Citat:
Ursprungligen postat av
Skhj
Klart att det inte gått någon förbi. Du anstränger dig för att missförstå alla här inne och av nån anledning är du så övertygad om att just du har rätt? Vad grundar du det på?
Jag kan jämföra Fanni med Hanna som gått igenom samma sak och dessutom under längre tid. Säga vad man vill om Hanna men hon uppleva varken deprimerad eller manisk under sin ivf-process. Hon var ledsen/orolig och glad/hoppfull så som kan förväntas efter en stor förlust och många negativa besked.
Jag grundar det på fakta snarare än spekulationer från andra användare inne på Flashback. Både genom källkritiska sidor men också av vad som faktiskt kommit ifrån F själv.
Berätta gärna vad du tycker F lägger ut som tyder på depression och mani. Ht ligger tex mycket i sängen, är hon också deprimerad? Hon drar ner samtliga persienner och lever i ett mörker. F låg mycket i sängen efter återföringarna absolut (vilket även ht gjorde efter sina återföringar) och när hon uppdaterade att hon mådde väldigt illa nu under graviditeten. Att man tittar på serier i sängen någon gång då och då (som jag och många av mina vänner också gör) betyder ju inte att man är deprimerad. För mig är det något jag ibland gör för mig själv för att unna mig något extra i vardagen.
Att gå en skogspromenad och plantera blommor på samma dag är för mig en helt vanlig dag och ingenting som tyder på mani eller hypomani. Inte heller att göra en piruett i skogen i samband med att man skapar content och visar att man njuter av solen och miljön runtomkring sig. Det är omöjligt att se utefter det lilla som F publicerat den senaste tiden att hon skulle vara just hypomanisk, har du träffat henne irl så absolut då hade du förmodligen sett mer av hennes liv än det som syns på hennes Instagram men det förmodar jag att du inte gjort 😊
Du skriver även själv att vi inte vet någonting i ditt tidigare meddelande. Så därför tycker jag det är underligt att du då kan dra dessa stora slutsatser.