2024-02-20, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Adressen som Linus står skriven på från i går är en fastighet som ligger ute som ”kommande att säljas” på Fastighetsbyrån. Han kanske hyr det?
Så kanske det kan vara ja
Citera
2024-02-20, 15:34
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Jag fattar dock inte riktigt. Hon skaffade barn med honom EFTER detta kom fram men kickar sedan ut honom. Var han bara hennes lilla spermabank?

Nu vet jag inte hur andra har det i sina förhållanden men hade min partner, sedan många år tillbaka, kommit hem och berättat att han förlorar jobbet och sedan kommit med en historia om att någon försöker sätta dit honom något så hade inte min första tanke varit att misstro honom. Man ger varandra the benefit of the doubt. Efter år tillsammans så litar man förhoppningsvis på varandra. Och jag har upplevt att F har varit helt uppslukad i det här med allt vad heta stimulering, återföring, Bubblor och Humlor att jag faktiskt inte ser det som helt otroligt att hon missat sin partners eventuella spelmissbruk.

Men ja, med tiden så kanske mer och mer information kommit fram alternativt att han helt enkelt erkänt vad som egentligen har hänt och det kan ju ha varit när det brakade loss här i tråden och hon helt enkelt fick mer information.

Jag vet inte. Jag tycker man ta det lite lugnt med att anklaga F för något eller kasta skit på hur folk tror att hon har hanterat saker. Vi vet inte. Jag tycker så synd om F i denna situation. Äntligen gravid, efter år, och så händer det här. Usch.
Citera
2024-02-20, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nu vet jag inte hur andra har det i sina förhållanden men hade min partner, sedan många år tillbaka, kommit hem och berättat att han förlorar jobbet och sedan kommit med en historia om att någon försöker sätta dit honom något så hade inte min första tanke varit att misstro honom. Man ger varandra the benefit of the doubt. Efter år tillsammans så litar man förhoppningsvis på varandra. Och jag har upplevt att F har varit helt uppslukad i det här med allt vad heta stimulering, återföring, Bubblor och Humlor att jag faktiskt inte ser det som helt otroligt att hon missat sin partners eventuella spelmissbruk.

Men ja, med tiden så kanske mer och mer information kommit fram alternativt att han helt enkelt erkänt vad som egentligen har hänt och det kan ju ha varit när det brakade loss här i tråden och hon helt enkelt fick mer information.

Jag vet inte. Jag tycker man ta det lite lugnt med att anklaga F för något eller kasta skit på hur folk tror att hon har hanterat saker. Vi vet inte. Jag tycker så synd om F i denna situation. Äntligen gravid, efter år, och så händer det här. Usch.
Det var därför jag skrev att man vet aldrig hur det varit innanför dom väggarna En tragisk händelse
Sen tror jag att hon kommer få mycket hjälp av sina föräldrar.
Vi vet inte heller hur länge han har varit spelmissbrukare. Vad hon har vetat och inte vetat är helt omöjligt att veta
Senast redigerad av tindraninni 2024-02-20 kl. 16:05.
Citera
2024-02-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Går det att veta att hon inte varit skriven där själv en längre tid? Vissa folkbokför sig ju inte på rätt adress av olika anledningar.
Är lånet direkt kopplat till var man är folkbokförd? De kan väl ha kvar gemensamt lån även om Lindex skulle ha flyttat ut?
Jag kollade i förrgår, då var dom skrivna på samma adress
Citera
2024-02-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Jag kollade i förrgår, då var dom skrivna på samma adress

På Mr koll står han som ”extremt eftersökt” så det verkar vara många som är investerade i hur det här dramat kommer utvecklas… oavsett vem som gjort vad så är det här ju inte en frisk familj öht, då har man inte en tråd på 500+ sidor döpt efter sig. Hoppas någon med lite ansvarskänsla hjälper det här barnet få en okej uppväxt.
Citera
2024-02-20, 16:53
Medlem
Ja alltså, han har ju knappast gått och köpt ett nytt hus/lägenhet. Om det är så att det är en bostad som snart ska säljas kanske bostaden tillhör nån bekant eller vän som låter honom bo där innan stället säljs.
Eftersom Fanni alltid varit så öppen och transparent med när hon har ägglossning och mens så är det ju inte svårt att lista ut att ja, hon blev gravid efter han åkte fast med sin fuffiga sidobusiness. Ja, viss kännedom har hon ju haft, men hur mycket han faktiskt ärligt berättat vet vi inte. Missbruk (vare sig det rör sig om spelmissbruk eller att han knaprar piller eller båda) gör knäppa saker till annars vettiga människor. Missbrukare är själviska och ljuger, manipulerar, och gör allt de kan in i det allra sista för att dölja deras problem för allt och alla - även deras närmsta.
Jag står fast vid vad jag sa, heja Fanni. Gissar på att vi vid något tillfälle kommer att få en video där hon förklarar hur saker ligger till.
Citera
2024-02-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Verkligen. För mig var de första veckorna värst av alla. Så jag tror faktiskt att Fanni kan må så dåligt som hon gör, för det är inte ovanligt. Det är snarare tvärtom, väldigt vanligt att känna symtom och då rätt tydliga och kraftiga tidigt i graviditeten.

Men som sagt. Jag tror också det är en kombination av bägge delarna hos Fanni. Hon verkar ju vara en person som oroar sig mycket vilket jag faktiskt kan förstå med hennes bakgrund gällande alla graviditeter, år utan att lyckas bli gravida och sedan tre misslyckade återföringar (+ hennes bipoläritet). Men det finns människor som är med om mindre setbacks när de försöker bli gravida som är oroliga när de sedan äntligen lyckas. Så det är nog rätt naturligt. Sedan är det ju en annan sak hur man väljer att hantera denna oro.

Jag tror hon skulle må bättre om hon faktiskt hittade en sysselsättning, såsom ett jobb eller en hobby. För en graviditet är lååååååång. Jag minns hur jag upplevde det som att veckorna sakta rullade framåt och jag hade(har) ändå ett jobb att gå till som tog upp mycket av min tankeverksamhet och tid. Jag tror det skulle vara nyttigt och bra för henne att komma ut och leva lite utanför hemmets fyra väggar.

Ja illamående är väl vanligast runt den tiden.. Sen just det där med att ”klökas” (fulaste ordet jag har hört nånsin tror jag&#128517 , alltså få kväljningar vet jag inte riktigt , inget jag känner igen riktigt men det händer säkert.
Mitt illamående blev värre för varje graviditet , med yngsta barnet mådde jag illa från typ vecka 6-7 till vecka 30 ungefär. Sen när det äntligen hade tagit slut i 8:de månaden fick jag Covid och mådde illa och kräktes av det😅

Och jag har också varit väldigt orolig , då har jag ”bara” haft två tidiga missfall, ett innan och ett mellan barnen.. hade en del andra komplikationer också.

Och ja hon borde försöka tänka på annat och hitta nått att göra. Tiden går så sjukt långsamt när man är gravid .. jag hade högre risk att föda för tidigt med andra och tredje barnet (men det blev inte så som tur är) så jag fick inte riktigt leva vanligt under andra halvan.. undvika tunga lyft , träning osv och tyckte det var hemskt eftersom jag tycker om att gå långa snabba promenader , träna osv. Är ialalfall väldigt tacksam för att jag inte behövde vara sängliggande. Har man tur och kan leva som vanligt och vara fysisk aktiv är det nog bra att försöka vara det så mycket som möjligt, de flesta mår bättre av det.
Citera
2024-02-20, 17:59
Medlem
FruKrokodils avatar
Fanni ska ju till sina föräldrar och sova över men jag såg inte att hon plockade med sig hunden?
Kan indikera att Linux är hemma och tar hand om den..
Citera
2024-02-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fanni ska ju till sina föräldrar och sova över men jag såg inte att hon plockade med sig hunden?
Kan indikera att Linux är hemma och tar hand om den..

Hunden bor väl oftast hos föräldrarna?
Citera
2024-02-20, 18:03
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Okej, det hade jag missat. Varför då liksom? Det är ju hennes hund och ska hon palla en unge så är ett bra första steg att orka med en knähund.
Citera
2024-02-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Okej, det hade jag missat. Varför då liksom? Det är ju hennes hund och ska hon palla en unge så är ett bra första steg att orka med en knähund.

Vet faktiskt inte. Hon kanske har berättat någon gång men isåfall har jag glömt för det är så jäkla ointressant
Citera
2024-02-20, 18:12
Avslutad
Citat:
Den äldre hunden en Pomeran 12 år står skriven på Fanni och den yngre hunden som är en Chihuahua som är 2 år står skriven på mamman
Senast redigerad av tindraninni 2024-02-20 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in