2024-03-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

✔ Fråga 1: Ja, jag klarar med nöd och näppe vanligt dagsljus en klar dag.

✔ Fråga 2: Ja, väldigt besvärande.

✔ Fråga 4: Inget som jag tänkt på, dock har jag varit betydligt mer frusen senaste året än vad jag brukar ha varit.

▶Tack för dina, och för mig, mycket intressanta svar som du lämnat i IBS-Tråden. Dessa svaren som du nyligen länmat kommer att kunna hjälpa mig en hel del på vägen framåt, det vill säga, att bättre kunna förstå vad dina olika och kroppsliga besvär kan ha för bakomliggande orsaker.

▶Jag återgår till ✔ Fråga 1. ) vilken du tidigare idag har svarat på.

▶Beträffande den tidigare till dig ställda frågan om Ljus-känslighet ( 💡😣 ) så har jag utvecklat frågan ytterligare enligt nedan sett.

✔ Tilläggs-Frågan ... Du har tidigare i dag berättat i ditt Svars-Inlägg, att du är känslig för Dags-Ljuset ( 🌞 😣 ) ...
Upplever du samma typ av Ljus-känslighet också inomhus, det vill säga, allt beträffande Lampor och andra typer av Ljus-anordningar ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen _____________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-01 kl. 14:50.
Citera
2024-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Tack för dina, och för mig, mycket intressanta svar som du lämnat i IBS-Tråden. Dessa svaren som du nyligen länmat kommer att kunna hjälpa mig en hel del på vägen framåt, det vill säga, att bättre kunna förstå vad dina olika och kroppsliga besvär kan ha för bakomliggande orsaker.

▶Jag återgår till ✔ Fråga 1. ) vilken du tidigare idag har svarat på.

▶Beträffande den tidigare till dig ställda frågan om Ljus-känslighet ( 💡😣 ) så har jag utvecklat frågan ytterligare enligt nedan sett.

✔ Tilläggs-Frågan ... Du har tidigare i dag berättat i ditt Svars-Inlägg, att du är känslig för Dags-Ljuset ( 🌞 😣 ) ...
Upplever du samma typ av Ljus-känslighet också inomhus, det vill säga, allt beträffande Lampor och andra typer av Ljus-anordningar ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen _____________📬

Nej det rör sig mest om dagsljus.
Citera
2024-03-01, 20:26
Medlem
Citat:

▶Nej det rör sig mest om dagsljus.

▶Återigen vill jag be att få tacka dig för ditt
Svars-Inlägg.

▶Jag följer upp till föregående inlägg med ytterligare en tilläggs-fråga samt beträffande din Ljus-Känslighet för just Dags-Ljuset.

✔ Frågan ... När du vistats i Dags-Ljuset under en längre tid och då, framförallt med vistelsen utomhus ... upplever du då att din näsa kan börja rinna ... ?

✔ Tilläggs-fråga till ovan skrivet ... Upplever du i samband med vistelsen i Dags-Ljuset att dina ögon kan börja rinna ... ?

✔ Ytterligare en tilläggs-fråga till det ovan skrivna ... Efter det att du har vistats i Dags-Ljuset under några timmars tid och därefter kommer in inom ditt hem ... upplever du då några speciella Symptómer som till exempel: lite huvudvärk ... ? ... eller, en svag tryck-känsla i någon av dina Tinnings-Regioner ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen _______________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-01 kl. 20:34.
Citera
2024-03-01, 20:57
Medlem
Citat:
▶Återigen vill jag be att få tacka dig för ditt
Svars-Inlägg.

▶Jag följer upp till föregående inlägg med ytterligare en tilläggs-fråga samt beträffande din Ljus-Känslighet för just Dags-Ljuset.

✔ Frågan ... När du vistats i Dags-Ljuset under en längre tid och då, framförallt med vistelsen utomhus ... upplever du då att din näsa kan börja rinna ... ?

✔ Tilläggs-fråga till ovan skrivet ... Upplever du i samband med vistelsen i Dags-Ljuset att dina ögon kan börja rinna ... ?

✔ Ytterligare en tilläggs-fråga till det ovan skrivna ... Efter det att du har vistats i Dags-Ljuset under några timmars tid och därefter kommer in inom ditt hem ... upplever du då några speciella Symptómer som till exempel: lite huvudvärk ... ? ... eller, en svag tryck-känsla i någon av dina Tinnings-Regioner ... ?

Mvh/

Fråga 1: har inte lagt märke till att näsan börjar rinna.

Fråga 2: ögonen kan börja rinna, speciellt i direkt solljus.

Fråga 3: det kan jag nog inte komma ihåg att det brukar bli.
Citera
2024-03-01, 21:01
Medlem
Citat:

▶Nej det rör sig mest om dagsljus.

▶Vill du vara vänlig och göra en liten test med dina Ögon-Pupiller och sedan därefter klargöra resultatet för mig i IBS-Tråden ... Tack❗

▶Ställ dig framför och, ganska så nära din Badrums-Spegel ... Ta sedan och placera dina båda händer ▶sammankopplade◀ strax ovanför dina Ögonbryns-Regioner ... ( Ungefär som när man står och Spejar i lite starkt Dags-Ljus )

▶Håll händerna sammankopplade strax ovanför dina Ögonbryn och håll sedan kvar dina händer i 60 sekunder och sålunda åstadkommer man en så kallad
Pupill-Förstoring. ( 👀😨👀 )

▶När du sedan tar bort dina händer och låter ljuset flöda in igenom dina Ögon-Pupiller så följer frågan enligt nedan skriven.

✔ Frågan: Upplever du då att dina Ögon-Pupiller sammandrar sig snabbt ... ? ... eller ... upplever du att sammandragningen sker med långsam hastighet ... ?

▶Gör ett sådant Ögon-Pupill-Test minst 3 gånger och, med 10 minuters mellanrum, för att sålunda se om du anser att du upplever likvärdiga resultat varje gång.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-01 kl. 21:08.
Citera
2024-03-01, 21:17
Medlem
Citat:
Fråga 1: har inte lagt märke till att näsan börjar rinna.

▶Fråga 2: ögonen kan börja rinna, speciellt i direkt solljus.

Fråga 3: det kan jag nog inte komma ihåg att det brukar bli.

▶Beträffande ✔ Fråga 2. ) och tidigare idag ställd till dig ... Det är fullständigt normalt att en människas ögon utsöndrar Tår-Vätska när Ljus-Tillförseln blir för stark.

▶Sagt utöver det ovan skrivna ... Tack för dina svar på mina 3 tidigare ställda frågor till dig.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Citera
2024-03-02, 16:14
Medlem
Citat:

Fråga 5: Ja, det skulle nog gå att lösa.

▶@JokerMannen undrar lite över vissa saker beträffande sin Medpostare och Tråd-kamrat i
IBS-Tråden ( 💭🙏 )

✔ Fråga nummer 1. ) Har du köpt dig en så kallad
Näs-Sköljnings-Spruta av märket [ Nasalíne 60 ml. ] för att kunna ha i beredskap vid Obstipátions-besvär ... ?

✔ Fråga nummer 2. ) Har du mätt upp din producerade Urín-mängd under en dags tid med hjälp av ett Litet-Mått som har mät-markeringar på utsidan av Liter-Måttet ... ?

✔ Fråga nummer 3. ) Har du tagit dig några varma bad och duschat dina Hemorroíder några gånger
under dagen ... ?

✔ Fråga nummer 4. ) Har du smort in dina Hemorroíder rikligt med Idomín-Salva innan ditt säng-gående ... ?

✔ Fråga nummer 5. ) Har du gjort det Pupill-Testet som jag tidigare bad dig om att göra inom ditt hem och i ditt badrum framför spegeln ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-02 kl. 16:19.
Citera
2024-03-02, 20:12
Medlem
Citat:
▶@JokerMannen undrar lite över vissa saker beträffande sin Medpostare och Tråd-kamrat i
IBS-Tråden ( 💭🙏 )

✔ Fråga nummer 1. ) Har du köpt dig en så kallad
Näs-Sköljnings-Spruta av märket [ Nasalíne 60 ml. ] för att kunna ha i beredskap vid Obstipátions-besvär ... ?

✔ Fråga nummer 2. ) Har du mätt upp din producerade Urín-mängd under en dags tid med hjälp av ett Litet-Mått som har mät-markeringar på utsidan av Liter-Måttet ... ?

✔ Fråga nummer 3. ) Har du tagit dig några varma bad och duschat dina Hemorroíder några gånger
under dagen ... ?

✔ Fråga nummer 4. ) Har du smort in dina Hemorroíder rikligt med Idomín-Salva innan ditt säng-gående ... ?

✔ Fråga nummer 5. ) Har du gjort det Pupill-Testet som jag tidigare bad dig om att göra inom ditt hem och i ditt badrum framför spegeln ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Fråga 1: ja, en sån har jag hemma.

Fråga 2: nej, tyvärr har det varit mycket att stå i en period nu, så det har fallit I glömska.

Fråga 3: samma svar som Fråga 2.

Fråga 4: även detta har jag glömt bort.

Fråga 5: ja, puppilerna tar någon sekund på sig att krympa ihop sig.
Citera
2024-03-02, 20:39
Medlem
Citat:

▶P-testosteron/shbg 0.28

▶P-SHBG 28nmol/L

▶P-testosteron 7.9nmol/L

▶Jag börjar nu med att rikta in mig på området vad beträffar att ha, och att leva med det vi kallar för
[ Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-os ]

▶Beträffande Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM, så kommer jag
( vilket jag tidigare har framfört i IBS-Tråden ) att skriva och posta flera separata inlägg som kommer att handla om just vad beträffar Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM-ER.

▶Jag börjar detta inlägget med klargöra för dig enligt följande skrivet, och nedan sett.

▶Det är ett absolut faktum, om att det finns ett starkt samband mellan att ha en Låg D-Vitamin-Nivå i kroppen:s Blodomlopp och en Låg nivå av Köns-Hormónerna Testosteróner.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Detta samband gällande, att Låga D-Vitamin-Nivåer och därtill också Låga Hormón-Värden av Testosteróner förekommer i konnektion och finns oftast hos unga Masculíner som är Överviktiga och, i största utsträckning är detta fenomenet förekommande hos det Masculína könet som är Överviktiga och är mellan 20 och 30 år gamla.

▶D-Vitaminet har en Nyckelroll i själva
Testosterón-Bildningen inom människokroppen.

▶Extra tillägg ... Att inom sin kropp ha låga värden av
D-Vitaminet leder bland annat till besvär med
Ländryggs-Regionen.

▶Det är av stor vikt att förstå, att just beträffande
D-Vitaminet, så är det ett så kallat Steroíd-Hormón precis som Köns-Hormónet Testosterón också är, ett
Steroíd-Hormón.

▶D-Vitaminet som sådant är, påverkar en mycket stor del av människokroppen:s alla Celler.

▶Den som har tillräcklig mängd av
D-Vitaminer inom sin kropp har betydligt mindre Depressioner än i jämförelse med de individer vilka lider av D-Vitamin-brist.

▶Brist på D-Vitaminer leder och absolut sagt, till lägre Testosterón-produktion inom kroppen.

Obs❗... När du har svarat på de tidigare ställda frågorna till dig, så skall jag därefter ge dig en bra rekommendation om hur, och på vilket av de mest effektivaste sätten som du kan höja dina
D-Vitamins-Nivåer inom din kropp.

▶Om du på ett naturligt sätt höjer din
D-Vitamins-Nivå inom din kropp, så vet jag med säkerhet, att din Testosterón-produktion kommer att öka.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Jag kommer också att ge dig andra mycket goda råd om hur du, som individ, och på ett naturligt sätt, kan öka din
Testosterón-produktion inom din kropp.

▶Det är mycket viktigt att du lär dig att förstå, att Testosteron-Hormónerna har en mycket stor inverkan på andra Kropps-Organ inom människokroppen utöver det som beträffar enbart det Masculína Köns-Organet.

▶Enligt det ovan skrivna, så återkommer jag till just detta i IBS-Tråden lite senare framåt.

Mvh/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-02 kl. 21:01.
Citera
2024-03-02, 22:10
Medlem
Citat:

▶Fråga 5: ja, puppilerna tar någon sekund på sig att krympa ihop sig.

🔎➡● 1,5 till 2 millimeter i sin storlek är det lilla
End-o-Krína Körtel-Organet som kallas för.

▶[ Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e ] ... det vill säga,
den lilla Tall-Kotte-Körteln ( 🌲 ) och även den så
kallade ▶[ Epi-Fý-s-en ]

▶Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e ... Det End-o-Krína Körtel-Organet som bland annat reglerar människokroppen:s Dygns-Rytm och även Ljuset som strömmar in i ögonen.

▶Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e, är belägen vid den bakre kanten av den tredje Hjärn-Ventrikeln.

▶Epi-Fý-s-en har kusligt nog samma Anatómiska uppbyggnad som de mänskliga Ögonen har ( 👀 )

▶[ Epì ] har grund-betydelsen [ På ] ... liggande, eller vilande [ På ] någon eller, något.

▶[ Fý-s-is ] har grund-betydelsen [ Växt ]

▶ Epi-Fý-s-en ... [ På-Växt ] i betydelsen av att ha växt ut från något eller, någon ... eller, att ha blivit en [ På-Växt ] på något eller, på någon.

▶Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e producerar bland annat Kropps-Hormónet som kallas för [ Mela-Ton-ín ]

▶[ Mel-ás ] vilket ord betyder [ Svart ] och syftar på Natten:s tid ( 🌒 ]

▶[ Tón-os ] viket ord betyder [ Spänning ]
och [ Sträckning ]

▶Hormónet [ Mela-Ton-ín ] orsakar elektriska
svag-ströms-spänningar inom kroppen och får muskulaturen att slappna ut av ... vilket sålunda
leder till sömnen och sovandet.

▶Men, beträffande Grovtarmen:s muskulatur, så påverkas den inte i samma utsträckning av
Mela-Ton-in-Hormónerna som de övriga Kropps-Organen gör.

▶Grovtarmen arbetar under natten:s tid och är sålunda sagt, ett Natt-Aktivt Kropps-Organ.

▶Under dags-tiden då Kortisólet är höger inom människokroppen än i jämförelse med under själva natte-tiden, så är sålunda Grovtarmen mindre aktiv under dagen.

▶ I och med, att det tar högst en Sekund för dina Ögon-Pupiller att samman-dragas, så indikerar detta med styrka på, att du har en mycket välfungerande [ Epi-Fýs ] inom din Hjärna.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ _________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-02 kl. 22:25.
Citera
2024-03-03, 16:22
Medlem
[quote=JokerMannen|87546597]

▶▶▶🔎➡● 1,5 till 2 millimeter i sin storlek är det lilla End-o-Krína Körtel-Organet som kallas för. [/QUOTE ]

Obs❗... Textstycket inom min Citat-Ruta samt ovan sett, är en FELAKTIG information som tidigare har framförts av mig @JokerMannen i IBS-Tråden vilken är korrigerad av mig och enligt nedan sett.

▶Jag råkade tänka på en helt annan typ av
Kropps-Körtel under gårdagen då jag skrev och postade mitt inlägg beträffande Epi-Fy-s-en:s egentliga storlek och, därför råkade storleks-måttet på den End-o-Krína Körtel-Kroppen bli fel-skrivet av mig.

▶Det korrekta är enligt följande nedan skrivet.

▶[ Epi-Fý-s-en ] ▶[ Tall-Kotte-Körteln ] och som via det Latínska Språket kallas för
▶[ Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e ]

🔺⬅ En Kon-Formad, och ett End-o-Krínt Körtel-Organ inom den mänskliga Hjärnan.

⬛▶⬅ Den Kon-Formade Körtel-Kroppen är en Ut-Växt och en På-Växt som är belägen strax nedanför och till höger om Hjärnan:s så kallade
[ Hyp-o-Tha-l-ám-os-Region ]

▶Storleken på den Kon-Formade och
End-o-Krína Kötel-Kroppen är cirka 7 millimeter
Bred och cirka 5 millimeter med sin Höjd.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Storleken på det
End-o-Krína Körtel-Organet varierar något mellan olika individer.

▶🔺⬅ Organ-Körtel-Kroppen:s Topp är alltså mindre i sin storleks-bredd än i jämförelse med den nedersta delen som är den bredaste.

▶Förklaring till det Latínska ordet [ Glá-ns ]

▶Nominatív Singulár-form ▶[ Glá-ns ] och den Genitíva ord-formen samt med böjnings-stam är ▶[ Glá-nd- ] och
▶[ Glá-nd-is ] vilket ord är en fullständig Genitív-form.

▶Glá-ns ... vilket ord betyder [ Ollon ] och, det vill i detta fallet säga ▶[ EK-Ollon ] och det vill ytterligare säga ▶Skogs-Ollon av Ek-Trädet.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Den översta delen av Ek-Ollonet där Träd-Frukten har växt ut ifrån, liknar strukturen av ett mänskligt Körtel-Organ.

▶Den över delen hos Ek-Ollonet liknar väldigt mycket en Tall-Kotte:s utseende och, innan Tall-Kotten har spruckit ut.

▶Själva Ek-Ollonet är också Kon-Formad likt den
End-o-Krína Körtel-Kroppen inom den mänskliga Hjärnan som kallas för Epifýsen eller Tallkottekörteln samt, via det Latínska Språket för ▶Córpus Glandúla Pinéale.

▶Ordet [ Gla-nd-úl-a ] ... betyder ... Liten Körtel eller, en Liten Kötel-Kropp.

▶Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e insöndrar Hormónerna som kallas för Mela-Ton-ín-er och, direkt in till
Blod-Omloppet.

▶Epifýsen styr människokroppen:s Dygnsrytm och, den styr människan:s Åldrande. Den styr även den Sexuella utvecklingen hos en mänsklig kropp. Epifýsen styr också Ämnesomsättningen inom människan:s kropp.

▶Utöver det ovan skrivna skall också tilläggas beträffande Epifýsen:s olika funktioner, att den även insöndrar ett Kemiskt ämne vilket kallas för
[ Di-Met-yl-Try-pt-am-ín ] vilket Kemiskt ämne styr de mänskliga Drömmarna under natten och, under själva sovandet.

▶Beträffande Epifýsen, så styrs halten av
Mela-Ton-in-Hormónerna av Hjärnan:s så kallade
[ Bi-o-Lóg-i-sk-a Klocka ] och som finns inom den mänsklig Hjärnan:s Hyp-o-Tha-l-ám-os.

▶Beträffande det End-o-Krína Körtel-Organet
[ Córp-us Gla-nd-úl-a Pi-n-é-al-e ] så är själva
Körtel-Kroppen i sin storleks-ordning att jämföra med en halv ÄRTA, det vill säga, våra Gröna Örtor.

▶Det Latínska ordet ▶[ Pi-n-é-al-e ] betyder formad likt en Furu-Kotte.

▶[ Pín-us ] står i betydelsen [ Furu-Kotte ]

▶[ Pin-é-a ] betyder [ Pinea-Äpplen ]

▶[ Pin-ét-um ] betyder [ Furu-Skog ] och, det betyder även [ Piníe-Skog ]

▶Enligt det ovan skrivna, så kallas Epifýsen för
[ Tall-Kotte-Körteln ] ... detta med anledning av att Epifýsen liknar en Furu-Kotte till sitt utseende och, innan Furu-Kotten har spruckit ut sig.

▶En Furu-Kotte som inte har spruckit ut, den har stora likheter med ett Körtel-Organ:s struktur inom människokroppen.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen ___________________📬

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-03 kl. 16:56.
Citera
2024-03-03, 18:47
Medlem
Citat:
.

Obs❗... När du har svarat på de tidigare ställda frågorna till dig, så skall jag därefter ge dig en bra rekommendation om hur, och på vilket av de mest effektivaste sätten som du kan höja dina
D-Vitamins-Nivåer inom din kropp.

Mvh/

Är det frågorna i inlägg #1316 du syftar på, eller är det några frågor jag missat att svara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in