2024-03-10, 08:56
Medlem
Hej, vill gärna ha lite input om min medicinering. Min läkare säger att det ör många som har olika mediciner. Jag är ändå fundersam om det är ”normalt” att äta så många varje morgon. Jag mår skit och ha gjort i 15 årstid. Depression ångest hjärtklappning social fobi.
Jag äter
Sertralin
Voxra
Lyrica
Lamotrigin
Olanzapin
Propanolol
Vid behov Stesolid
Citera
2024-03-10, 09:07
Medlem
TELAVIV91s avatar
Du gör som du vill men att bli fri från den för cocktailen lär inte vara lätt.
Hur mådde du innan du började överhuvudtaget, levde huvudet sitt eget liv och medicinen var helt nödvändig, eller var det bara för att lyfta dig lite för att må bättre?
Jag vill ju att du slutar helt med drogerna för att kunna börja lära känna dig själv igen, men är förstås inte position att veta om det möjligt och ens önskvärt. Men måste du leva med psykofarmaka (och i den omfattningen) i resten av livet kommer du aldrig leva fullt ut och vara den du egentligen är.
Finns det någon rimlig chans att sluta är det dags att du börjar trappa ner nu. ingen tvingar dig att ta drogerna men du kan typ tvinga läkarna att hjälpa dig trappa ner.
Citera
2024-03-10, 09:12
Medlem
eldrattans avatar
Nja. Ännu en godtrogen som gör precis vad doktorn säger. Ja du är en s.k guldkalv för vården och dess verksamheter. Du kommer aldrig bli bra eller göra framsteg så länge du snaskar dom där kemikalierna.

Det är inte meningen du ska bli bra heller. Det skall vara fortlöpande.
Citera
2024-03-10, 09:19
Medlem
Tycker inte det är märkvärdigt imo. Vissa kanske går in i varandra och är överflödig.

Jag gjorde dock en saftig nertrappning cold turkey när jag visserligen tyckte det var för mycket för min egna del. Högdos morfin, över maxdos gabapentin, 3st antidepp. Tror de var något mer också.

Eg. Ingen nertrappning heller utan jag tvärsluta bara.
Citera
2024-03-10, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Hej, vill gärna ha lite input om min medicinering. Min läkare säger att det ör många som har olika mediciner. Jag är ändå fundersam om det är ”normalt” att äta så många varje morgon. Jag mår skit och ha gjort i 15 årstid. Depression ångest hjärtklappning social fobi.
Jag äter
Sertralin
Voxra
Lyrica
Lamotrigin
Olanzapin
Propanolol
Vid behov Stesolid

Varför tar du Lyrica i kombination med dom andra. Är du schizofren?
Citera
2024-03-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför tar du Lyrica i kombination med dom andra. Är du schizofren?

Lyrica mot ångest, gad. Olanzapin mot ångest också.
Citera
2024-03-10, 09:54
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Jag äter
Sertralin
Voxra
Lyrica
Lamotrigin
Olanzapin
Propanolol
Vid behov Stesolid

I tusentals år har människan levt livet utan minsta möjlighet att ta ett piller för att döva ångest, öka trötthet, minsta trötthet, hämma serotonin, neuroleptika... Inget av det du äter är normalt men du är givetvis en guldklimp för Big Pharma som nu fått fritera din hjärna.
Citera
2024-03-10, 10:06
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Lyrica mot ångest, gad. Olanzapin mot ångest också.

Så hur jobbar du med din ångest i övrigt?
Exempelvis vad utlöser din ångest? Hur kan du förebyggande det? Hur kan du göra för att liknande situationer inte ska vara lika ångestframkallande.
Citera
2024-03-10, 10:26
Medlem
Sertralin, Voxra, Lamotrigin och Propranolol används ofta för att behandla ångest OCH depression. Varför tar du alla 4 av dessa och inte bara 1?

Lyrica används för att behandla neuropatisk smärta och vissa typer av epilepsi. Varför har du det utskrivet?

Olanzapin kan användas vid psykotiska tillstånd. Har du/haft psykos? Eller så får du det senare med tanke på denna cocktail!

Stesolid (Diazepam) används för att behandla ångest och kan vara beroendeframkallande vid långvarig användning.

Real talk:

Jag tänker inte sitta här och förklara vad du ska eller inte ska proppa i dig. Det är ditt ansvar att ta reda på! Jag ser dina ord som redan hjälplös och handfallen! Hur kan en läkare lyckas övertyga någon att ta alla dessa preparat varje morgon utan vidare eftertanke om biverkningar? Tar du inte dig själv på allvar? Du måste vårda din kropp och din hjärna! Du förser dig själv med onaturligt starka och giftiga preparat!

Vill du förbli en halvinbakad grönsak för resten av ditt liv eller vill du kämpa för ditt mående? Ta ansvar över dig själv? Ingen annan än du kan ta tag i dig själv! Att gapa stort med läkarens "goda" ordination ger dig ingen klapp på axeln! Din övertro på läkare och deras intentioner behöver ses om! Ju mer skit dom skriver ut till dig, desto mer zombie! Och desto mer beroende av sjukvården! Desto mer pengar till dom!

Ingen kommer att kunna "rädda" dig från dig själv och livets alla känslolägen, motgångar, tankar och hinder. Inget piller kan rädda dig från att må dåligt i livet! Vem är det du flyr ifrån? Ditt mående? Vi är alla där, kämpar för oss själva! Du och bara du kan hjälpa dig själv på riktigt! Börja tänk själv först innan du "överlämnar" tänket åt en girig läkare!

Se om dina rutiner, ditt JAG.
Börja med hälsosamma rutiner. Ingen har dött av att vara hälsosam!
Citera
2024-03-10, 10:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2024-03-10, 12:04
Medlem
Port-charlottes avatar
På tok för mycket,låter som om du är övermedicinerad
Citera
2024-03-10, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ettminustre
Sertralin, Voxra, Lamotrigin och Propranolol används ofta för att behandla ångest OCH depression. Varför tar du alla 4 av dessa och inte bara 1?

Lyrica används för att behandla neuropatisk smärta och vissa typer av epilepsi. Varför har du det utskrivet?

Olanzapin kan användas vid psykotiska tillstånd. Har du/haft psykos? Eller så får du det senare med tanke på denna cocktail!

Stesolid (Diazepam) används för att behandla ångest och kan vara beroendeframkallande vid långvarig användning.

Real talk:

Jag tänker inte sitta här och förklara vad du ska eller inte ska proppa i dig. Det är ditt ansvar att ta reda på! Jag ser dina ord som redan hjälplös och handfallen! Hur kan en läkare lyckas övertyga någon att ta alla dessa preparat varje morgon utan vidare eftertanke om biverkningar? Tar du inte dig själv på allvar? Du måste vårda din kropp och din hjärna! Du förser dig själv med onaturligt starka och giftiga preparat!

Vill du förbli en halvinbakad grönsak för resten av ditt liv eller vill du kämpa för ditt mående? Ta ansvar över dig själv? Ingen annan än du kan ta tag i dig själv! Att gapa stort med läkarens "goda" ordination ger dig ingen klapp på axeln! Din övertro på läkare och deras intentioner behöver ses om! Ju mer skit dom skriver ut till dig, desto mer zombie! Och desto mer beroende av sjukvården! Desto mer pengar till dom!

Ingen kommer att kunna "rädda" dig från dig själv och livets alla känslolägen, motgångar, tankar och hinder. Inget piller kan rädda dig från att må dåligt i livet! Vem är det du flyr ifrån? Ditt mående? Vi är alla där, kämpar för oss själva! Du och bara du kan hjälpa dig själv på riktigt! Börja tänk själv först innan du "överlämnar" tänket åt en girig läkare!

Se om dina rutiner, ditt JAG.
Börja med hälsosamma rutiner. Ingen har dött av att vara hälsosam!

Lyrican har han antagligen för ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in