Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Förståtv
visst är det så att
▶testosteron även påverkar
▶seratonin, ▶dopamin och ▶noradrenalin också, vilket iallafall till viss del
▶påverkar tarmfunktionen?
▶Det finns ett så kallat Poly-Pe-pt-id-Hormón inom den mänskliga kroppen och, vilket kallas för ▶[ Oxy-To-c-ín ]
▶Enligt det ovan skrivna, så In-Söndras detta
Poly-Peptid-Hormónet ifrån Hyp-o-Fýs-en:s så kallad
[ Bak-Lób ] och, vilken kallas för ▶[ Neûro-Hyp-o-Fýs-en ]
▶Hormónet [ Oxy-To-c-ín ] har en direkt verkan på den
[ Glatta Muskulaturen ] inom människokroppen:s Mag- och Tarm-system.
▶Oxytocin-Hormónerna binder sig Apikált hos Mag-
och Tarm-kanalen:s Epi-Thé-l-Celler, det vill säga, på
Epi-Thé-l-Cellerna:s Ytliga Toppar och, dessa
Apikál-Cells-Ytor har så kallade
▶[ Oxy-To-c-in-Receptórer ]
▶Dessa så kallade Oxytocin-Hormóner, har en Viscerál effekt inom Mag- och Tarm-kanalen, det vill säga, att Oxytocin-Hormónerna kan lindra och sänka styrkan av Viscerál Organ-smärta inom Mag- och Tarm-kanalen, till exempel:
När Osmósen är för hög inom Grovtarmen, det vill säga, då Grovtarmen tar in för mycket vätska och, vilket leder till en så kallad ▶[ Distentíon ] vilket betyder, att Grovtarmen blir utspänd, utsträckt och sväller upp, vilket leder till en så kallad Viscerál Grovtrams-smärta.
▶Tillägg till det ovan skrivna ... En så kallad
Grovtrams-Distentíon uppstår i största utsträckning när Grovtarmen:s så kallade ▶[ Mjölk-Syre-Bakterier ] Fermentérar så kallade ▶[ Fiber-Toppar ] ... När denna
Mjölk-Syre-Bakterie-Jäsning sker och äger rum inom Grovtarmen, så bildas också rikliga mängder av Gaser och, vilka spänner ut Grovtarmen och orsakar Grovtrams-smärta.
▶Ytterligare tillägg till det ovan skrivna ... Även om Gaserna kan [ Diffundéra ] till Blodomloppet och, ifrån Grovtarmen, så blir det ändå stora Gas-mängder som håller sig kvar inom Grovtarmen under en längre tid.
▶Oxytocin-Hormónerna hjälper också till att påskynda läknings-processerna gällande olika typer av
Sår-Bildningar och Skador ... detta gäller för både, utan på människokroppen, så som, inuti människokroppen.
▶Oxytocin-Hormónerna sänker även Pulsen och
Blod-Trycket.
▶Hormónerna Oxytocín-er, har en kraftfull inverkan när det handlar om att sänka halten av så kallade
▶[ Stress-Hormóner ] inom kroppen:s Blodomlopp.
▶Oxytocin-Hormónerna har alltså en direkt inverkan på att kunna sänka halterna och nivåerna av till exempel: Hormónerna vilka kallas för [ Ad-Re-n-al-ín ] och
▶[ No-r-Ad-Re-n-al-ín ]
▶När en individ och, av någon anledning får ett inre kropps-problem med att kunna utsöndra och producera en normal och tillfredsställande mängd av Hormónerna Oxytocin-er, då uppstår problem inom människokroppen:s Mag- och Tarm-kanal.
▶Förklaring till det sammansatta ordet
[ Adrenalín ] ▶[ Ad- ] i betydelsen [ Till- ] och,
▶[ Ré-n ] vilket betyder [ En, Njure ] samt att
▶[ -Al- ] står i betydelsen för att vara tillhörande något eller någon så som, några.
▶Ad-Re-n-al-(ín) i betydelsen, vad som tillhör Njurarna, det vill säga, de så kallade
▶[ Bi-Njurarna ] ▶[ Rén-es Adrenál-es ]
▶Förklaring till ordet No-r-Ad-Re-n-al-ín framför jag lite senare framåt i IBS-Tråden.
✔ Fråga ... Har du förstått det ovan skrivna, eller, anser du på något sätt att jag har varit otydlig beträffande mina olika förklaringar ... ?
✔ Om du har funderingar till det av mig ovan skrivna så vill jag mer än gärna att du framför dina frågor om sådant i IBS-Tråden.
Mvh/
🌐Joker♠Mannen/ _____________________📬
Inlägget är genomläst och alla redigeringar är gjorda och sålunda är inlägget klart för att läsas/◀