2024-02-22, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det är inte så spännande. Linux har enligt uppgift från fd kollegor etc under en tid stulit narkotikaklassade läkemedel från sina gamlingar på hemtjänsten.

Han blev avstängd från jobbet runt den 22-12 men fortsatte därefter att låtsasjobba och stal än mer hos sina fd brukare/gamlingar. Husrannsakan har skett och alla i Hålaby vet om detta.

Fanni har stoppat skallen i sanden och sa inte ett ord tills detta blev känt här och har sen dess gjort allt för att skademinimera, dvs blocka en halv miljon människor och på pappret flyttat isär från Linux. Men innan hon kastade ut honom såg hon till att bli gravid trots att hon visste om allt detta.

Där är vi nu.

Gud så tragiskt… Linus behöver hjälp. Något har ju gått väldigt galet.
Citera
2024-02-22, 07:11
Medlem
Fastnade i träsket av att scrolla F facebook. Hade det inte varit väldigt kul att få veta hur hon är som person (kanske tagits upp tidigare i tråden, isf ber jag om ursäkt). Scrollar man riktigt långt bak på facebook finns det bilder från F när hon var tonåring, en riktigt småstadsfjortis a la Alexandra Nilsson under hennes prime. Kan inte sluta tänka på att hon då såg väldigt dryg ut, lite hålans bitch. Så om nån själ här inne växt upp i Strömsnäsbruk med omnejd, berätta gärna. Har svårt att greppa vem hon är och hur hon är.
Citera
2024-02-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Hennes önskan om att bli gravid var stark, det hade inte undgått någon… Men att den var SÅ stark -säg att han är fadern och de separerar redan innan barnet är fött. Sen har han rätt att göra anspråk på 50% av barnets liv/tid (när han sonat sitt ev brott) vilket kommer bli MÅNGA år. Bara för att man har en dom i bagaget är man inte automatiskt olämplig som förälder enl soc -kolla bara på hur de bedömde Lilla Hjärtats biologiska familj som dugliga vårdnadshavare…
Det är ett jättedåligt val av fader till ett barn, kan bara hålla tummarna för att han genetiskt inte kan göra anspråk på det.

Kan hon uppge typ ”fader okänd” i blanketten som ska in till skatteverket, den som man skriver på om man inte är gifta, där mannen ”tar på sig faderskapet”? Kan han DNA-testa sig fram till delad vårdnad om mamman vägrar?

Om hon uppger "fader okänd" kommer soc utreda vem pappan är, och det krävs nog inte många minuters utredning att inse att den hon var ihop med under tiden barnet blev till och som hon försökt skaffa barn tillsammans med i flera år är pappan till barnet 😅
Citera
2024-02-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Om hon uppger "fader okänd" kommer soc utreda vem pappan är, och det krävs nog inte många minuters utredning att inse att den hon var ihop med under tiden barnet blev till och som hon försökt skaffa barn tillsammans med i flera år är pappan till barnet 😅

Precis, går liksom inte att dölja 😅
Min sambo har ett barn som blev till under ett ONS och det tog 6mån för dem att utreda att han var fader. Då var det mellan han och en annan kille som fick lämna dna-test.

De lär ju begära testning av linux det första de gör iom att han är/var sambo 🤷‍♀️
Citera
2024-02-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Precis, går liksom inte att dölja 😅
Min sambo har ett barn som blev till under ett ONS och det tog 6mån för dem att utreda att han var fader. Då var det mellan han och en annan kille som fick lämna dna-test.

De lär ju begära testning av linux det första de gör iom att han är/var sambo 🤷‍♀️

Allt talar ju för att Fanni visste om Linux extraknäck men ändå fortsatte försöka få barn med honom, då får man ju ändå utgå ifrån att hon förstår att hon avsäger sig 50% av föräldraskapet om de skulle separera. Eller är hon så korkad att hon tror att hon bara kan stoppa huvudet i sanden gällande det med? Säger inte att hon har ansvar för hans beteende men hon verkar ju generellt verklighetsfrånkopplad.
Citera
2024-02-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Allt talar ju för att Fanni visste om Linux extraknäck men ändå fortsatte försöka få barn med honom, då får man ju ändå utgå ifrån att hon förstår att hon avsäger sig 50% av föräldraskapet om de skulle separera. Eller är hon så korkad att hon tror att hon bara kan stoppa huvudet i sanden gällande det med? Säger inte att hon har ansvar för hans beteende men hon verkar ju generellt verklighetsfrånkopplad.

Jag kan tänka mig att de båda har varit medberoende av varandra på ett komplicerat sätt.
Men bara för att man fastställer faderskapet betyder ju inte det att de kommer ha gemensam vårdnad 🤷‍♀️ Eftersom de inte är gifta får ju hon ensam vårdnad vid födseln och måste skriva på papper för att L ska få vårdnad också. Det går ju inte automatiskt bara för att han fastställs som fader.
Citera
2024-02-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Jag kan tänka mig att de båda har varit medberoende av varandra på ett komplicerat sätt.
Men bara för att man fastställer faderskapet betyder ju inte det att de kommer ha gemensam vårdnad 🤷‍♀️ Eftersom de inte är gifta får ju hon ensam vårdnad vid födseln och måste skriva på papper för att L ska få vårdnad också. Det går ju inte automatiskt bara för att han fastställs som fader.

Jo absolut, men man får ju inte glömma att det här är två vuxna individer med ansvar för sina egna liv och nu eventuellt också ett framtida barn. Då får man tänka ett varv extra.

Socialstyrelsen kommer lägga i sig i riktigt snabbt om Fanni skulle dra ut på det, och såvida en förälder inte är direkt olämplig så kommer hon inte få ensam vårdnad serverad på ett fat det är en ganska lång process. Sen får vi såklart hoppas att oavsett utgång att barnet får en trygg uppväxt utan föräldrar med substansmissbruk eller obehandlade psykiska problem.
Citera
2024-02-22, 12:50
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Jo absolut, men man får ju inte glömma att det här är två vuxna individer med ansvar för sina egna liv och nu eventuellt också ett framtida barn. Då får man tänka ett varv extra.

Socialstyrelsen kommer lägga i sig i riktigt snabbt om Fanni skulle dra ut på det, och såvida en förälder inte är direkt olämplig så kommer hon inte få ensam vårdnad serverad på ett fat det är en ganska lång process. Sen får vi såklart hoppas att oavsett utgång att barnet får en trygg uppväxt utan föräldrar med substansmissbruk eller obehandlade psykiska problem.

Nu var det några år sedan vi fick vår första, då vi fortfarande endast var sambo, men då var det helt enkelt en lapp man skickade in där vi skrev att vi ville ha gemensam vårdnad (då vi inte var gifta). Hade vi inte velat ha gemensam vårdnad så hade vi inte angett det och då hade vårdnaden hamnat på mig.

Har för mig att jag läste om att vissa fuskar med föräldradagarna på detta sätt. Genom att hävda att man har ensam vårdnad för barnet så tillfaller alla dagar, samt barnbidrag, den som har vårdnaden av barnet. När sedan dagarna är använda så ändrar man till gemensam vårdnad. Det för att slippa ha dagar som är låsta på en partner som inte vill/kan/får(?) vara föräldraledig. Det är ju såklart endast görbart om bägge vårdnadshavarna är med på det. Så vill L ha vårdnaden av barnet så får han det troligtvis det, trots eventuell dom.

Nu får folk gärna rätta mig om jag har fått det hela om bakfoten.

Att fastställa faderskap är inte detsamma som att fastställa vårdnaden. De går inte hand i hand helt enkelt.
Citera
2024-02-22, 12:51
Medlem
Nu ska HannaBanana åka och handla mat, kul content 🤣🤣 Dessutom hennes röst som höjs/sänks är som nålar i öronen 😜

Ska vi gissa på att det kommer en haul på halvfabrikat senare?
Citera
2024-02-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Nu ska HannaBanana åka och handla mat, kul content 🤣🤣 Dessutom hennes röst som höjs/sänks är som nålar i öronen 😜

Alltid sån lust att fråga om hon grava synfel pga det ständiga kisandet o grimaserandet.
Citera
2024-02-22, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nu var det några år sedan vi fick vår första, då vi fortfarande endast var sambo, men då var det helt enkelt en lapp man skickade in där vi skrev att vi ville ha gemensam vårdnad (då vi inte var gifta). Hade vi inte velat ha gemensam vårdnad så hade vi inte angett det och då hade vårdnaden hamnat på mig.

Har för mig att jag läste om att vissa fuskar med föräldradagarna på detta sätt. Genom att hävda att man har ensam vårdnad för barnet så tillfaller alla dagar, samt barnbidrag, den som har vårdnaden av barnet. När sedan dagarna är använda så ändrar man till gemensam vårdnad. Det för att slippa ha dagar som är låsta på en partner som inte vill/kan/får(?) vara föräldraledig. Det är ju såklart endast görbart om bägge vårdnadshavarna är med på det. Så vill L ha vårdnaden av barnet så får han det troligtvis det, trots eventuell dom.

Nu får folk gärna rätta mig om jag har fått det hela om bakfoten.

Att fastställa faderskap är inte detsamma som att fastställa vårdnaden. De går inte hand i hand helt enkelt.

Du har helt rätt! Det är två olika saker, och de måste inte ha gemensam vårdnad om de inte vill. Faderskapet måste fastställas men vårdnaden är upp till föräldrarna att besluta om.
Men om Linus vill ha vårdnaden lär han få det, alltså att de har delad vårdnad. Hon kan inte bestämma det själv. Så det finns ju risk att barnet bara bor hos henne halva tiden om de separerar.
Citera
2024-02-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011

Det är ju alltid sååå många som vill se vad dom handlar så det är klart hon kommer visa ersättningen och muminkexen i en haul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in