2026-08-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Hej!

De senaste dagarna har dessvärre varit svåra. I dag hoppas jag verkligen att kulmen är nådd igen så att magen lugnar sig för det har varit tufft denna gång. Kurerar mig med mina favoritprodukter och hoppas på det i alla fall. Tinnitusen är lite extra högljudd också, och hjärtat är emellanåt stökigt, men det hänger nog ihop.

Jag ska absolut kolla upp det hela men nu tar de bara emot rent akuta fall fram till att semestertiden är över. Därefter ska jag höra av mig igen och be att få en tid. Tänk om du har rätt i detta och om det går att bli bättre på ett relativt smidigt vis - det vore enormt skönt. Ett hopp som ger ljus när det ibland känns lite dystert och mörkt. Att jag inte tänkt den tanken tidigare är märkligt kanske, men som sagt hade jag aldrig tidigare hört att den typen av symtom kan förekomma. Ska bli intressant att se vad de säger sedan på VC.

Inga promenader sedan jag blev sämre tyvärr men det ser jag fram emot igen när det lugnat sig. Hoppas allt är väl med dig och varmt tack för din hjälp - som alltid.

Hej @Jultrollet

Efter att ha läst ditt senaste svars-inlägg till IBS-tråden, så har jag börjat fundera i helt andra banor än i jämförelse med tidigare tankar som jag haft beträffande dina Mag- och Tarm-besvär.

Allting var ju så lugnt och bra för din del, och dina Mag- och Tarm-besvär, var ju nästan som helt bortblåsta och du hade även bra nattsömn och sedan, så nu plötsligt brakar blixten ner från klar himmel och du får tuffa Mag- och Tarm-besvär och sido-symptomer med din Tinnitus och din Kardiála funktion.

Det är någonting som inte riktigt stämmer med dina mycket egendomliga Mag- och Tarm-besvär.

Jag skall nu försöka, och så gott jag kan, att lista ut vad dina Mag- och Tarm-besvär egentligen bottnar sig i.

Det absolut viktigaste, det är, att kunna finna själva grundorsaken till dina Mag- och Tarm-besvär och sedan därefter behandla problemet, vi får se vad ju nu lyckas med att komma fram till.

Jag kommer bland annat nu att fördjupa mig i dina tidigare öroninfektioner, vilket innebär, att jag kommer att ställa flera nya frågor till dig.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-08-05, 18:47
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Jultrollet

Efter att ha läst ditt senaste svars-inlägg till IBS-tråden, så har jag börjat fundera i helt andra banor än i jämförelse med tidigare tankar som jag haft beträffande dina Mag- och Tarm-besvär.

Allting var ju så lugnt och bra för din del, och dina Mag- och Tarm-besvär, var ju nästan som helt bortblåsta och du hade även bra nattsömn och sedan, så nu plötsligt brakar blixten ner från klar himmel och du får tuffa Mag- och Tarm-besvär och sido-symptomer med din Tinnitus och din Kardiála funktion.

Det är någonting som inte riktigt stämmer med dina mycket egendomliga Mag- och Tarm-besvär.

Jag skall nu försöka, och så gott jag kan, att lista ut vad dina Mag- och Tarm-besvär egentligen bottnar sig i.

Det absolut viktigaste, det är, att kunna finna själva grundorsaken till dina Mag- och Tarm-besvär och sedan därefter behandla problemet, vi får se vad ju nu lyckas med att komma fram till.

Jag kommer bland annat nu att fördjupa mig i dina tidigare öroninfektioner, vilket innebär, att jag kommer att ställa flera nya frågor till dig.

Mvh/@JokerMannen
Hej!

Ja, visst är det egendomligt men jag har alltid tänkt att skoven kommer och går vad jag än äter eller gör, och att det inte finns så mycket att göra åt det. Jag är bara så glad för de dagar jag mår bättre. Avslappningsövningarna och den lugn och ro jag kunnat finna tillbaka till tack vare dig har gjort stor skillnad och jag har sällan ont numera. Sömnen har trots allt blivit mycket bättre också i det stora hela.

Jag är verkligen tacksam för alla dina tips och tankar som kan vara till hjälp, för kanske det ändå är något annat i grunden som spökar och som gör symtomen värre. Till och med gastroenterologen sade ju sist att det otäckaste anfallet inte kunde ha med mina tarmar att göra utan troligen beror på något annat. De prover som tagits tidigare har ju inte visat så mycket och det är svårt att veta var man ska börja då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in