2024-03-10, 14:56
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Drevigt hur ni gick på Pussy för det hon skrev, men hitta gärna någon detalj att fixera dig vid och upprepa till absurdum, det är helt enligt hur jag förväntar mig bli metodiskt bemött av sådana som inte kan föra vettiga diskussioner. Och det var inte det du skriver nu du skrev då. Orkar inte argumentera med dig och dina likar, det är tydligt att ni inte är ute efter att göra annat än tolka saker fel så det är meningslöst. Jag tycker dock det är äckligt hur ni stimmar mot olika skribenter och sen sitter och gnäller för ni inte får svar på era ogrundade påhopp, som om folk inte har annat att göra än att sitta här 24/7.

Jag tycker det var otrevlig och ogrundad smutskastning av Sanna och ingen liten detalj, helt enkelt. Man brukar inte få betalt för insändare.
Citera
2024-03-10, 15:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ååååh de vältrar sig i pengar?
Är det avundsjukan från de som inte förstår sig på ekonomi som kommer fram?
Har du lyckats fixa hyran denna månaden eller står fogden och bankar på dörren?
Det problem jag har, och förmodligen de flesta "motståndare" är att de framhåller att de åker land och rike runt för att skydda barn. Förstår att detta måste ersättas på något sätt, men de skulle inte göra detta enorma arbete de lägger ned om inte det var grovt lönsamt.

Då blir det goda inte så gott längre, och mängd går före kvalitet, och de håller helt tyst om de anhöriga barnen, som exempel barnen till självmördare.
Citera
2024-03-10, 15:26
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det problem jag har, och förmodligen de flesta "motståndare" är att de framhåller att de åker land och rike runt för att skydda barn. Förstår att detta måste ersättas på något sätt, men de skulle inte göra detta enorma arbete de lägger ned om inte det var grovt lönsamt.

Då blir det goda inte så gott längre, och mängd går före kvalitet, och de håller helt tyst om de anhöriga barnen, som exempel barnen till självmördare.

Årsredovisningen för Dumpen Media Group AB ska vara inne kring halvårsskiftet.
Citera
2024-03-10, 15:43
Medlem
Kan inte förstå varför Sara inte förtydligar Dumpens ekonomi så hade vi sluppit alla dessa diskussioner och spekulationer. Hon har ju varit öppen med allt annat negativt om sitt liv så varför dölja ekonomin. Lägg alla korten på bordet så är luften rensad.
Citera
2024-03-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?

Ja, har man detta forum som heltidssysselsättning för att föra ut sin mission växer inskränktheten exponentiellt och istället för att tillföra debatten komplexa argument blir det bara en ständig upprepning av de samma.
Citera
2024-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Läsförståelsen det är fel på eller hjärnan? Läs om din åsna. Att jag skriver det ena betyder inte att jag inte tycker ALLT jag inte skrev.
Tack för att du bekräftade så att dum åsna förstår.
Citera
2024-03-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan inte förstå varför Sara inte förtydligar Dumpens ekonomi så hade vi sluppit alla dessa diskussioner och spekulationer. Hon har ju varit öppen med allt annat negativt om sitt liv så varför dölja ekonomin. Lägg alla korten på bordet så är luften rensad.
Kan man tycka, men som nyss nämndes så är det snart dags för årsredovisning. Det ger en viss bild, även om det inte gäller allt.
Citera
2024-03-10, 18:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
För dig är två horor och hjärndöda missbrukare inkarnationen av självaste Florence Nightingale.OMG!!!
Om man vill bli seriöst bemött här så måste man tänka på vad man själv skriver.
Citera
2024-03-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag bara hänvisade till Skaraborgs tingsrätt eftersom du trodde att det var kaffe i termosarna men det var det ju inte. Tänkte att det passade bättre i pm men du förstår nog inte oavsett hur du blir serverad.
Trodde jag det var kaffe???
Du ska nog inte tro så mycket!
Citera
2024-03-10, 18:08
Medlem
Citat:
FBs mest blockade stalker! Har han något om Dumpen får han väl skriva ut det.
Ja, sjukt är det. Till och med kräva läskvitto🫣
Citera
2024-03-10, 18:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Så den här kvinnan som ändå ingen vill knulla är det ultimata beviset på dumpens enorma stöttning?
OMG . Harr du inget bättre att komma med? Vad är Hank??
Att låtsas måna om anhöriga samtidigt som man uppför sej så här illa mot en anhörig går inte ihop. Du är genomskådad.
Citera
2024-03-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Nu får du verkligen till det.
Vill man tjäna pengar finns betydligt bekvämare sätt än att hänga 100-tals mil ute på landsvägar utan säkerhet att gäddan verkligen dyker upp.

Men det är självklart lönsamt på så vis att det visar den verklighet som våra barn drabbas av, det visar hur sårbara barn är där lagar inte skyddar dem idag. Det är det som gör mödan värt. Tack till Dumpen för det.

Sen nämner du barn by the way som om du brydde dig. Offren för förövarna bryr du dig inte alls om och förövarnas barn publicerar naturligtvis inte Dumpen offentligt, trögskalle.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-10 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in