2024-03-09, 19:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Den tandlösa horan ska söka hjälp istället för att söka hämd i att jaga personer som hon via brottsprovokation får folk att Swish pengar.
Är även jag emot våld över lag, men en lavett är hon värd
Patrik också?
Eller är han för lång och stor för dej.
Citera
2024-03-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Patrik också?
Eller är han för lång och stor för dej.
Jag vet inte det.
242 meter upp i gryngången kommer göra ont
Citera
2024-03-09, 21:16
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Vill du möjligen lägga upp den texten här oxå? Ditt konto är privat där och det är allmänt svårt att nå sociala medier fullt ut utan en egen profil (jävligt less på sociala medier så jag ids inte skaffa någon ny profil).
Ni är många som hört av er både här och på Facebook och ställt frågan om varför jag både valt att lämna Dumpen samt varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc.
Som svar på varför jag valt att lämna så beror det på att jag blivit uppsökt via vykort i mitt hem där man varit tydlig med att poängtera att man vet vart jag finns och som mamma så tar jag det självklart som ett gränslöst och obehagligt markerande.
Det här är min borg där mina barn ska vara trygga, så på två minuter så fattade jag mitt beslut och sa tack och hej.
En längre förklaring till varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc kommer under helgen. Jag förstår att den kan ha varit smärtsam för många men trots det så är det aldrig okej att höra av sig till mig och hota mig till livet. Debattartikeln skrevs flera veckor innan publicering och avhopp och blev även ”👍🏼” av ansvarig utgivare på Dumpen. Dock så föredrog hon inte mitt val av tidning.
Citera
2024-03-09, 21:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
En heltidsarbetande ligger på närmare 100’ i månaden om man ska räkna in sociala avgifter, semesterlön, pension etc. Till det tillkommer bil, bränsle, datautrustning, programvara och dess drift samt lokal, logi mobiler mm. mm.

200 pix är ingenting i sammanhanget.

Sluta oja dig nu.
Din verklighetsanalys verkar vara skev, vet som de flesta inte vad det dras in och inte vart pengarna går, 200 är inte försumbart. Det är flera olika pengakällor där gåvor är en.
Citera
2024-03-09, 21:38
Medlem
Citat:
0 barn???
Du gör verkligen skäl för ditt nick ”Ovetande”, fastän du inte kan stava.
Inga svar är också ett svar.
Citera
2024-03-09, 21:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Ni är många som hört av er både här och på Facebook och ställt frågan om varför jag både valt att lämna Dumpen samt varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc.
Som svar på varför jag valt att lämna så beror det på att jag blivit uppsökt via vykort i mitt hem där man varit tydlig med att poängtera att man vet vart jag finns och som mamma så tar jag det självklart som ett gränslöst och obehagligt markerande.
Det här är min borg där mina barn ska vara trygga, så på två minuter så fattade jag mitt beslut och sa tack och hej.
En längre förklaring till varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc kommer under helgen. Jag förstår att den kan ha varit smärtsam för många men trots det så är det aldrig okej att höra av sig till mig och hota mig till livet. Debattartikeln skrevs flera veckor innan publicering och avhopp och blev även ”👍🏼” av ansvarig utgivare på Dumpen. Dock så föredrog hon inte mitt val av tidning.
Med tanke på så många liv Dumpen förstört, tänkte du inte på vad det skulle innebära att gå ut i tidningen, tror det var Corren i Linköping.
Citera
2024-03-09, 22:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så vilken förebild tycker du att en man är som söker sexuell kontakt med barn?
Ska vi mörka det eller ska vi ta hand om problemet?

Sen har vi samhällsproblemet med våld i nära relationer, ska vi mörka även det? Eller ska vi lösa det att offren blir bättre skyddade?

Vet du att folk har hjärnor och förstår skillnaden mellan sjuka män och kvinnor och friska även fast män är överrepresenterade i båda angivna fall?
Pratar inte om de promillen du avser, utan att alla män blir hämmade av misstänksamheten som signaleras.

Varför lämnar Dumpen alla misshandlare där hän om dessa är viktiga. varför hänger de inte ut dem, jo för de ger inga gåvor.
Citera
2024-03-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Med tanke på så många liv Dumpen förstört, tänkte du inte på vad det skulle innebära att gå ut i tidningen, tror det var Corren i Linköping.

Dumpen har skadat NOLL människor!
Det är gäddorna som kommer för att ligga med minderåriga
Det är deras familj, arbetsgivare , vänner mfl som dömmer dem och som tar avstånd
Citera
2024-03-09, 22:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Dumpen har skadat NOLL människor!
Det är gäddorna som kommer för att ligga med minderåriga
Det är deras familj, arbetsgivare , vänner mfl som dömer dem och som tar avstånd
Och det tror du gäddorna och deras anhöriga tycker? All kritik Dumpen tar emot anser Dumpen är de media (bl.a. ETC) som skadar dem tycke de, men det är också Dumpen som är skyldig till den befogade kritik de får.
Citera
2024-03-09, 22:42
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Vill du möjligen lägga upp den texten här oxå? Ditt konto är privat där och det är allmänt svårt att nå sociala medier fullt ut utan en egen profil (jävligt less på sociala medier så jag ids inte skaffa någon ny profil).

Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis

Stort tack för att man slapp regga sej på idiotagram och fäjsbook!
Följer debatten.
Citera
2024-03-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och det tror du gäddorna och deras anhöriga tycker? All kritik Dumpen tar emot anser Dumpen är de media (bl.a. ETC) som skadar dem tycke de, men det är också Dumpen som är skyldig till den befogade kritik de får.

Det är skönt för de anhöriga att få lämna gäddan
Innan han gör något med barnens kompisar eller bekantas barn
Det är bara en tidsfråga innan det händer, så lika bra att det kommer fram
Så att de andra kan gå vidare
Citera
2024-03-09, 22:51
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Det här är en så typisk dimridå som initialt ter sig logisk och sansad men ack så förödande för möjligheten att visa den råa verkligheten.
Vi ska vara artiga och korrekta medan barn groomas och penetreras av förövare?!!
Det här händer verkliga barn just nu men då ska samtalet mumla om publicistiska ansvar istället för att ta sitt journalistiska ansvar?
Nä jag håller verkligen inte med!

Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in