Citat:
Ursprungligen postat av
Visselpipansresa01
Jag har då inte fått göra den utredningen som du skriver här och då är jag utredd för exakt samma sak som F? Antingen har du ingen aning om hur den utredningen går till eller så är det extremt olika i olika regioner. Jag fick själv träffa en psykolog och fylla i en uppskattning på olika frågor om hur väl de stämmer överens med min verklighet. Pratade om mitt liv och hur det varit. Sen fick jag min diagnos ganska omgående.
Ja och informationen hon fortfarande gått ut med är ju att hon har typ 2 (alltså inga manier) och att hon inte blivit utredd. Tro på den då om du säger att vi ska lita på det hon säger är sant? 🥲
Låter riktigt oseriös isf gällande din "utredning" (om du talar sanning).
Isåfall kan vilken person som helst ljuga till sig en diagnos och det är väldigt beklagligt då det finns stora fördelar att ha en diagnos på papper (sjukpenning etc).
Sen finns det säkert stora skillnader mellan olika regioner, kan tänka mig att ju längre ut på landet man kommer desto mindre resurser för att utreda något ordentligt vilket är än mer beklagligt.
Jag är mycket väl insatt både pga mitt yrke och privatliv så vet att det handlar inte bara om ett enstaka besök hos psykolog och dina egna ord. Glömde att nämna hur även anhöriga intervjuas, oftast flera gånger, just för att ingen ska få en feldiagnos.
Men men, nu släpper jag detta ämne för det är bara ett trist att älta.
Jag litar på det Fanni går ut med och hon har inte gett några detaljer till sina följare så vet du mer så kommer det inte från hennes content.