2024-02-22, 13:25
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Nu ska HannaBanana åka och handla mat, kul content 🤣🤣 Dessutom hennes röst som höjs/sänks är som nålar i öronen 😜

Ska vi gissa på att det kommer en haul på halvfabrikat senare?

Nuggets och ännu mer nuggets! Dom kanske lyxar till det med potatibollar och någon billig fläskfilé??🤣
Citera
2024-02-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nu var det några år sedan vi fick vår första, då vi fortfarande endast var sambo, men då var det helt enkelt en lapp man skickade in där vi skrev att vi ville ha gemensam vårdnad (då vi inte var gifta). Hade vi inte velat ha gemensam vårdnad så hade vi inte angett det och då hade vårdnaden hamnat på mig.

Har för mig att jag läste om att vissa fuskar med föräldradagarna på detta sätt. Genom att hävda att man har ensam vårdnad för barnet så tillfaller alla dagar, samt barnbidrag, den som har vårdnaden av barnet. När sedan dagarna är använda så ändrar man till gemensam vårdnad. Det för att slippa ha dagar som är låsta på en partner som inte vill/kan/får(?) vara föräldraledig. Det är ju såklart endast görbart om bägge vårdnadshavarna är med på det. Så vill L ha vårdnaden av barnet så får han det troligtvis det, trots eventuell dom.

Nu får folk gärna rätta mig om jag har fått det hela om bakfoten.

Att fastställa faderskap är inte detsamma som att fastställa vårdnaden. De går inte hand i hand helt enkelt.

Precis så är det.
Vi gjorde så med vårat andra barn. Av flera olika anledningar men främst för att jag skulle kunna vara hemma längre med barnen. Sambon jobbade dygn så han var hemma mycket ändå och han hade fortfarande mängder med dagar kvar från vårt första barn. Detta var dessutom under pandemin så var inte jättesugen på att jobba i butik då. Sambon har vårdnad av båda barnen nu och han fick även 32 dagar.
Citera
2024-02-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Du har helt rätt! Det är två olika saker, och de måste inte ha gemensam vårdnad om de inte vill. Faderskapet måste fastställas men vårdnaden är upp till föräldrarna att besluta om.
Men om Linus vill ha vårdnaden lär han få det, alltså att de har delad vårdnad. Hon kan inte bestämma det själv. Så det finns ju risk att barnet bara bor hos henne halva tiden om de separerar.

Jag utgår ifrån att han inte kommer lägga sig platt om Fanni börjar tjafsa om vårdngen, han verkar ju ändå varit väldigt involverad i ivf-resan och lagt upp många inlägg om den och hans barnlängtan. Sen att han enligt uppgift satt sig emot att utfläkande av deras privatliv på internet är ju en annan sak, det i sig är ju om något väldigt sunt. Risken finns väl att Fannis familj sätter sig emot gemensam vårdnad med tanke på hans sidofiffel men de har ju eg. inget att säga till om, Linux syster verkar ju dessutom tight med Fanni men det kan ju vända på en kvart om det blir vårdnadsdrama.
Citera
2024-02-22, 14:49
Medlem
Väldigt många inlägg nu sista dagarna om vårdnad o faderskap gällande F o L!
Har det sagts/skrivits någonting alls hos F som skulle kunna peka på att detta kommer bli ett problem som uppstår? Har hon antytt något om det eller är det bara FB som spekulerar hejvilt?
Jag ska erkänna att jag inte lusläser allt hon skriver/säger så det kan absolut vara jag som missat! Men jag har sett att han är skriven på annan adress vilket i sig inte har ett skit med faderskap/vårdad o göra.
Vad har jag missat?
Citera
2024-02-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Har det sagts/skrivits någonting alls hos F som skulle kunna peka på att detta kommer bli ett problem som uppstår? Har hon antytt något om det eller är det bara FB som spekulerar hejvilt?
Jag ska erkänna att jag inte lusläser allt hon skriver/säger så det kan absolut vara jag som missat! Men jag har sett att han är skriven på annan adress vilket i sig inte har ett skit med faderskap/vårdad o göra.
Vad har jag missat?
Nej, F har inte nämnt något alls om detta. En helt sjuk fb spekulation är vad det är helt ärligt som dessutom är helt obefogad.
Citera
2024-02-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Alltid sån lust att fråga om hon grava synfel pga det ständiga kisandet o grimaserandet.

Då blir man blockad 😅😅
Men vad är det med henne och kisandet samt röständringen hela tiden? tror hon att hon blir mer intressant om hon kisar och tonändrar rösten 🤢🤢
Bara irriterande och osmakligt för en "vuxen" att hålla på sådär
Citera
2024-02-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Vad har jag missat?

Citat:
Ursprungligen postat av Visselpipansresa01
Nej, F har inte nämnt något alls om detta. En helt sjuk fb spekulation är vad det är helt ärligt som dessutom är helt obefogad.

Fast gör vi nåt annat än att spekulera i denna tråd? 😅 Linux brottsliga bana är ju eg också bara en spekulation…
Citera
2024-02-22, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Fast gör vi nåt annat än att spekulera i denna tråd? 😅 Linux brottsliga bana är ju eg också bara en spekulation…
Precis och hela flashback är fullt med spekulationer 😅 Detta är ju liksom inte varken idolsida eller familjeliv 😅
Citera
2024-02-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish

Precis därför jag frågade! 😂 om jag missat nått eller om det va fria spekulationer! Tänkte bara eftersom det blev så väldigt många inlägg om det att det fanns någon substans som jag missat!
Men skönt! Då vet jag att jag fortfarande har koll i dramat! 😅
Citera
2024-02-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Då blir man blockad 😅😅
Men vad är det med henne och kisandet samt röständringen hela tiden? tror hon att hon blir mer intressant om hon kisar och tonändrar rösten 🤢🤢
Bara irriterande och osmakligt för en "vuxen" att hålla på sådär
Hon är ju så himla crazy!
Tack och lov verkar hon ha slutat med sina "danser" iaf
Citera
2024-02-22, 15:55
Medlem
Ni spekulerar i saker som ni inte har någon som helst aning om, sida upp och sida ner.

Till slut får ni det att verka som om all skit ni skriver är vedertagen sanning.

Sen när någon ifrågasätter era källor och moral så rättfärdigar ni det med ”Det är ju Flashback, det är så man gör här”

Och ni hävdar att Fanni och Hanna har småstadsmentalitet…. 🙄
Citera
2024-02-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visselpipansresa01

Varför obefogad? Det börjades ju skrivas om efter det var någon som sett att Linus står skriven på annan adress nu och fanni visat inte längre relationsstatus på facebook. Då är det väl inte obefogat att spekulera i och framförallt förklara för varandra i tråden hur det funkar med delad vårdnad vs fastställt faderskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in