2024-03-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Zigenartårarna har börjat skicka pm och påstår sig vara 99% trovärdig.
Jag säger bara, om man inte klarar att skriva sina åsikter publikt så sjunker trovärdigheten till 0.
Jag är inte mottagligt för dylikt påtryckande 😤
FBs mest blockade stalker! Har han något om Dumpen får han väl skriva ut det.
Citera
2024-03-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?
Ingen (det fetade), problemet är att vissa, som flertalet individer som skriver här (och det vet man för de skriver även i andra delar av FB där de mer öppet står för det), inte anser att de handlingar de gör/vill göra är övergrepp utan något de har rätt att utföra i egenskap av "män". De menar, med olika utryck för detta, att unga flickor (främst, men unga killar tycks mest antas vara villiga offer) får skylla sig själva, är lovligt byte om de redan haft sexuella kontakter eller inte far illa av att utnyttjas av äldre. De menar också att sexuellt tal och bilder inte är skadligt utan att det mer eller. mindre är mäns rättighet att skicka dylikt. Hårddraget.

I övrigt så anser jag att man kan framföra kritik mot Dumpen här, fast man i stort stöttar dem, jag är själv ambivalent. Problemet är att gäddlingsdrevet aldrig registrerar dessa nyanser och lika mycket som de i varannat inlägg skriver "man blir kallad pedofiiiiil om man inte tycker Dumpen är bäst i väääärlden", exakt deras eget retoriska MO i forumet helt utan undantag. Det skulle vara skrattretande om det inte var så uppenbart vilket typ av störda människor det här är. Jag har kontaktats och fått påstått säkert att två av skribenterna här (tre nick) är gäddor och vilka det är. Jag bad om bevis som jag till viss del fick och är nog ganska övertygad. Det spelar inge roll, de har rätt att skriva här men det belyser motiven bakom retoriken, det finns inget utrymme för sund granskning av Dumpen när absurda påståenden hela tiden måste bemötas från individer som uppenbart har personliga skäl att bombardera med överdrivna och falska påståenden. De förstår inte ens att deras beteende i längden ligger dem i fatet.
Citera
2024-03-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kan ju vara detta som utlöst detta, arga mail från Sara, stutsar tillbaka på Dumpen.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/r9wvn55j/oc-1m1kr_s_23
Länken fungerar visst inte. Corren har tagit bort bild på sanna också i en annan artikel.
__
Ett infekterat bråk har blossat upp mellan de som av riksmedia har kallats för pedofiljägare. När en person som utger sig representera PHS kontaktar Dumpen och bjuder in till framtida samarbete, utbryter ett hätskt mejlgräl som Corren har tagit del av.
Har du ens läst artikeln? Det handlar om HELT andra saker och personer.
Citera
2024-03-10, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Stämmer också om jag minns rätt.

Låt mig gissa, den misshandlade mannen fick inte ens en ursäkt? Man kan för fan inte bara slå någon för att någon kanske kan vara en person. Fast och andra sidan förklarar över intelligensnivån och dessa till ligister.
Citera
2024-03-10, 13:21
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Så jag hade rätt alltså.

Ni gäddlingar har alltså hittat henne, vidrigt att höra. Skäms på er!

Vad är gäddling för något? Låter som något av dina paranoida påhitt.

Du beskyllde Sanna Fiskare för någon slags ekonomisk vinning i samband med avhopp och etc-artikel, men vägrade sen att klargöra vad du menade.

Det tycker jag var skamligt gjort. Länken hittade jag för att hon själv la upp den här.
Senast redigerad av killyourlocalpenis 2024-03-10 kl. 13:29.
Citera
2024-03-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
En heltidsarbetande ligger på närmare 100’ i månaden om man ska räkna in sociala avgifter, semesterlön, pension etc. Till det tillkommer bil, bränsle, datautrustning, programvara och dess drift samt lokal, logi mobiler mm. mm.

200 pix är ingenting i sammanhanget.

Sluta oja dig nu.

Det där verkar vara känsligt för dig! Du vet att SoP vältrar sig i pengar medans fiskarna som gör jobbet inte får ett skit. Jag hoppas folk slutar att swisha vilket många visst börjat prata om.
Citera
2024-03-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Vad är gäddling för något? Låter som något av dina paranoida påhitt.

Du beskyllde Sanna Fiskare för någon slags ekonomisk vinning i samband med avhopp och etc-artikel, men vägrade sen att klargöra vad du menade.

Det tycker jag var skamligt gjort. Länken hittade jag för att hon själv la upp den här.
Nu är inte Pussy här och kan bekräfta verkar det som men jag måste fan blanda mig i. Känns som ni enbart drevar mot henne på ett ganska äckligt sätt.

Jag läste inlägget Pussy skrev och läste om det nu. Hur kan det inte vara tydligt för er att Pussyn tycker det var bra att Sanna får arvode (ETC har fått extremt mycket höga bidrag från staten finansierade av våra skattepengar så de ska betala väl!)? Eller att hon menar att det som skrevs (vilket är det viktiga eller?) var vettigt och inget här eller på Dumpen borde tycka inte gynnar alla? Sen var Pussyn säker på att Dumpen okejat det (vilket visade sig stämma).

Så vad är ditt problem? Är ekonomisk vinning något dåligt i din bok? Skamligt? Ta det med ETC då som går back stort men klarar sig tack vare statsbidragen de fått, varav flera visat sig vara felaktiga utbetalningar. Det är negativ ekonomisk vinning, inte att få betalt av ETC för ett arbete utfört som skribent. ETC har vunnit massor på att skriva om Dumpen och det har varit deras högsta klickpeak på många år, så det är klart de mjölkar och vill ha mer, särskilt så skandaliserat som möjligt.

För övrigt: ni jävlar som går på fiskarna privat, hoppas ni anmäls och lagförs. Detsamma gäller idioter som går på gäddors anhöriga.
Citera
2024-03-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nu är inte Pussy här och kan bekräfta verkar det som men jag måste fan blanda mig i. Känns som ni enbart drevar mot henne på ett ganska äckligt sätt.

Jag läste inlägget Pussy skrev och läste om det nu. Hur kan det inte vara tydligt för er att Pussyn tycker det var bra att Sanna får arvode (ETC har fått extremt mycket höga bidrag från staten finansierade av våra skattepengar så de ska betala väl!)? Eller att hon menar att det som skrevs (vilket är det viktiga eller?) var vettigt och inget här eller på Dumpen borde tycka inte gynnar alla? Sen var Pussyn säker på att Dumpen okejat det (vilket visade sig stämma).

Så vad är ditt problem? Är ekonomisk vinning något dåligt i din bok? Skamligt? Ta det med ETC då som går back stort men klarar sig tack vare statsbidragen de fått, varav flera visat sig vara felaktiga utbetalningar. Det är negativ ekonomisk vinning, inte att få betalt av ETC för ett arbete utfört som skribent. ETC har vunnit massor på att skriva om Dumpen och det har varit deras högsta klickpeak på många år, så det är klart de mjölkar och vill ha mer, särskilt så skandaliserat som möjligt.

För övrigt: ni jävlar som går på fiskarna privat, hoppas ni anmäls och lagförs. Detsamma gäller idioter som går på gäddors anhöriga.
De som går loss på gäddor och deras egendom då? Ska inte lagföras?
Citera
2024-03-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Det där verkar vara känsligt för dig! Du vet att SoP vältrar sig i pengar medans fiskarna som gör jobbet inte får ett skit. Jag hoppas folk slutar att swisha vilket många visst börjat prata om.
Ååååh de vältrar sig i pengar?
Är det avundsjukan från de som inte förstår sig på ekonomi som kommer fram?
Har du lyckats fixa hyran denna månaden eller står fogden och bankar på dörren?
Citera
2024-03-10, 14:33
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane

Drevigt att påstå att ETC gett Sanna pengar, för det har de garanterat inte gjort.
Citera
2024-03-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Drevigt att påstå att ETC gett Sanna pengar, för det har de garanterat inte gjort.
Drevigt hur ni gick på Pussy för det hon skrev, men hitta gärna någon detalj att fixera dig vid och upprepa till absurdum, det är helt enligt hur jag förväntar mig bli metodiskt bemött av sådana som inte kan föra vettiga diskussioner. Och det var inte det du skriver nu du skrev då. Orkar inte argumentera med dig och dina likar, det är tydligt att ni inte är ute efter att göra annat än tolka saker fel så det är meningslöst. Jag tycker dock det är äckligt hur ni stimmar mot olika skribenter och sen sitter och gnäller för ni inte får svar på era ogrundade påhopp, som om folk inte har annat att göra än att sitta här 24/7.
Citera
2024-03-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De som går loss på gäddor och deras egendom då? Ska inte lagföras?
Läsförståelsen det är fel på eller hjärnan? Läs om din åsna. Att jag skriver det ena betyder inte att jag inte tycker ALLT jag inte skrev.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-03-10 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in