2024-03-10, 01:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Så jag hade rätt alltså.

Ni gäddlingar har alltså hittat henne, vidrigt att höra. Skäms på er!
Kan ju vara detta som utlöst detta, arga mail från Sara, stutsar tillbaka på Dumpen.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/r9wvn55j/oc-1m1kr_s_23
Länken fungerar visst inte. Corren har tagit bort bild på sanna också i en annan artikel.
__
Ett infekterat bråk har blossat upp mellan de som av riksmedia har kallats för pedofiljägare. När en person som utger sig representera PHS kontaktar Dumpen och bjuder in till framtida samarbete, utbryter ett hätskt mejlgräl som Corren har tagit del av.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-03-10 kl. 01:49.
Citera
2024-03-10, 02:01
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är Europadomstolen den sista chansen angående utgivningsbevisens friskrivning, JK är ju högst, JO kritiserar tjänstemän men inte JKs beslut. Vad jag förstår så går EU lag för svensk grundlag. Regering är väl ytterst högst upp men som tur är ger de sig sällan in i sådana diskussioner.

Korrekt ang. JO och JK är högst på flera sätt. Om man anser att staten genom JK har gjort fel kan man försöka vända sig till Europadomstolen efter att först ha försökt pröva saken i svensk domstol (stämning).

Exempel ang. Dumpen:

JK har lagt ner förtalsanmälningar. Anta att en gädda därför driver ett enskilt åtal. Dumpen frias från förtal. HD fastställer. Därmed är rättsmedlen i Sverige uttömda. Då skulle gäddan kunna vända sig till Europadomstolen och driva process mot svenska staten under påstående att svenska staten inte skyddar gäddans rätt till ett privatliv (genom den friande HD-domen) och åberopar brott mot artikel 8 (privatlivets skydd) i Europakonventionen. Det är lite långsökt, men i princip så. Gäddans utsikter att verkligen få rätt är dock en annan historia.

Utgivningsbevisets för Dumpen vara eller icke vara är svårt att rubba hursomhelst.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-10 kl. 02:06.
Citera
2024-03-10, 02:05
Medlem
Citat:
Kan ju vara detta som utlöst detta, arga mail från Sara, stutsar tillbaka på Dumpen.
Länken fungerar visst inte. Corren har tagit bort bild på sanna också i en annan artikel.
__
Ett infekterat bråk har blossat upp mellan de som av riksmedia har kallats för pedofiljägare. När en person som utger sig representera PHS kontaktar Dumpen och bjuder in till framtida samarbete, utbryter ett hätskt mejlgräl som Corren har tagit del av.

Kanske inte är svårare än att Sara har brister som chef och man serveras nån jävla rövarhistoria. Namnet står i flera Corren-artiklar. Hon ville typ mest spela online men det blev bara sexsnack.

Skaraborgs tingsrätt är också fin med sina termosar. Lite fling hit och dit.

Dumpen kanske måste steppa upp nu.
Citera
2024-03-10, 03:27
Medlem
Citat:
Pratar inte om de promillen du avser, utan att alla män blir hämmade av misstänksamheten som signaleras.

Varför lämnar Dumpen alla misshandlare där hän om dessa är viktiga. varför hänger de inte ut dem, jo för de ger inga gåvor.
Men nu får du ge dig.
Dumpen jobbar mot att vuxna söker barn i sexuellt syfte.
Betyder det per automatik att de även ska ta hand om alla andra samhällsproblem?
Varför inte gängsljutningarna också?
Citera
2024-03-10, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?
Medan detta resonemang står och stampar så förstörs barn i parti och minut.
Dumpen tog äntligen tag i det och gjorde det som krävdes. Det chockade Sverige och väckte avsky, fick publicistklubben att vrida sig.

En journalist som censurerar sig för att få vara i finrummet har helt missat sitt uppdrag.

Jag är tacksam för att Dumpen hade modet och visste vad som krävdes.

Journalism is the practice of gathering, recording, verifying, and reporting on information of public importance.
Citera
2024-03-10, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Korrekt ang. JO och JK är högst på flera sätt. Om man anser att staten genom JK har gjort fel kan man försöka vända sig till Europadomstolen efter att först ha försökt pröva saken i svensk domstol (stämning).

Exempel ang. Dumpen:

JK har lagt ner förtalsanmälningar. Anta att en gädda därför driver ett enskilt åtal. Dumpen frias från förtal. HD fastställer. Därmed är rättsmedlen i Sverige uttömda. Då skulle gäddan kunna vända sig till Europadomstolen och driva process mot svenska staten under påstående att svenska staten inte skyddar gäddans rätt till ett privatliv (genom den friande HD-domen) och åberopar brott mot artikel 8 (privatlivets skydd) i Europakonventionen. Det är lite långsökt, men i princip så. Gäddans utsikter att verkligen få rätt är dock en annan historia.

Utgivningsbevisets för Dumpen vara eller icke vara är svårt att rubba hursomhelst.
Gäddans rätt till ett privatliv där de hänger sig att söka barn i sexuellt syfte
Du är väldigt fin och vill verka bildad men med ditt resonemang ska man snarare stanna i grubblerier än att agera där barn far illa.
Har du ett egenintresse i det här resonemanget?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-10 kl. 05:32.
Citera
2024-03-10, 05:10
Medlem
Citat:
__

Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Kanske inte är svårare än att Sara har brister som chef och man serveras nån jävla rövarhistoria. Namnet står i flera Corren-artiklar. Hon ville typ mest spela online men det blev bara sexsnack.

Skaraborgs tingsrätt är också fin med sina termosar. Lite fling hit och dit.

Dumpen kanske måste steppa upp nu.
Allt detta och så kan ni inte ens presentera en fungerande länk?
Trovärdigt???
Citera
2024-03-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Lessler Du argumenterar mot en individ som inte är kapabel att ta in och lyssna. Vedklyv och karlsson är två individer som hatar oss som påtalar stora brister hos dumpen. Dom är som Alla dumpen människor, håller man inte med i allt, då är man en pedofil. Påminner om Patrik sjöberg himself.
Falta, är du säker på att Lessler vill likna sig vid dig?
Citera
2024-03-10, 08:21
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Allt detta och så kan ni inte ens presentera en fungerande länk?
Trovärdigt???

Du måste ju ha blivit född ur ett rövhål...

Så jävla kåt på att kommentera är du att du inte prövar länken själv innan du kommenterar. Länken fungerar utmärkt. Tyvärr är innehållet bakom betalvägg. Det handlar om ett bråk mellan pedofiljägarna och Dumpen. Pedofiljägarna är de som söker upp och misshandlar pedofiler, de ville samarbeta med Dumpen.

Citera
2024-03-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej jag tror inte du har rätt där mr Pussy. Hen var säkert en duktig fiskare som skrev ”Jag vill knulla men är fjortis”

Jävla formellt det blev men vem i helvete är du liksom tänkte jag i alla fall. B-kändis kan jag gå med på.

Om Sara har 41 el 42 tjänstefolk till förfogande spelar nog mindre roll.
Så fint du förminskar att en familj med barn blir hotade så att mamman inte längre kan bedriva sin verksamhet. Det uppvisar endast ditt försvar av en ljusskygg och ytterst grym verksamhet som skadar barn.
Citera
2024-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du måste ju ha blivit född ur ett rövhål...

Så jävla kåt på att kommentera är du att du inte prövar länken själv innan du kommenterar. Länken fungerar utmärkt. Tyvärr är innehållet bakom betalvägg. Det handlar om ett bråk mellan pedofiljägarna och Dumpen. Pedofiljägarna är de som söker upp och misshandlar pedofiler, de ville samarbeta med Dumpen.

Självklart prövade jag länken och den fungerade inte.
Lär dig anatomin, ingen mig veterligen är född ur ett rövhål men Allah sägs ska komma ut den vägen 🤮 I sådana fall smickrar du mig 😉

Dom här pedofiljägarna ”PHS” eller vad dom kallar sig vill gärna rida på det Dumpen byggt upp,

Jag är glad att Dumpen nekar samarbete eftersom det medför faror om ”PHS” uppför sig på fel sätt. Det är inget ansvar som Dumpen ska kunna skyllas för.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-10 kl. 08:46.
Citera
2024-03-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så fint du förminskar att en familj med barn blir hotade så att mamman inte längre kan bedriva sin verksamhet. Det uppvisar endast ditt försvar av en ljusskygg och ytterst grym verksamhet som skadar barn.
Hoten och skadegörelsen mot gäddors barn, närstående, egendom? Hur är det med den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in