2024-01-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det här handlar int om att straffa utan att förhindra och försvåra för gäddan att begå övergrepp på (fler) barn, få gäddan att söka hjälp samt få gäddans eventuella tidigare offer att våga träda fram och göra en anmälan

Alla inser ju att det handlar om att straffa, även dumpenförespråkare, förutom du.
Citera
2024-01-21, 11:59
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Självklart är det jobbigt även om de inte blir trakasserade , däremot blir det ju dubbelt upp med uthängningen för de berörda.Det är jobbigt nog att få reda på vad en närstående har gjort.Vad är det för konfrontationer som du hänvisar till? Var kan jag hitta podden??

Var inte i podden utan var denna jag tänkte på
https://dumpen.se/2023/02/17/livet-efter-maken-hamnat-dumpen/

Det nämns i flera av dom
Men Hank är en av dom konfrontationer där dom nämner att dom stöttar dom anhöriga
I flera av dom telefonsamtal med gäddan dom lagt ut så pratar dom om att dom kommer höras av fler ggr via telefon och hjälpa och stötta
Citera
2024-01-21, 15:45
Medlem
Citat:

Det nämns i flera av dom
Men Hank är en av dom konfrontationer där dom nämner att dom stöttar dom anhöriga
I flera av dom telefonsamtal med gäddan dom lagt ut så pratar dom om att dom kommer höras av fler ggr via telefon och hjälpa och stötta

Så den här kvinnan som ändå ingen vill knulla är det ultimata beviset på dumpens enorma stöttning?
OMG . Harr du inget bättre att komma med? Vad är Hank??
Citera
2024-01-21, 15:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Det nämns i flera av dom
Stötta? Jag tycker synd om dig gånger 100. Säkert bra men inte tillräckligt.

Om du inte stannar och pratar med oss så ringer vi din fru, är säkert för att stötta.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-01-21 kl. 15:57.
Citera
2024-01-21, 16:08
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Stötta? Jag tycker synd om dig gånger 100. Säkert bra men inte tillräckligt.

Om du inte stannar och pratar med oss så ringer vi din fru, är säkert för att stötta.

Stöttningen kommer efter konfrontationen givetvis och den är av förklarliga skäl inte offentlig
Citera
2024-01-21, 16:29
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Så den här kvinnan som ändå ingen vill knulla är det ultimata beviset på dumpens enorma stöttning?
OMG . Harr du inget bättre att komma med? Vad är Hank??

Ena stunden klagar du på att dumpen skadar dom anhöriga och när en kvinna går ut och berättar om det stöd hon fått från dumpen så väljer du att smutskasta henne, du verkar int bry dig särskilt mkt om dom anhöriga

Det här är Hank, https://dumpen.se/2023/10/14/hank-292-sundsvall/
Citera
2024-01-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Vafan? Ingen lördagsgädda?
Dålig stil dumpen...dåålig stil.

Lördagar vill jag fan ha en kvällsgädda att avnjuta.

Bättre att Dumpen levererar en gädda på söndagar (vilket dom gjorde idag och ofta gör) för att dämpa ångesten. Tråden har blivit så tråkig med grindvakten Bertil som svarar på allt. Hen lär sträva efter att få komma in i Dumpens inre krets.

Journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson gör sitt bästa ja men det känns som konstgjord andning. I bästa fall är det ett myrsteg närmare en lagförändring efter en fika med Liberalernas onödigaste kändis. Polis-Martin, B-kändis och kan inte påverka ett skit egentligen. Gubben försöker med Robinson-kortet än idag och tror att Dumpen kan ge lite boost, "se mig, titta vad jag för barn, jag drack kaffe med Dumpen". Jadu Martin, imponerande.

Tycker synd om Sara som kämpar så hårt men får nada tillbaka. Ska freakshowen fortsätta på samma spår i tre år till? All media är ju helt emot Dumpen.

Swishen lär ju börja sina om bara efterblivna hängs ut hela tiden.
Citera
2024-01-22, 02:47
Medlem
Citat:
Ena stunden klagar du på att dumpen skadar dom anhöriga och när en kvinna går ut och berättar om det stöd hon fått från dumpen så väljer du att smutskasta henne, du verkar int bry dig särskilt mkt om dom anhöriga

Det här är Hank, https://dumpen.se/2023/10/14/hank-292-sundsvall/

Du refererar till ett enda exempel som skulle visa hur mycket de bryr sig. När folk berättar om egna och eller andras erfarenheter är det enligt dig bara påhitt. Hur kan vi veta att inslaget. helt enkelt inte är arrangerat??
Citera
2024-01-22, 09:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Du refererar till ett enda exempel som skulle visa hur mycket de bryr sig. När folk berättar om egna och eller andras erfarenheter är det enligt dig bara påhitt. Hur kan vi veta att inslaget. helt enkelt inte är arrangerat??

Vad jag menar är att det finns bara hörsägen som vittnar om det och även om det skulle stämma så vet vi int omständigheterna runtomkring, har dom fått hjälp men tackat nej? Har dom bett om hjälp men fått ett nej? Hur har samtalen mellan Sara och den påstådda anhörige låtit?

Har den anhörige då bara vänt sig mot dumpen och anklagat dumpen för all skit som skett så blir det svårt för dumpen att hjälpa personen när denna ständigt skuldbelägger dumpen och int personen som skapat situationen från början

I det fallet jag hänvisar till så finns iaf en röst och en sammanhängande berättelse som man får möjlighet att ifrågasätta
Citera
2024-01-22, 11:46
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att det finns bara hörsägen som vittnar om det och även om det skulle stämma så vet vi int omständigheterna runtomkring, har dom fått hjälp men tackat nej? Har dom bett om hjälp men fått ett nej? Hur har samtalen mellan Sara och den påstådda anhörige låtit?

Har den anhörige då bara vänt sig mot dumpen och anklagat dumpen för all skit som skett så blir det svårt för dumpen att hjälpa personen när denna ständigt skuldbelägger dumpen och int personen som skapat situationen från början

I det fallet jag hänvisar till så finns iaf en röst och en sammanhängande berättelse som man får möjlighet att ifrågasätta

Ja, det är iofs mycket som vi inte kan veta med 100% säkerhet. Har precis lyssnat på en rättegång som handlade om en misshandel av en Tweedy på dumpen.
Det är förvisso så att dumpen tar avstånd från sådant samt inte direkt uppmanar till våld.
Dock kan vi vara överens om att detta inte hade skett utan uthängning.
Citera
2024-01-22, 12:28
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ja, det är iofs mycket som vi inte kan veta med 100% säkerhet. Har precis lyssnat på en rättegång som handlade om en misshandel av en Tweedy på dumpen.
Det är förvisso så att dumpen tar avstånd från sådant samt inte direkt uppmanar till våld.
Dock kan vi vara överens om att detta inte hade skett utan uthängning.

Jag tror misshandeln hade skett ändå, han ska tydligen ha vart runt i byn och försökt ragga upp småtjejer på busshållplatser och äcklat sig
Att folk blir förbannade är ganska självklart

Sen har Sara själv tydligen försökt lugna ner stämningen innan detta skedde genom att skriva ett inlägg i någon grupp för Rättvikbor eller vars han nu var ifrån
Citera
2024-01-22, 13:31
Medlem
Citat:
Jag tror misshandeln hade skett ändå, han ska tydligen ha vart runt i byn och försökt ragga upp småtjejer på busshållplatser och äcklat sig
Att folk blir förbannade är ganska självklart

Sen har Sara själv tydligen försökt lugna ner stämningen innan detta skedde genom att skriva ett inlägg i någon grupp för Rättvikbor eller vars han nu var ifrån

Tror igen!!!! Ja, det gick rykten bland vissa. Dock blev den utlösande faktorn just dumpens uthängning. Om du har kunskap om vad som hände så blev det ett totalt pöbelvälde..
Dörren till hans boende bröts upp och han blev misshandlad i sitt hem.
När han försökte fly i sin bil slogs rutorna fram å bak sönder.Massor av bilar och människor hade samlats utanför hans bostad.
"Duktiga"Sara misslyckades totalt med att lugna ner stämningen tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in