2024-03-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Din verklighetsanalys verkar vara skev, vet som de flesta inte vad det dras in och inte vart pengarna går, 200 är inte försumbart. Det är flera olika pengakällor där gåvor är en.

Sara har vid flera tillfällen sagt att ca 200.000 kr ramlar in på hennes konto varje månad. Utgifter hmm? Patrik behöver ingen veckopeng längre efter nya jobbet i Quatar där småtjejer gifts bort - men det skiter vi i. Tumme upp för Dumpen

Det vanliga: bärs, soppa, gatukök, 2000kr för stödlinjen, cigg mm. I helvete att stålarna är slut varje månad när det inte ens dras skatt.
Citera
2024-03-09, 23:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?
Om läraren som sökte 27 åring skulle tas till tinget, nej, polis kulle lägga ned redan där. Om JK lägger ned förtal i det fallet efter en anmälan, går det inte anmäla JK för justitiebrott, tjänstefel, eller är JK lika allsmäktig som kungen.
Citera
2024-03-09, 23:13
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Om läraren som sökte 27 åring skulle tas till tinget, nej, polis kulle lägga ned redan där. Om JK lägger ned förtal i det fallet efter en anmälan, går det inte anmäla JK för justitiebrott, tjänstefel, eller är JK lika allsmäktig som kungen.

Polisen och JK har också normer att förhålla sig till. Om beslut om nedläggning av ett ärende eller JK-beslut att inte driva process följer normen (lagen) är det per definition korrekt. Tycker man det är fel, får lagen ändras. Und so weiter.
Citera
2024-03-09, 23:14
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara har vid flera tillfällen sagt att ca 200.000 kr ramlar in på hennes konto varje månad. Utgifter hmm? Patrik behöver ingen veckopeng längre efter nya jobbet i Quatar där småtjejer gifts bort - men det skiter vi i. Tumme upp för Dumpen

Det vanliga: bärs, soppa, gatukök, 2000kr för stödlinjen, cigg mm. I helvete att stålarna är slut varje månad när det inte ens dras skatt.
Nej du har rätt. Nya tänder, frisören varannan vecka. Och pengar ner i fickan. Tror du en yrkeskriminell bara förändras. Se Saras belastningsregister. Och Patrik med sin avsaknad av moral,! Nejdu en skatterevision till och börja med. Och det swishas stora summor, mer än 200k. Uppenbart mygel. Och det är fakta.
Citera
2024-03-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Nu får du utveckla. Har P fått jobb i Dubai? Han är väl analfabet.
Citera
2024-03-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Nej du har rätt. Nya tänder, frisören varannan vecka. Och pengar ner i fickan. Tror du en yrkeskriminell bara förändras. Se Saras belastningsregister. Och Patrik med sin avsaknad av moral,! Nejdu en skatterevision till och börja med. Och det swishas stora summor, mer än 200k. Uppenbart mygel. Och det är fakta.

Jag tror Lotta (Saras polare) fick tandläkarräkningen hemskickad. Så jävla snål är Sara. Huvudsaken är att Sara mår bra.

Typiskt något som tjänstefolket kommer skvallra om alt. berätta till Sara.

Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Nu får du utveckla. Har P fått jobb i Dubai? Han är väl analfabet.

Jojo Putte efter 40 år som arbetslös har fått kneg i Quatar i idrottens namn och det ska vara jävligt bra betalt för att han ska gå upp ur sängen.
Som sagt mänskliga- och barns rättigheter skiter vi i det islamiska landet. Googla Allah akbar!
Citera
2024-03-09, 23:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Kan jag enväldigt sänka Dumpen? Jag tror det. Vet hur jag skall gå till väga.
Vi väntar fortfarande.
Citera
2024-03-10, 01:02
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Sammanfattar det som: Sanna behövde pengarna och fick ett erbjudande hon tog där hon både lyckades få blodtörstiga övergreppsvänstern på ETC att punga ut och att balansera sitt inlägg så att det är tydligt att vad hon än kritiserar så är det hon efterfrågar, vård för gäddmupparna, något alla tjänar på och ingen är emot och verkligen inte Dumpen. Snyggt där Sanna. Säkert uppmuntrat av Sara och Patrik.

Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Ni är många som hört av er både här och på Facebook och ställt frågan om varför jag både valt att lämna Dumpen samt varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc.
Som svar på varför jag valt att lämna så beror det på att jag blivit uppsökt via vykort i mitt hem där man varit tydlig med att poängtera att man vet vart jag finns och som mamma så tar jag det självklart som ett gränslöst och obehagligt markerande.
Det här är min borg där mina barn ska vara trygga, så på två minuter så fattade jag mitt beslut och sa tack och hej.
En längre förklaring till varför jag valt att publicera en debattartikel i Etc kommer under helgen. Jag förstår att den kan ha varit smärtsam för många men trots det så är det aldrig okej att höra av sig till mig och hota mig till livet. Debattartikeln skrevs flera veckor innan publicering och avhopp och blev även ”👍🏼” av ansvarig utgivare på Dumpen. Dock så föredrog hon inte mitt val av tidning.

Så jag hade rätt alltså.

Ni gäddlingar har alltså hittat henne, vidrigt att höra. Skäms på er!
Citera
2024-03-10, 01:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Polisen och JK har också normer att förhålla sig till. Om beslut om nedläggning av ett ärende eller JK-beslut att inte driva process följer normen (lagen) är det per definition korrekt. Tycker man det är fel, får lagen ändras. Und so weiter.
Men har dessa enheter alltid tolkningsföreträde? Inte bra i så fall för då är Sverige en polisstat. Har hört att vissa ärenden läggs ned bara minuter efter att de fått in dem, och av bara en person, äger en person hela lagen? Tror inte hela lagen med alla des utstickningar kan finnas i en persons hjärna.

Om polis och JK inte kan ifrågasättas är de allsmäktiga, och detta tillstånd skulle vara rent lagligt! Och om man tycker de gjort fel så är det därmed alltid lagen man kritiserar? Allt faller på lagskrivarna, inget på tjänstemännen.
Citera
2024-03-10, 01:23
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Men har dessa enheter alltid tolkningsföreträde? Inte bra i så fall för då är Sverige en polisstat. Har hört att vissa ärenden läggs ned bara minuter efter att de fått in dem, och av bara en person, äger en person hela lagen? Tror inte hela lagen med alla des utstickningar kan finnas i en persons hjärna.

Om polis och JK inte kan ifrågasättas är de allsmäktiga, och detta tillstånd skulle vara rent lagligt! Och om man tycker de gjort fel så är det därmed alltid lagen man kritiserar? Allt faller på lagskrivarna, inget på tjänstemännen.

Nu blir det OT, men… Det funkar inte så. Ingen person äger lagen, givetvis. Lagen tillämpas av enskilda tjänstemän i form av beslutsfattande. Man kan stämma staten via JK om man tycker att det har blivit fel till exempel. Offentliga tjänstemän agerar på sitt tjänstefelsansvar och står under tillsyn av JO, dit man kan anmäla.

Om man tycker att en tjänsteman, säg en polis, har gjort fel (i förhållande till lagen) anser man givetvis att lagen är korrekt, men att tjänstemannen har brutit mot den. Ett nedläggningsbeslut kan man begära omprövning på, många beslut kan man överklaga osv. Där finns kontrollinstanser. Ytterst kan man vända sig till Europadomstolen i många fall.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-10 kl. 01:26.
Citera
2024-03-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Så jag hade rätt alltså.

Ni gäddlingar har alltså hittat henne, vidrigt att höra. Skäms på er!

Nej jag tror inte du har rätt där mr Pussy. Hen var säkert en duktig fiskare som skrev ”Jag vill knulla men är fjortis”

Jävla formellt det blev men vem i helvete är du liksom tänkte jag i alla fall. B-kändis kan jag gå med på.

Om Sara har 41 el 42 tjänstefolk till förfogande spelar nog mindre roll.
Citera
2024-03-10, 01:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu blir det OT, men… Det funkar inte så. Ingen person äger lagen, givetvis. Lagen tillämpas av enskilda tjänstemän i form av beslutsfattande. Man kan stämma staten via JK om man tycker att det har blivit fel till exempel. Offentliga tjänstemän agerar på sitt tjänstefelsansvar och står under tillsyn av JO, dit man kan anmäla.

Om man tycker att en tjänsteman, säg en polis, har gjort fel (i förhållande till lagen) anser man givetvis att lagen är korrekt, men att tjänstemannen har brutit mot den. Ett nedläggningsbeslut kan man begära omprövning på, många beslut kan man överklaga osv. Där finns kontrollinstanser. Ytterst kan man vända sig till Europadomstolen i många fall.
Är Europadomstolen den sista chansen angående utgivningsbevisens friskrivning, JK är ju högst, JO kritiserar tjänstemän men inte JKs beslut. Vad jag förstår så går EU lag för svensk grundlag. Regering är väl ytterst högst upp men som tur är ger de sig sällan in i sådana diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in