2024-03-02, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
0, men jag är heller inte kvinna. Män klarar ensamhet bra mycket bättre än kvinnor, sedan är män även fertila i princip livet ut medan kvinnor har fram tills 40 sedan kommer att se fram emot 40år av ensamhet. Frågor på det?

Jaha du ska vara en fertil och aktiv fadersfigur när du är 60 bast tänker du? Och du tänker du ska få lägra en 20åring? Ja, jag hoppas du har investerat bra i bitcoin.

Har du några fakta på att män mår bra/klarar av ensamhet bättre än kvinnor och att det är lätt för äldre män att skaffa yngre kvinnor att bilda parförhållanden med generellt?

Eller är du 25 år och har inget att komma med för du är sur för du inte har en brud? Seså dra fram lite fakta som stöder din tes nu.
Citera
2024-03-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOLCOZ
Det känns tufft nu, men efter en natts sömn och du vaknar upp till morgonsolen, kommer det kanske kännas lite bättre. Det blir alltid bättre. Det kan bli värre också, men allt som oftast blir det bättre. Till slut.

Jag har sovit det mesta under veckan, sömnen medförde inte så mycket. Känner mig inte utvilad trots att jag varit hemma. Tankarna gör mig utmattad.

Citat:
Ursprungligen postat av kurrekurrekutta
Förstår att det är mycket nu. När var senast du hade dessa känslor innan detta, om du haft liknande?

Tänker lite som att hur jävla skit det ändå känns - känslor bleknar, nya kommer. Bra och dåliga. Liksom. Livet. Det är inte för evigt. Fast i en position.

Hade liknande känslor för mer än 10 år sen kanske, det känns som kris på kris. Jag vet alla människor lever igenom något tufft och nån dag kommer man förbi det jobbiga, men det måste vara sååå långt bort. Det här är saker som jag inte kan ångra nu, nu måste jag leva igenom det. Orkar man leva?

Citat:
Ursprungligen postat av megamus
Det är ju bara känslor. Det är knappast du som bestämmer hur universum är. Inte ens en enda atom någonsin kan du bestämma. Ingenting, du är bara ett vittne oavsett till det som händer.

Det är känslor ja, men känslorna har tagit över mitt psyke, finns ingen facit på hur man ska hantera känslorna?

Citat:
Du har mördat ditt barn, klart att du känner dig ensam och nere, allt annat hade varit onaturligt.

Du valde fel sorts man. Ligg med en man som du kan se barn med eller ha kul med dina 30 katter och lådvin. Du har inte mycket tid kvar. Sluta slösa din jävla tid, du är kvinna och du har en biologisk klocka, när den tickat klart så kommer du att förevigt att vara ensam medan mannen i ditt liv kan sticka iväg med någon annan.

Vakna för i helvete, vad pysslar du med? Du är 32. Chansen att bli gravid igen är jävligt mycket mindre nu än när du var 20.

Mord.. det känns väldigt starkt uttalat.
Jag är redan förtvivlad och jag vet inte nu vad som var rätt i beslutet.

Jag spenderade många år med fel man, han lovade framtid och andra saker, men sen ville han flytta utomlands och satsa på karriären där och det kom så plötsligt, jag glömdes bort. Jag ångrar att han blev min sambo. Jag älskar honom, men han har förstört mitt liv, han har inte varit ärlig i vår relation.
Citera
2024-03-02, 02:15
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Jaha du ska vara en fertil och aktiv fadersfigur när du är 60 bast tänker du? Och du tänker du ska få lägra en 20åring? Ja, jag hoppas du har investerat bra i bitcoin.

Har du några fakta på att män mår bra/klarar av ensamhet bättre än kvinnor och att det är lätt för äldre män att skaffa yngre kvinnor att bilda parförhållanden med generellt?

Eller är du 25 år och har inget att komma med för du är sur för du inte har en brud? Seså dra fram lite fakta som stöder din tes nu.

Du menar att du behöver bevis att män klarar av ensamhet bättre än kvinnor? Är du helt verklighetsfrånvänd eller är du kvinna?

Låt mig gissa, du är kvinna, utan barn, bitter, 30+. Det förklarar allting, såvida du inte är en svag ursäkt till män som växte upp av en singelmorsa, skulle nog tippa på det förra.

Ja, jag skulle vara fullt kapabel till att lägra en 20åring som 60, men lycka till med din dammiga fitta att lägra en 20åring långvarigt du. Män föredrar fertilitet före ekonomi, medan kvinnor är tvärtom. Jag har gott om deg så jag klarar mig, men jag skulle nog inte tippa på att du har överflöd av fertilitet, så ha kul med dina katter. Jävla hagga.
Citera
2024-03-02, 02:19
Medlem
Citat:
Hade liknande känslor för mer än 10 år sen kanske, det känns som kris på kris. Jag vet alla människor lever igenom något tufft och nån dag kommer man förbi det jobbiga, men det måste vara sååå långt bort. Det här är saker som jag inte kan ångra nu, nu måste jag leva igenom det. Orkar man leva?

Ibland måste man ta fett jobbiga beslut. Har bara kvinnlig vän som gjort abort, och det tog jääääävligt hårt på henne. Något jag som man såklart inte kommer kunna ens förstå.

Ibland måste man vara lite rationell också (typiskt manligt att säga det kanske). Men det var väl inte rätt läge just nu. Hade ju kunnat blivit en än sämre situation för både dig och barnet - så vad är det för liv liksom?
Citera
2024-03-02, 02:21
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989

Mord.. det känns väldigt starkt uttalat.
Jag är redan förtvivlad och jag vet inte nu vad som var rätt i beslutet.

Jag spenderade många år med fel man, han lovade framtid och andra saker, men sen ville han flytta utomlands och satsa på karriären där och det kom så plötsligt, jag glömdes bort. Jag ångrar att han blev min sambo. Jag älskar honom, men han har förstört mitt liv, han har inte varit ärlig i vår relation.

Det var starkt uttalat, men står även bakom det. Gör det dock inte genom hat utan för att du ska inse vad du gjort och ta tid på jorden på allvar. Jag vill inte att du ska vara ensam i äldre ålder, antagligen inte du heller. Problemet härstammar väl ifrån att män i ditt liv inte talat om för dig den råa sanningen om verkligheten, istället har män talat om för dig saker som du vill höra och sedan blivit förförd av dessa söta ord för att sedan bli lurad och detta är resultatet.

Jag vill inte dig illa, inte det minsta, vill bara att du ska ta det på allvar.

Kvinnor vill gärna så mycket, de tror alltid att de är undantaget och "förtjänar så mycket mer", blanda det med män som lovar de guld och gröna skogar och är inte konstigt att ni totalt förlorar fotfästet.

Det är dock inte över för dig men det är helt klart ett "wake up call" att ta livet på lite mer allvar och vara lite mer realistisk.
Citera
2024-03-02, 02:23
Avslutad
Citat:
Det är känslor ja, men känslorna har tagit över mitt psyke, finns ingen facit på hur man ska hantera känslorna?
Ja känslor har tagit över ditt huvud eftersom du antagligen tror att det spelar någon roll huruvida du känner dom, eller inte.
Som det är är facit tills det ändras. Du kan inte forcera dig att känna annorlunda. Sök upp en kran. Tugga piller från nån vårdcentral.
Citera
2024-03-02, 02:31
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Varför gjorde du abort?

Anledningen är enkel. Hon spelade utanför sin liga och trodde att hon kunde ha honom livet ut men fick ett "wake up call" när han insåg att han var över henne i hierarkin så han fick henne att göra abort. Han lovade väl henne att skapa familj senare då han är så inne i karriären just nu (brukar heta så).

Varför vet jag detta? För jag har gjort precis likadant mot en annan kvinna.

Blev såklart inte en nästa gång, men var vad man sade för att hon skulle genomgå aborten ifrån början.
Citera
2024-03-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Ja du, grubbla över gårdagen och vad man gjort för fel är inget recept för framgång, det som varit kan du inte påverka, kanske låter hårt, men ryck upp dig och gör något idag för att påverka morgondagen är betydligt bättre och mer konstruktivt

Att man ska rycka upp sig själv är en sak, men just nu känner jag att jag är en börda, jag medför inget gott eller nyttigt på planeten. Livsglädjen är helt nere, väldigt deppigt men det är så jag känner.

Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Varför gjorde du abort?

Skulle inte passa att ha en pappa till ett barn som vill bo utomlands.

Citat:
Ibland måste man ta fett jobbiga beslut. Har bara kvinnlig vän som gjort abort, och det tog jääääävligt hårt på henne. Något jag som man såklart inte kommer kunna ens förstå.

Ibland måste man vara lite rationell också (typiskt manligt att säga det kanske). Men det var väl inte rätt läge just nu. Hade ju kunnat blivit en än sämre situation för både dig och barnet - så vad är det för liv liksom?

Tack för att du delar med dig, ja många kvinnor och unga tjejer har gått igenom abort, men det är fortfarande ett känsligt ämne och man pratar inte helt öppet om det, om det är tabu vet jag inte, men jag vet att det är stelt och känsligt många gånger. Så jag förstår varför jag blir lite koko, jag var säker i mitt beslut, men kroppen säger att jag har gjort något helt jövla fel mot kroppen.

Jag har förlorat ett barn och en partner, men så är det, jag kan inte göra så mycket nu. Får försöka tänka att allt har sin tid och plats.
Citera
2024-03-02, 02:34
Medlem
Citat:
Jag behöver inte spela tuff för jag har inget att bevisa, om du anser att jag är en tönt så är väl det fine. Jag säger bara det som är sant om du inte klarar av sanningen så säger det väl mer om dig än mig.

Ditt inlägg ovan visar väl snarare på att jag träffade en öm tå. Jag har inget emot dig personligen och jag hoppas att du tar det jag skrivit på allvar, så istället för att skriva arga inlägg på ett forum, ta tag i ditt liv, då det finns så pass många kvinnor som slösar bort sin fertilitet i onödan för att sedan dricka lådvin och skriva aggressiva inlägg på nätet.

Du kan alltid skriva PM om du behöver feedback i ditt liv. Annars önskar jag dig all lycka i ditt liv.

Haha Mr Gaslight som försöker vända på det hela. Du säger ingen sanning. Du raljerar bara massa skit helt enkelt. Du har inte träffat en öm tå som jag skulle känna mig kränkt. Tycker bara du har en helt skev bild på det hela. Självklart har vi olika syn på detta, med det är du som börjar komma med påståenden som om de vore världsliga sanningar. Jag frågar om du har någon fakta att presentera om detta, men du kommer med förolämpningar - för enligt dig så är det ju så. Pajas.
Senast redigerad av kurrekurrekutta 2024-03-02 kl. 02:37.
Citera
2024-03-02, 02:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Du gjorde det för bra skäl för dig. Inget mera än det. Du är 32 herrejösses fortsatt ung det kommer vara många saker du kommer grubbla över. Det man lärt sig genom åren är att absolut tänka noll och skit på vad andra tycker.
Citera
2024-03-02, 02:45
Medlem
Citat:
Att man ska rycka upp sig själv är en sak, men just nu känner jag att jag är en börda, jag medför inget gott eller nyttigt på planeten. Livsglädjen är helt nere, väldigt deppigt men det är så jag känner.

Tack för att du delar med dig, ja många kvinnor och unga tjejer har gått igenom abort, men det är fortfarande ett känsligt ämne och man pratar inte helt öppet om det, om det är tabu vet jag inte, men jag vet att det är stelt och känsligt många gånger. Så jag förstår varför jag blir lite koko, jag var säker i mitt beslut, men kroppen säger att jag har gjort något helt jövla fel mot kroppen.

Jag har förlorat ett barn och en partner, men så är det, jag kan inte göra så mycket nu. Får försöka tänka att allt har sin tid och plats.

Min vän var 38 år och det var jävligt hårt för henne, hon har ofta tagit upp detta efter detta i flera år efter. Det var ändå ett liv där inne. Abort är inte någon kvinna tar lätt på vad jag har erfarit.
Citera
2024-03-02, 02:46
Bannlyst
Citat:

Ändå skriver du här, rota efter flaskor med varningstrianglar under diskhon och avsluta, eller jobba för morgondagen, valet är enkelt och du är inte så viktig som du tror, gräva ner sig är bara slöseri med tid och energi.

Ta en långpromenad på morgonen, laga en god lunch och lyssna på bra musik senare idag, gör något positivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in