2024-03-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶Är det frågorna i inlägg #1316 du syftar på, eller är det några frågor jag missat att svara på?

▶Du har svarat på alla mina frågor som jag tidigare har ställt till dig i IBS-Tråden och, jag har noterat samtliga av dina tidigare svar och, som jag har i min så kallade samlingspärm om dig som individ samt beträffande dina olika kroppsbesvär och Symptómer som du för närvarande har och besväras ut av.

▶Jag kan redan nu avslöja för dig, att jag kommer senare framåt att rekommendera dig någonting som med mycket stor sannolikhet sagt kommer att kunna rätta till flera av dina nuvarande och besvärande Kropps-Symptómer och, det kommer att handla om någonting helt naturligt, det vill säga, inga former av Mediciner, ej heller vad beträffar olika så kallade Hälsokost-Preparat.

Enligt ovan skrivet så handlar det bland annat om vad våran SOL ( 🌞 ) livnärar sig ut av.

Men❗... Innan jag kommer till detta ovan skrivna, så har jag flera inlägg att skriva och posta i IBS-Tråden beträffande vad som gäller Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM-ER och Låga Testosterón-värden.

▶Beträffande just Testosteron-Hormónerna, så skall jag i nästkommande inlägg ge dig en rekommendation om hur du höjer upp din D-Vitamin-Nivå inom din kropp och, vilket leder till att Testosteron-Koncentratíonen kommer att öka i ditt Blod-Omlopp.

Mvh
🌐Joker🎩Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-03 kl. 20:13.
Citera
2024-03-03, 20:51
Medlem
Citat:

▶Testosteron 14 nmol/L

▶Min rekommendation till dig som individ och beträffande hur du med hjälp av ett naturligt sätt höjer dina Testosterón-Nivåer inom din kropp och, i ditt
Blod-Omlopp.

▶Som jag tidigare har deklarerat för dig i ett av mina skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden, så är
D-Vitaminet ett så kallat Steroíd-Hormon .

▶Tillägg till det ovan skrivna och beträffande
Steroíd-Hormoner, så är Köns-Hormóner kallat för
[ Testosterón ] också ett Steroíd-Hormon.

▶@JokerMannen:s Rekommendation.

▶Du skall, inom din närmaste Matvarubutik köpa dig ett så kallat Växt-Kolesteról-baserat smörgås-margarin.

▶Varumärket för denna smör-produkt heter
[ Becel Pro Aktiv Gourmét ] ... smör-förpackningen innehåller 450 gram av Växt-Kolesteról-baserat bords-margarin.

▶Det Växt-Kolesteról-baserade bords-margarinet innehåller.

▶A-Vitamin [ 800 milligram ] 👍😃 ( 100% )

▶E-Vitamin [ 8,7 milligram ] 👍😃 ( 73% )

▶D-Vitamin [ 7,5 milligram ] 👍😃 ( 150% )

▶En paket Växt-Kolesteról-baserat bords-margarin och innehållande 450 gram, kostar mellan 59 och upp till 69 kronor beroende inom vilken Matvarubutik man handlar bords-margarinet.

▶Om du som individ finner intresset i denna ovan framförda rekommendationen, så vill jag ytterligare och varmt rekommendera dig att du absolut inte snålar med intagna smör-mängder per dag och dygn, det vill säga, om du som individ vill uppnå en god och tillfredsställande effekt på din Testosteron-Nivå inom ditt
Blod-Omlopp.

Mvh/
@Joker🎩Mannen ___________________📬

Inlägget är nu genomläst och korrigerat och sålunda klart för att bli läst/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-03 kl. 21:10.
Citera
2024-03-03, 21:36
Medlem
Citat:
Fråga 1: ja, en sån har jag hemma.

🔴🔴🔴▶Fråga 2: nej, tyvärr har det varit mycket att stå i en period nu, så det har fallit I glömska.

Fråga 3: samma svar som Fråga 2.

Fråga 4: även detta har jag glömt bort.

Fråga 5: ja, puppilerna tar någon sekund på sig att krympa ihop sig.

▶ Bäste Tråd-kamrat och Med-postare, tillåt mig, att få ha skrivit följande och nedan läst.

▶Även om du har andra dagliga göromål och sysselsättningar, så är det av yttersta vikt att du i första hand, tar hand om dig själv och inte om andra.

▶Det är din hälsa och, det är ditt mående som i första hand gäller ... ditt välbefinnande och, din fysiska och mentala hälsa.

▶Du skall sätta dig själv i första rummet och sålunda se till, att du kan få må så bra, som möjligt går.

▶Sanna mina ord min gode Tråd-kamrat och Med-postare, att den dagen som du rasar ihop på grund av att din kropp inte längre klarar ut av allt stress och därtill sagt, alla påfrestningar, då finns det ingen som kommer att tacka dig för att du har satt andra i första rummet istället för dig själv.

▶Jag anser på det bestämdaste sagt, att under den tiden som du tar dig ett härligt och avslappnande varmbad och, under en tid av 10 minuter, så kan dina barn sitta på golvet intill dig och badkaret och leka med lite intressanta saker, jag är säker på att det skulle fungera alldeles utmärkt.

▶Tänk på dig själv, och tänk på att din kropp i det nuvarande läget inte fungerar helt tillfredsställande. Lär dig att sätta dig själv i första rummet, det vill säga, att du behöver inte vara alla till lags ständigt och jämt och sålunda placera dig själv i ett så kallat underläge.

▶Du är i stora behov av att lära dig att ta hand om dig själv, det vill säga, ta ditt ansvar för din kropp och för din fortsatta hälsa.

Mvh/
🌐Joker🎩Mannen/
Citera
2024-03-04, 17:50
Medlem
Citat:

▶Testosteron 14 nmol/L

▶Testosteron-Produktíonen samt vad beträffar Testosteron-Hormónerna, så är dessa Steroid-Hormóner livsviktiga för flera av människokroppen:s inre Organ och Vävnader.

▶Det vill säga enligt ovan skrivet, att
Testosteron-Hormónerna inte endast är konnektérade till det Masculína Könet och, Det:s, funktioner.

▶Testosteron-Hormónerna är mycket viktiga för människokroppen:s Metabolísm.

▶Hormónerna är otroligt viktiga för Hjärnan:s
så kallade [ Neûron-Motóriska Funktíoner ]
▶Prononcéras som ▶[ Nevrón- ]

▶Hormónerna är mycket viktiga för att Levern skall kunna fungera på ett normalt sätt.

▶Testosteron-Hormónerna är av mycket stor vikt och betydelse för alla kroppen:s Muskler, vilket betyder ... att till exempel: Grovtarmen:s Muskler kräver en tillräcklig mängd av Testosteron-Hormóner, för att kunna fungera på ett normalt sätt.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Individer
vilka lider av Cólon Irritábile [ IBS ] har en lägre
Testosteron-Produktíon inom sina kroppar än i jämförelse med individer, som har en normalt fungerande Grovtarm.

▶Testosteron-Hormónerna spelar en nyckelroll beträffande den så kallade Ben-Märgen och, för att därinom kunna producera en riklig mängd av Bi-Konkáva Röda Blodkroppar vilka sedan kan emanéra ut i
Blod-Omloppet.

▶För att, och inom människokroppen, kunna producera en normal samt tillfredsställande mängd av
Erythro-Cýter, det vill säga, Röda Blod-Kropps-Celler, så krävs en tillräcklig mängd av in-söndrade
Testosteron-Hormóner, cirkulerande inom
Blod-Omloppet.

▶Benen inuti den mänsklig kroppen samt skelettet, är i stora behov av så kallade Testosteron-Hormóner, för stabiliteten.

▶Sett utanpå den mänskliga kroppen, så är Testosteron-Hormónerna viktiga för Huden och, för en normal Hårväxt.

▶Det Steroída Hormónet vilket kallas för Testosterón, har alltså enligt det ovan skrivna många olika uppgifter och funktioner inom den mänskliga kroppen.

✔ Fråga: Har du förstått det ovan skrivna, eller, finns
det någonting som du skulle vilja ställa frågor om ... ? ...
i sådant fall är du välkommen att ställa frågor i
IBS-Tråden så skall jag svara dig så gott jag kan.

Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ _________________📬

Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-04 kl. 18:12.
Citera
2024-03-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Testosteron-Produktíonen samt vad beträffar Testosteron-Hormónerna, så är dessa Steroid-Hormóner livsviktiga för flera av människokroppen:s inre Organ och Vävnader.

▶Det vill säga enligt ovan skrivet, att
Testosteron-Hormónerna inte endast är konnektérade till det Masculína Könet och, Det:s, funktioner.

▶Testosteron-Hormónerna är mycket viktiga för människokroppen:s Metabolísm.

▶Hormónerna är otroligt viktiga för Hjärnan:s
så kallade [ Neûron-Motóriska Funktíoner ]
▶Prononcéras som ▶[ Nevrón- ]

▶Hormónerna är mycket viktiga för att Levern skall kunna fungera på ett normalt sätt.

▶Testosteron-Hormónerna är av mycket stor vikt och betydelse för alla kroppen:s Muskler, vilket betyder ... att till exempel: Grovtarmen:s Muskler kräver en tillräcklig mängd av Testosteron-Hormóner, för att kunna fungera på ett normalt sätt.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Individer
vilka lider av Cólon Irritábile [ IBS ] har en lägre
Testosteron-Produktíon inom sina kroppar än i jämförelse med individer, som har en normalt fungerande Grovtarm.

▶Testosteron-Hormónerna spelar en nyckelroll beträffande den så kallade Ben-Märgen och, för att därinom kunna producera en riklig mängd av Bi-Konkáva Röda Blodkroppar vilka sedan kan emanéra ut i
Blod-Omloppet.

▶För att, och inom människokroppen, kunna producera en normal samt tillfredsställande mängd av
Erythro-Cýter, det vill säga, Röda Blod-Kropps-Celler, så krävs en tillräcklig mängd av in-söndrade
Testosteron-Hormóner, cirkulerande inom
Blod-Omloppet.

▶Benen inuti den mänsklig kroppen samt skelettet, är i stora behov av så kallade Testosteron-Hormóner, för stabiliteten.

▶Sett utanpå den mänskliga kroppen, så är Testosteron-Hormónerna viktiga för Huden och, för en normal Hårväxt.

▶Det Steroída Hormónet vilket kallas för Testosterón, har alltså enligt det ovan skrivna många olika uppgifter och funktioner inom den mänskliga kroppen.

✔ Fråga: Har du förstått det ovan skrivna, eller, finns
det någonting som du skulle vilja ställa frågor om ... ? ...
i sådant fall är du välkommen att ställa frågor i
IBS-Tråden så skall jag svara dig så gott jag kan.

Mvh/

Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀

Förstått, visst är det så att testosteron även påverkar seratonin, dopamin och noradrenalin också, vilket iallafall till viss del påverkar tarmfunktionen?
Citera
2024-03-04, 21:59
Medlem
Citat:

Förstått, visst är det så att testosteron även påverkar

▶▶▶seratonin,

dopamin och noradrenalin också, vilket iallafall till viss del påverkar tarmfunktionen?

▶ Vi tar det så att säga, lite ifrån början och, för att sålunda successivt sätta in dig i full förståelse om vad bland annat beträffar just [ Serotonín ]

▶Den Essentiella och, den så kallade Aminósyran
▶[ Try-pt-o-Fá-n ] är en av flera olika bestånds-delar
i ett ▶[ Pto-Té-in ]

▶Aminósyran [ Tryptofán ] är grunden till bildningen inom människokroppen av Hormónet och
Signal-Sub-Stá-ns-en som kallas för ▶[ Ser-o-To-n-ín ]

▶Hormónet ▶[ Serotonín ] kan även inom människokroppen fri-göras av så kallade
Mättnads-Hormóner.

▶Förklarings-tillägg till det ovan skrivna ... De så kallade Fett-Vävnaderna inom den mänsklig kroppen producera ett Hormón och, vilket kallas för ▶[ Le-pt-ín ]

▶Leptin-Hormónerna åstadkommer en långsiktig mättnads-känsla.

▶Hormónerna [ Leptín-er ] utsöndras av människokroppen:s så kallad [ Fett-Celler ]
vilket sker och äger rum efter det, att man har tillfört Magsäcken, med en viss mängd av föda.

▶Leptin-Hormónerna signalerar till den mänskliga Hjärnan, att man som individ, är mättad och därtill sagt också belåten samt tillfredsställd.

▶Serotonínet är en så kallad
[ Neûro-Trans-Mitt-ÓR ] ▶[ NEVRO- ] och det är också en Signal-Sub-Stáns.

▶Det är inom den Mänskliga Hjärnan och med hjälp ut av den Essentiella Aminósyran Tryptofán, som omvandlingen sker och äger rum till Singnal-Sub-Stánsen [ Serotonín ]

Obs❗... Tryptofán omvandlas till Serotonín och, Serotonínet i sin tur, omvandlas till Hormónet som kallas för [ Mela-Ton-ín ]

▶Hela 90% av Signal-Sub-Stánserna samt Serotonínerna finns lagrat inom människokroppen:s så kallad
Epi-Thel-Celler och det handlar då om hela, Mag- och Tarm-kanalen.

▶Den Essentiella Aminósyran Tryptofán omvandlas inom människokroppen med hjälp av ett Enzým vilket kallas för ▶[ Try-pt-o-Fa-n-Hydr-Ox-YL-ÁS ]

Obs❗... Jag kommer senare framåt i IBS-Tråden att förklara betydelserna av de Grékiska orden
[ Try-pt-o-Fá-n-(os) ] och ordet [ Se-r-o-To-n-ín-(os) ]

✔ Fråga ▶Tills vidare sagt, så undrar jag, om du har förstått det ovan skrivna ... ? ... eller ... om du har några frågor till det ovan skrivna som du vill ställa mig ... ?

Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ ____________________📬

Inlägget är genomläst och alla redigeringar har blivit gjorda och sålunda är inlägget klart för att bli läst/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-04 kl. 22:23.
Citera
2024-03-05, 05:25
Medlem
Citat:
▶ Vi tar det så att säga, lite ifrån början och, för att sålunda successivt sätta in dig i full förståelse om vad bland annat beträffar just [ Serotonín ]

▶Den Essentiella och, den så kallade Aminósyran
▶[ Try-pt-o-Fá-n ] är en av flera olika bestånds-delar
i ett ▶[ Pto-Té-in ]

▶Aminósyran [ Tryptofán ] är grunden till bildningen inom människokroppen av Hormónet och
Signal-Sub-Stá-ns-en som kallas för ▶[ Ser-o-To-n-ín ]

▶Hormónet ▶[ Serotonín ] kan även inom människokroppen fri-göras av så kallade
Mättnads-Hormóner.

▶Förklarings-tillägg till det ovan skrivna ... De så kallade Fett-Vävnaderna inom den mänsklig kroppen producera ett Hormón och, vilket kallas för ▶[ Le-pt-ín ]

▶Leptin-Hormónerna åstadkommer en långsiktig mättnads-känsla.

▶Hormónerna [ Leptín-er ] utsöndras av människokroppen:s så kallad [ Fett-Celler ]
vilket sker och äger rum efter det, att man har tillfört Magsäcken, med en viss mängd av föda.

▶Leptin-Hormónerna signalerar till den mänskliga Hjärnan, att man som individ, är mättad och därtill sagt också belåten samt tillfredsställd.

▶Serotonínet är en så kallad
[ Neûro-Trans-Mitt-ÓR ] ▶[ NEVRO- ] och det är också en Signal-Sub-Stáns.

▶Det är inom den Mänskliga Hjärnan och med hjälp ut av den Essentiella Aminósyran Tryptofán, som omvandlingen sker och äger rum till Singnal-Sub-Stánsen [ Serotonín ]

Obs❗... Tryptofán omvandlas till Serotonín och, Serotonínet i sin tur, omvandlas till Hormónet som kallas för [ Mela-Ton-ín ]

▶Hela 90% av Signal-Sub-Stánserna samt Serotonínerna finns lagrat inom människokroppen:s så kallad
Epi-Thel-Celler och det handlar då om hela, Mag- och Tarm-kanalen.

▶Den Essentiella Aminósyran Tryptofán omvandlas inom människokroppen med hjälp av ett Enzým vilket kallas för ▶[ Try-pt-o-Fa-n-Hydr-Ox-YL-ÁS ]

Obs❗... Jag kommer senare framåt i IBS-Tråden att förklara betydelserna av de Grékiska orden
[ Try-pt-o-Fá-n-(os) ] och ordet [ Se-r-o-To-n-ín-(os) ]

✔ Fråga ▶Tills vidare sagt, så undrar jag, om du har förstått det ovan skrivna ... ? ... eller ... om du har några frågor till det ovan skrivna som du vill ställa mig ... ?

Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ ____________________📬

Inlägget är genomläst och alla redigeringar har blivit gjorda och sålunda är inlägget klart för att bli läst/◀

Läst och förstått. 🫡
Citera
2024-03-05, 14:10
Medlem
Citat:

Läst och förstått. 🫡

▶Konnektérat till gårdagens skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden samt beträffande den Essentiella Aminósyran vilken kallas för ▶ [ Try-pt-o-Fá-n ]

▶Det förekommer rikliga mängder av Aminósyran Tryptofán i både Bananer så som i kokta Höns-Ägg.
( 🍌🍌🍌 🐔🐔🐔 )

▶Du som individ tycks ha en liten förkärlek tillika din vana trogen att under varje dag äta en Banan, och ett Höns-Ägg.

▶Min rekommendation till dig är, att du ökar både intaget av Höns-Ägg och Bananer per dag och dygn.

▶Enligt det ovan skrivna ... Detta sagt med anledning av, att både Höns-Äggen och Bananerna är rena rama Tryptofán-Bomberna för kroppen ( 🍌🍌💣 🐔🐔 💣 )

Så❗.... Mitt råd till dig är, att du Tryptofanérar dig med både Höns-Ägg och Bananer.

▶Om du ökar antalet Höns-Ägg och Bananer per dag och dygn, så kommer sålunda din
Testosteron-Produktíon att successivt öka inom din kropp ... men❗... Detta är inget som sker på en kaffe-rast eller, under ett dygn av 24 timmar.

▶Om du är regelbunden och därtill sagt också accepterar, att allting tar sin tid och, allting har, sin tid, det vill säga, att regelbundenhet och tålamod leder så gott som alltid, till ett tillfredsställande slutresultat.

Mvh/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-05 kl. 14:19.
Citera
2024-03-05, 14:50
Medlem
Citat:
▶Konnektérat till gårdagens skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden samt beträffande den Essentiella Aminósyran vilken kallas för ▶ [ Try-pt-o-Fá-n ]

▶Det förekommer rikliga mängder av Aminósyran Tryptofán i både Bananer så som i kokta Höns-Ägg.
( 🍌🍌🍌 🐔🐔🐔 )

▶Du som individ tycks ha en liten förkärlek tillika din vana trogen att under varje dag äta en Banan, och ett Höns-Ägg.

▶Min rekommendation till dig är, att du ökar både intaget av Höns-Ägg och Bananer per dag och dygn.

▶Enligt det ovan skrivna ... Detta sagt med anledning av, att både Höns-Äggen och Bananerna är rena rama Tryptofán-Bomberna för kroppen ( 🍌🍌💣 🐔🐔 💣 )

Så❗.... Mitt råd till dig är, att du Tryptofanérar dig med både Höns-Ägg och Bananer.

▶Om du ökar antalet Höns-Ägg och Bananer per dag och dygn, så kommer sålunda din
Testosteron-Produktíon att successivt öka inom din kropp ... men❗... Detta är inget som sker på en kaffe-rast eller, under ett dygn av 24 timmar.

▶Om du är regelbunden och därtill sagt också accepterar, att allting tar sin tid och, allting har, sin tid, det vill säga, att regelbundenhet och tålamod leder så gott som alltid, till ett tillfredsställande slutresultat.

Mvh/

Det skall jag göra, jag kanske går händelserna i förväg här men i ett tidigare inlägg var rådet att favorisera bruna ägg, vadan denna färg favorisering?
Citera
2024-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Förståtv

visst är det så att

▶testosteron även påverkar

▶seratonin, ▶dopamin och ▶noradrenalin också, vilket iallafall till viss del

▶påverkar tarmfunktionen?

▶Det finns ett så kallat Poly-Pe-pt-id-Hormón inom den mänskliga kroppen och, vilket kallas för ▶[ Oxy-To-c-ín ]

▶Enligt det ovan skrivna, så In-Söndras detta
Poly-Peptid-Hormónet ifrån Hyp-o-Fýs-en:s så kallad
[ Bak-Lób ] och, vilken kallas för ▶[ Neûro-Hyp-o-Fýs-en ]

▶Hormónet [ Oxy-To-c-ín ] har en direkt verkan på den
[ Glatta Muskulaturen ] inom människokroppen:s Mag- och Tarm-system.

▶Oxytocin-Hormónerna binder sig Apikált hos Mag-
och Tarm-kanalen:s Epi-Thé-l-Celler, det vill säga, på
Epi-Thé-l-Cellerna:s Ytliga Toppar och, dessa
Apikál-Cells-Ytor har så kallade
▶[ Oxy-To-c-in-Receptórer ]

▶Dessa så kallade Oxytocin-Hormóner, har en Viscerál effekt inom Mag- och Tarm-kanalen, det vill säga, att Oxytocin-Hormónerna kan lindra och sänka styrkan av Viscerál Organ-smärta inom Mag- och Tarm-kanalen, till exempel:

När Osmósen är för hög inom Grovtarmen, det vill säga, då Grovtarmen tar in för mycket vätska och, vilket leder till en så kallad ▶[ Distentíon ] vilket betyder, att Grovtarmen blir utspänd, utsträckt och sväller upp, vilket leder till en så kallad Viscerál Grovtrams-smärta.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... En så kallad
Grovtrams-Distentíon uppstår i största utsträckning när Grovtarmen:s så kallade ▶[ Mjölk-Syre-Bakterier ] Fermentérar så kallade ▶[ Fiber-Toppar ] ... När denna
Mjölk-Syre-Bakterie-Jäsning sker och äger rum inom Grovtarmen, så bildas också rikliga mängder av Gaser och, vilka spänner ut Grovtarmen och orsakar Grovtrams-smärta.

▶Ytterligare tillägg till det ovan skrivna ... Även om Gaserna kan [ Diffundéra ] till Blodomloppet och, ifrån Grovtarmen, så blir det ändå stora Gas-mängder som håller sig kvar inom Grovtarmen under en längre tid.

▶Oxytocin-Hormónerna hjälper också till att påskynda läknings-processerna gällande olika typer av
Sår-Bildningar och Skador ... detta gäller för både, utan på människokroppen, så som, inuti människokroppen.

▶Oxytocin-Hormónerna sänker även Pulsen och
Blod-Trycket.

▶Hormónerna Oxytocín-er, har en kraftfull inverkan när det handlar om att sänka halten av så kallade
▶[ Stress-Hormóner ] inom kroppen:s Blodomlopp.

▶Oxytocin-Hormónerna har alltså en direkt inverkan på att kunna sänka halterna och nivåerna av till exempel: Hormónerna vilka kallas för [ Ad-Re-n-al-ín ] och
▶[ No-r-Ad-Re-n-al-ín ]

▶När en individ och, av någon anledning får ett inre kropps-problem med att kunna utsöndra och producera en normal och tillfredsställande mängd av Hormónerna Oxytocin-er, då uppstår problem inom människokroppen:s Mag- och Tarm-kanal.

▶Förklaring till det sammansatta ordet
[ Adrenalín ] ▶[ Ad- ] i betydelsen [ Till- ] och,
▶[ Ré-n ] vilket betyder [ En, Njure ] samt att
▶[ -Al- ] står i betydelsen för att vara tillhörande något eller någon så som, några.

▶Ad-Re-n-al-(ín) i betydelsen, vad som tillhör Njurarna, det vill säga, de så kallade
▶[ Bi-Njurarna ] ▶[ Rén-es Adrenál-es ]

▶Förklaring till ordet No-r-Ad-Re-n-al-ín framför jag lite senare framåt i IBS-Tråden.

✔ Fråga ... Har du förstått det ovan skrivna, eller, anser du på något sätt att jag har varit otydlig beträffande mina olika förklaringar ... ?

✔ Om du har funderingar till det av mig ovan skrivna så vill jag mer än gärna att du framför dina frågor om sådant i IBS-Tråden.

Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ _____________________📬

Inlägget är genomläst och alla redigeringar är gjorda och sålunda är inlägget klart för att läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-05 kl. 16:30.
Citera
2024-03-05, 16:47
Medlem
Citat:
▶Det finns ett så kallat Poly-Pe-pt-id-Hormón inom den mänskliga kroppen och, vilket kallas för ▶[ Oxy-To-c-ín ]

▶Enligt det ovan skrivna, så In-Söndras detta
Poly-Peptid-Hormónet ifrån Hyp-o-Fýs-en:s så kallad
[ Bak-Lób ] och, vilken kallas för ▶[ Neûro-Hyp-o-Fýs-en ]

▶Hormónet [ Oxy-To-c-ín ] har en direkt verkan på den
[ Glatta Muskulaturen ] inom människokroppen:s Mag- och Tarm-system.

▶Oxytocin-Hormónerna binder sig Apikált hos Mag-
och Tarm-kanalen:s Epi-Thé-l-Celler, det vill säga, på
Epi-Thé-l-Cellerna:s Ytliga Toppar och, dessa
Apikál-Cells-Ytor har så kallade
▶[ Oxy-To-c-in-Receptórer ]

▶Dessa så kallade Oxytocin-Hormóner, har en Viscerál effekt inom Mag- och Tarm-kanalen, det vill säga, att Oxytocin-Hormónerna kan lindra och sänka styrkan av Viscerál Organ-smärta inom Mag- och Tarm-kanalen, till exempel:

När Osmósen är för hög inom Grovtarmen, det vill säga, då Grovtarmen tar in för mycket vätska och, vilket leder till en så kallad ▶[ Distentíon ] vilket betyder, att Grovtarmen blir utspänd, utsträckt och sväller upp, vilket leder till en så kallad Viscerál Grovtrams-smärta.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... En så kallad
Grovtrams-Distentíon uppstår i största utsträckning när Grovtarmen:s så kallade ▶[ Mjölk-Syre-Bakterier ] Fermentérar så kallade ▶[ Fiber-Toppar ] ... När denna
Mjölk-Syre-Bakterie-Jäsning sker och äger rum inom Grovtarmen, så bildas också rikliga mängder av Gaser och, vilka spänner ut Grovtarmen och orsakar Grovtrams-smärta.

▶Ytterligare tillägg till det ovan skrivna ... Även om Gaserna kan [ Diffundéra ] till Blodomloppet och, ifrån Grovtarmen, så blir det ändå stora Gas-mängder som håller sig kvar inom Grovtarmen under en längre tid.

▶Oxytocin-Hormónerna hjälper också till att påskynda läknings-processerna gällande olika typer av
Sår-Bildningar och Skador ... detta gäller för både, utan på människokroppen, så som, inuti människokroppen.

▶Oxytocin-Hormónerna sänker även Pulsen och
Blod-Trycket.

▶Hormónerna Oxytocín-er, har en kraftfull inverkan när det handlar om att sänka halten av så kallade
▶[ Stress-Hormóner ] inom kroppen:s Blodomlopp.

▶Oxytocin-Hormónerna har alltså en direkt inverkan på att kunna sänka halterna och nivåerna av till exempel: Hormónerna vilka kallas för [ Ad-Re-n-al-ín ] och
▶[ No-r-Ad-Re-n-al-ín ]

▶När en individ och, av någon anledning får ett inre kropps-problem med att kunna utsöndra och producera en normal och tillfredsställande mängd av Hormónerna Oxytocin-er, då uppstår problem inom människokroppen:s Mag- och Tarm-kanal.

▶Förklaring till det sammansatta ordet
[ Adrenalín ] ▶[ Ad- ] i betydelsen [ Till- ] och,
▶[ Ré-n ] vilket betyder [ En, Njure ] samt att
▶[ -Al- ] står i betydelsen för att vara tillhörande något eller någon så som, några.

▶Ad-Re-n-al-(ín) i betydelsen, vad som tillhör Njurarna, det vill säga, de så kallade
▶[ Bi-Njurarna ] ▶[ Rén-es Adrenál-es ]

▶Förklaring till ordet No-r-Ad-Re-n-al-ín framför jag lite senare framåt i IBS-Tråden.

✔ Fråga ... Har du förstått det ovan skrivna, eller, anser du på något sätt att jag har varit otydlig beträffande mina olika förklaringar ... ?

✔ Om du har funderingar till det av mig ovan skrivna så vill jag mer än gärna att du framför dina frågor om sådant i IBS-Tråden.

Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ _____________________📬

Inlägget är genomläst och alla redigeringar är gjorda och sålunda är inlägget klart för att läsas/◀

Läst och förstått 🫡
Citera
2024-03-05, 16:53
Medlem
Citat:
Det skall jag göra, jag kanske går händelserna i förväg här men i ett tidigare inlägg var rådet att favorisera bruna ägg, vadan denna färg favorisering?

▶De Bruna och Pigmänt-Fräkniga Höns-Äggen
( 🐔🐔🐔 ) har en helt annan kemisk sammansättning än i jämförelen med de Vita Höns-Äggen. Till exempel ... och beträffande de Vita Höns-Äggen, så har dessa Äggen en förmåga att gärna spricka i sina skal under tiden som Äggen kokas i en kastrull på spisplattan.

▶Beträffande de Bruna Höns-Äggen, så spricker dom som gott som aldrig vid kokningen på spisplattan.

▶Egendomligt nog, så har de Bruna Höns-Äggen både ett högre Proteín-Värde och ett högre Närings-Innehåll än i jämförelsen med de Vita Höns-Äggen och, dessutom sagt, så är Tryptofán-halten högre i Bruna Höns-Ägg.

▶Jag vill rekommendera dig att du väljer de Bruna Höns-Äggen före de Vita Höns-Äggen.

▶Själva Tids-kokningen av ett Brunt Höns-Ägg skall helst inte överstiga 3 minuter.

▶Anledningen till koknings-tiden av ett Brunt Höns-Ägg framför jag i nästkommande inlägg i IBS-Tråden.

Mvh/
🌐Joker🐔Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-05 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in