lyrican upplever åtminstone jag mildare även fast de sägs/är motsatsen. Åtminstone att sätta ut. Så blir de på tal någon gång, är jag inte jätte oroad.


Jag har oxascand inte stesolid. Jag vill försöka få till mig iktorivil åtminstone att prova en period o därav nekat stes, och inte visat intresse för lorezepam, xanor osv men de har varit stenhårt än så länge då min hc läkare hävdar att iktorivil är tung även fast den anses som den benson som du nästan omöjligt kan få ett ”rus” av och att den ska förskrivas från psykiatrin och vad som är sant i det vet jag inte. Men har försökt 2 ggr nu. Men tredje gången gillt kanske. Annars får man väl nöja sig om man får till en doshöjning på lyrica/sobril. Då blir jag oavsett nöjd. Men eftersöker lång halveringstid därav iktorivil men


Hur mycket oxascand tar du oftast? Och är iktorivil bättre än stesolid samt håller i sig längre?
Citera
2024-03-18, 13:13
  #196
Medlem
Jag känner ingenting av 100mg Lyrica, har kroppen redan vant sig 😟
Citera
2024-03-19, 06:52
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Hur mycket oxascand tar du oftast? Och är iktorivil bättre än stesolid samt håller i sig längre?

Jag har bara testat stesolid till natten. Den fungerar för mig så, men vill få bort all stress under dagen och då fungerar inte stesolid på mig, jag blir trött. Oxascand fungerar men för kort halveringstid och då måste man ”gå undan” på jobbet för att ta piller liksom. Känns sådär. Men jag fungerar väldigt bra att arbeta med oxascand. Därav jag vill prova iktorivil då man inte blir trött av den, utan snarare motsatsen av vad jag hört. Lite mer pigg för att den släcker all ångest, stress, och så vidare. Så detta tillsammans med lyrica för min del skulle nog vara så nära opiat-effekten som möjligt för efter min kropp krossades så hade jag inga problem med någonting när jag hade morfinpreparat, inga smärtor, ångest, jag var lugn harmonisk, kunde slappna av och somna till natten.

Denna period nu när jag vill höja eller få in iktorivil så ligger jag på 45mg om dagen. Får jag iktorivil kan jag tänka mig att behålla 20-25mg till natten med insomning tex. Det är där min tanke går, att lyckas få till ikto under dagen men behålla en liten dos sobril som knuffar på insomning.

Jag inledde samtal med psykiatriläkaren nu dock var min ordinarie borta. Men träffade en rätt bra läkare ändå, dock så sades de att iktorivil ansågs som tabu här i regionen, vad de innebär i detta sammanhang vet jag inte riktigt. Men det vart en doshöjning på insomning till 15mg stilnoct/natt och att vi ska redigera adhd medicinen och ha fokuset där först o främst. Men det vart på tal om stesolid även här igen att de hellre skriver ut det. Men att de just nu är för mycket att göra på ett o samma möte att korrigera adhd medicin, förhöjd insomning. Vi skulle ta den diskussionen nästa runda. Men jag ger mig där sen och får nöja mig med stesolid isåfall och får då lägga om det till stesolid till natten och sobril under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in