2024-02-14, 20:46
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ma83ka
Fanni och Hanna är mina guilty pleasures och jag har nyligen ha hittat till den här tråden. Tack för alla träffsäkra reflektioner!

Jag följer Hanna på instagram men inte Fanni och upptäckte idag att hon måste varit igång med blockarfingret eftersom jag inte längre får fram hennes konto. Jag har aldrig kommenterat utan mest gluttat in med jämna mellanrum. Känner att allt blev lite tristare i och med detta 😔

Det måste ju vara någon glitch på IG, för det är helt orimligt att Fanni skulle ha blockat hela instagram under ett dygn.
Citera
2024-02-14, 20:48
Medlem
Citat:
Fanni och Hanna är mina guilty pleasures och jag har nyligen ha hittat till den här tråden. Tack för alla träffsäkra reflektioner!

Jag följer Hanna på instagram men inte Fanni och upptäckte idag att hon måste varit igång med blockarfingret eftersom jag inte längre får fram hennes konto. Jag har aldrig kommenterat utan mest gluttat in med jämna mellanrum. Känner att allt blev lite tristare i och med detta 😔
Jag förstår inte hur hon kan hitta och blocka så många? Är det att folk heter samma sak på Instagram som här och att hon hittar er den vägen??
Citera
2024-02-14, 21:05
Medlem
Citat:

Hon är ju uppenbart shadow bannad. Förstår inte hur alla ni som skriver kan tro att hon blockat er, när många av er inte ens interagerat med hennes konto?
Citera
2024-02-14, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Jag förstår inte hur hon kan hitta och blocka så många? Är det att folk heter samma sak på Instagram som här och att hon hittar er den vägen??

Jag funderar på om hon lagt någon begränsning? Vet inte riktigt hur privat man kan göra sin insta, men tänker att hon kanske gjort så att endast de som följer henne eller de hon har en konversation med kan hitta henne? Det brukar ju gå att göra sig ganska svår att hitta. Jag har exempelvis inställt på Facebook att jag endast kan hittas om man är vän med mig eller har någon gemensam vän, för alla andra finns jag inte.
Citera
2024-02-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Jag funderar på om hon lagt någon begränsning? Vet inte riktigt hur privat man kan göra sin insta, men tänker att hon kanske gjort så att endast de som följer henne eller de hon har en konversation med kan hitta henne? Det brukar ju gå att göra sig ganska svår att hitta. Jag har exempelvis inställt på Facebook att jag endast kan hittas om man är vän med mig eller har någon gemensam vän, för alla andra finns jag inte.

Nej det är inget som går att göra på instagram
Citera
2024-02-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Nej såklart det är ett tag kvar men båda mina barn har alltid legat steget före eller mitt i prick vad de "ska" kunna och då har jag aktivt stimulerat utvecklingen, speciellt med första barnet när allt var så nytt och spännande.
Lars kommer liksom inte magiskt lära sig massa saker på egen hand, barn lär sig av oss vuxna och härmar det vi gör. Lars kommer bli expert på Hanna Montana och burkmajs men kanske kommer ha outvecklat tal och lära sig gå sent.

Varför tror du att L kommer ha outvecklat tal?
Citera
2024-02-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad innebär shadow banned?
// inte superinsatt gällande IG.
Verkar innebära att IG har begränsat ens konto från att synas pga spam, olämpligt innehåll eller liknande
Citera
2024-02-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad innebär shadow banned?
// inte superinsatt gällande IG.

Kortfattat att man blir nedtystad av appen och inte längre syns för de som inte redan följer en
Citera
2024-02-14, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Verkar innebära att IG har begränsat ens konto från att synas pga spam, olämpligt innehåll eller liknande

Exakt! Kollade upp det lite snabbt, och det verkar kunna hända om ett konto köpt likes eller följare. Så det verkar väl inte helt omöjligt skulle jag tro. Hon har ju ökat väldigt mycket sista månaden.
Citera
2024-02-14, 22:11
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindskog
Hon är ju uppenbart shadow bannad. Förstår inte hur alla ni som skriver kan tro att hon blockat er, när många av er inte ens interagerat med hennes konto?
Nej, hon blockar. Jag börjar tro att hon blockar alla som tittar på hennes stories som inte har öppet konto där de visar upp sig själva plus eventuell familj. Det är lätt att se aktivitet på varje story man lägger upp. Hon tror kanske hon kan skaka av sig alla som skvallrar här på fb om hon gör såhär. Jag kan inte få upp henne ens när jag skriver ut hela hennes nick, vilket man kan om någon är shadow banned. Jag startade ett nytt konto med en jobbmejl och med det kontot kunde jag hitta henne på insta. Inget av mina konton har något med detta fb-konto att göra, varken foto eller nick.
Senast redigerad av Skampi 2024-02-14 kl. 22:12. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Varför tror du att L kommer ha outvecklat tal?
Jag skrev kanske? Talet är iofs något som kan komma sent om man inte pratar/läser med sitt barn utan låter paddan göra jobbet. Visst visar Hanna glatt upp hur hon läser för Lars men hon är fortfarande så liten. Uppfostran behöver vara konsekvent och om jag kunde sia om framtiden så är jag rätt säker på många timmar skärmtid så fort Lars blir lite mer krävande.
Men jag har också jättelåga tankar om Hanna.
Citera
2024-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nej, hon blockar. Jag börjar tro att hon blockar alla som tittar på hennes stories som inte har öppet konto där de visar upp sig själva plus eventuell familj. Det är lätt att se aktivitet på varje story man lägger upp. Hon tror kanske hon kan skaka av sig alla som skvallrar här på fb om hon gör såhär. Jag kan inte få upp henne ens när jag skriver ut hela hennes nick, vilket man kan om någon är shadow banned. Jag startade ett nytt konto med en jobbmejl och med det kontot kunde jag hitta henne på insta. Inget av mina konton har något med detta fb-konto att göra, varken foto eller nick.

Tror att det är exakt såhär. Jag följer henne inte men tittar på storys (och skriver här &#128514 men är inte blockad och jag har ett offentligt halvstort öppet familjekonto på instagram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in