2024-03-02, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Anledningen är enkel. Hon spelade utanför sin liga och trodde att hon kunde ha honom livet ut men fick ett "wake up call" när han insåg att han var över henne i hierarkin så han fick henne att göra abort. Han lovade väl henne att skapa familj senare då han är så inne i karriären just nu (brukar heta så).

Varför vet jag detta? För jag har gjort precis likadant mot en annan kvinna.

Blev såklart inte en nästa gång, men var vad man sade för att hon skulle genomgå aborten ifrån början.

Ju äldre man blir desto konstigare blir samspelet mellan män o kvinnor

Jag är bara glad att jag slutade leta nån helt och bort från det här mentala cp ADHD cirkus har haft 1 tjej som varade 3 år men det räcker för mig livet ut 11 år singel and counting 07
Citera
2024-03-02, 02:54
Medlem
Citat:
Det var starkt uttalat, men står även bakom det. Gör det dock inte genom hat utan för att du ska inse vad du gjort och ta tid på jorden på allvar. Jag vill inte att du ska vara ensam i äldre ålder, antagligen inte du heller. Problemet härstammar väl ifrån att män i ditt liv inte talat om för dig den råa sanningen om verkligheten, istället har män talat om för dig saker som du vill höra och sedan blivit förförd av dessa söta ord för att sedan bli lurad och detta är resultatet.

Jag vill inte dig illa, inte det minsta, vill bara att du ska ta det på allvar.

Kvinnor vill gärna så mycket, de tror alltid att de är undantaget och "förtjänar så mycket mer", blanda det med män som lovar de guld och gröna skogar och är inte konstigt att ni totalt förlorar fotfästet.

Det är dock inte över för dig men det är helt klart ett "wake up call" att ta livet på lite mer allvar och vara lite mer realistisk.

Tror inte att du menar något illa, jag kanske upplever att vissa ord känns mer brutalt än vad det egentligen låter.

Men okej tack för att du delar med dig en bit av ärligheten, men det är så förvirrande att en man som jag spenderat så många år med har totalt ljugit i mitt ansikte, medans man får en brutal ärlig svar här på Flashback från främlingar? Vad är det här för liv.

Jag tänker framöver också, så som det är just nu så är man totalt avtänd att vilja skaffa en partner. Hur söker man sig till vettiga män när man är redo igen?

Citat:
Ursprungligen postat av megamus
Ja känslor har tagit över ditt huvud eftersom du antagligen tror att det spelar någon roll huruvida du känner dom, eller inte.
Som det är är facit tills det ändras. Du kan inte forcera dig att känna annorlunda. Sök upp en kran. Tugga piller från nån vårdcentral.

Har funderat att prata vidare med en kurator, men det känns som själen blir lite blottad om du förstår vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du gjorde det för bra skäl för dig. Inget mera än det. Du är 32 herrejösses fortsatt ung det kommer vara många saker du kommer grubbla över. Det man lärt sig genom åren är att absolut tänka noll och skit på vad andra tycker.

Rent mentalt känner jag inte av åldern, men nu har min mamma och en annan person i min närhet uttryckt att det var katastrofalt beslut och att det är kört att skaffa barn. Det ligger en halv sanning i det.
Jag gjorde det som kändes bäst för mig, jag vet att det hade inte blivit så bra. Jag får försöka fortsätta lita på mitt omdöme.
Citera
2024-03-02, 03:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Har funderat att prata vidare med en kurator, men det känns som själen blir lite blottad om du förstår vad jag menar.
Du kan säkert prata med en kurator om du vill men vad hjälper det. Vad kan dom? De har bara suttit i sina bås hela livet.
Bli gravid igen. Gå vidare. Jag är inte kvinna så jag vet inte men jag brukar träffa dem. För att inte bli kär och få känslor, vilket inte gagnar mig, så ser jag dem bara som ollontömmare.

Kanske borde du se din aborterade bebis som att han eller hon slapp att leva.
Citera
2024-03-02, 03:08
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Tror inte att du menar något illa, jag kanske upplever att vissa ord känns mer brutalt än vad det egentligen låter.

Men okej tack för att du delar med dig en bit av ärligheten, men det är så förvirrande att en man som jag spenderat så många år med har totalt ljugit i mitt ansikte, medans man får en brutal ärlig svar här på Flashback från främlingar? Vad är det här för liv.

Jag tänker framöver också, så som det är just nu så är man totalt avtänd att vilja skaffa en partner. Hur söker man sig till vettiga män när man är redo igen?

Nej, jag är fullt medveten om att jag var oerhört brutal i mina ordval och hur det kommer att tolkas. Så är inte konstigt att du tolkade som du gjorde, var den effekten lite jag var ute efter. Vill inte att folk ska må dåligt av det jag skriver utan ta det jag skriver när jag menar det på allvar, då det handlar om väldigt viktiga saker.

Män i ditt liv har sällan talat om för dig hur saker egentligen är, ofta för att de antingen vill ha frid runtomkring sig eller för att de vill ligga med dig. Det är just därför män sällan är ärliga med kvinnor.

Så jag är inte det minsta överraskad att du får mer ärliga svar på Flashback än i verkligheten. Det tragiska är väl mer att du inte åtminstone haft en man i ditt liv (far?) som talat om för dig den råa sanningen pga kärlek, men finns så pass många singelmorsor just nu att detta element utelämnas helt.

Förstår helt att du är avtänd att skaffa en partner just nu, det hade jag också varit.

Vet inte din situation så kan tyvärr inte svara på hur du hittar vettiga män i din omgivning, har du ingen du kan rådfråga i din omgivning? Har du en far? Har du någon som inte berör väninnor?

Lyssna inte på väninnor, de kommer, likt män som vill ligga med dig, säga vad du vill höra och har sällan ditt riktiga välbefinnande i åtanke. Jag hade nog rådfrågat någon man i din släkt eller dylikt, då de har en objekt syn på det hela och inte har en baktanke med vad de säger (om du har en god relation med honom).
Citera
2024-03-02, 03:18
Medlem
Citat:
Du kallar mig "edgelord" för att i nästa andedräkt skriva "Bara skicka ett Pm om du vill få en känga.".

Är väl tur att man inte är på Reddit, för då hade man väl fått 10 down votes av dina sockpuppet-konton.

Den som projicerar är väl du. Jag skiter totalt i vad du tycker om mig, hoppas att du får den hjälp du behöver.

*tips fedora*

Ok för att var lite seriös.

Hur är din relation med din far?

Hur ska en far vara?

Är du en far?

Vad har din bästa fadersfigur lärt dig?

Nyfiken, för detta är något som verkar centralt i dina inlägg.

Förlåt om jag blev irriterad. Så svarade lite smått aggro. Kan erkänna det. Dettycker iaf jag är manligt att erkänna. Eller mänskligt faktiskt.

Tycker personligen du är dryg och generaliserande, men är min känsla och åsikt.
Senast redigerad av kurrekurrekutta 2024-03-02 kl. 03:22.
Citera
2024-03-02, 03:23
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Att man ska rycka upp sig själv är en sak, men just nu känner jag att jag är en börda, jag medför inget gott eller nyttigt på planeten. Livsglädjen är helt nere, väldigt deppigt men det är så jag känner.

Skulle inte passa att ha en pappa till ett barn som vill bo utomlands.

Tack för att du delar med dig, ja många kvinnor och unga tjejer har gått igenom abort, men det är fortfarande ett känsligt ämne och man pratar inte helt öppet om det, om det är tabu vet jag inte, men jag vet att det är stelt och känsligt många gånger. Så jag förstår varför jag blir lite koko, jag var säker i mitt beslut, men kroppen säger att jag har gjort något helt jövla fel mot kroppen.

Jag har förlorat ett barn och en partner, men så är det, jag kan inte göra så mycket nu. Får försöka tänka att allt har sin tid och plats.

Du har inte förlorat ett barn, du har tagit livet av barnet för att det inte ”passade” att ha pappan utomlands. Du hör ju själv hur galet det låter. Självklart har du ångest nu, men det är gjort och nu finns bara en väg, och det är framåt. Om ett år när du ser tillbaka på den här tiden kommer mycket att ha klarnat, och du kommer förhoppningsvis aldrig, aldrig ta livet av ditt barn igen. Så många kvinnor, som jag har talat med, sörjer att de gjorde abort.

——

Du undrar vad du kan göra akut.

- Fyll en stor skål med kallt vatten, håll andan, stoppa ner huvudet i skålen och försök att stanna där, helst i en minut. Det blir en distraktion och hjärnan byter spår, så du får tänka på annat. Har du hjärtproblem ska du inte göra detta.

- Har du färsk ingefära hemma? Om inte, handla det imorgon, skär av en bit och tugga på. Finns inte en chans att du kan tänka på annat just i den stunden.

- Andas in, håll andan ett ögonblick, och andas långsamt ut. Upprepa. Det lugnar.

———-

Du gjorde det du trodde var den bästa lösningen. Ta väl hand om och var snäll mot dig själv, ett bad, en promenad eller annat du mår bra av. Om det så är för korta stunder, är det guld värt. Tvinga dig. En minut i taget. Tiden är på din sida, även om sorgen består.
Citera
2024-03-02, 03:25
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Att man ska rycka upp sig själv är en sak, men just nu känner jag att jag är en börda, jag medför inget gott eller nyttigt på planeten. Livsglädjen är helt nere, väldigt deppigt men det är så jag känner.

Skulle inte passa att ha en pappa till ett barn som vill bo utomlands.

Tack för att du delar med dig, ja många kvinnor och unga tjejer har gått igenom abort, men det är fortfarande ett känsligt ämne och man pratar inte helt öppet om det, om det är tabu vet jag inte, men jag vet att det är stelt och känsligt många gånger. Så jag förstår varför jag blir lite koko, jag var säker i mitt beslut, men kroppen säger att jag har gjort något helt jövla fel mot kroppen.

Jag har förlorat ett barn och en partner, men så är det, jag kan inte göra så mycket nu. Får försöka tänka att allt har sin tid och plats.
Jo man pratar mkt om abort i dagens samhälle men tyvärr ganska ensidigt där endast positiva saker med abort lyfts fram (saker som kanske t o m skulle ses som negativa i realitetens ljus).

De allra flesta förstår inte ens när övergången mellan foster och barn sker. Man har gjort detta till en politisk sak och vetenskapen lyser med sin frånvaro. Abortgränsen bygger pp gammal data och den som tar upp det smutskastas och stenas socialt.
Citera
2024-03-02, 03:25
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Gå ut och gå, om du kan gå i ett område där det inte finns en massa brushor!

När du överlevt natten så får du bygga upp dig. Träna på det du har svårt för osv ...
Vården vänder sig endast idag till nysvenskar så att få vård som Svensk idag har jag förstått är extremt svårt.

Krya på dig.
Citera
2024-03-02, 03:33
Medlem
bellusorcas avatar
Låter väldigt tungt. Det enda som är säkert är att det blir bättre. Kämpa på. What is meant to be will be och det var inte detta.
Citera
2024-03-02, 03:35
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekurrekutta
Ok för att var lite seriös.

Hur är din relation med din far?

Hur ska en far vara?

Är du en far?

Vad har din bästa fadersfigur lärt dig?

Nyfiken, för detta är något som verkar centralt i dina inlägg.

Förlåt om jag blev irriterad. Så svarade lite smått aggro. Kan erkänna det. Dettycker iaf jag är manligt att erkänna. Eller mänskligt faktiskt.

Tycker personligen du är dryg och generaliserande, men är min känsla och åsikt.

Har en väldigt god relation till min far.

En far ska vara en förebild, en maskulin man och vara en stöttepelare för andra.

Min faders figur har lärt mig att vara maskulin och inte ljuga.

Har inget emot dig personligen, inget jag skriver är personligt såvida jag inte önskar livet ur personen vilket är ganska sällan. Må väl.
Citera
2024-03-02, 03:37
Medlem
Citat:
Har en väldigt god relation till min far.

En far ska vara en förebild, en maskulin man och vara en stöttepelare för andra.

Min faders figur har lärt mig att vara maskulin och inte ljuga.

Har inget emot dig personligen, inget jag skriver är personligt såvida jag inte önskar livet ur personen vilket är ganska sällan. Må väl.

Lite tjafs får man kunna stå ut med och ha. Långsinta jävlar går bort.
Citera
2024-03-02, 04:56
Medlem
Du får försöka tänka rationellt, lyssna på känslorna men tänk rationellt.

Vad kan du göra någonting åt, och vad kan du inte ändra på?

Aborten är gjord och det är oåterkallerligt.
Du kan inte ändra något i det avseendet, så släpp det, sluta älta.
Släpp det.

Vad kan du ändra på?
Det du kan påverka och forma, lägg energi på hur du vill göra det istället och planera för hur du ska nå det istället.

Kontakta professionell hjälp. Det är så skönt att få lufta sina tankar med någon som ser situationen utifrån.
Ge inte upp behandlingen efter ett par gånger.
Du kan mycket väl anse att terapeuten är helt jävla dum i huvudet och inte fattar någonting, men hoppa inte av för den anledningen efter ett par gånger.

Även om du har vänner att prata med och de vill dig väl så saknar de sannolikt kompetensen, samt att de har personliga band och därmed är de känslomässigt kopplade till dig.
De må vilja dig allt gott, men de har inte kunnandet.
Däremot så kan du prata med de i syftet att DU mår bättre.
Att prata med andra (läs tänka högt) gör att du hör dig själv uttrycka dina tankar, och när du hör dig själv formulera dessa så hjälper det dig att processa händelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in