Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-25, 14:07
  #145
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba

Kan du skriva lika utförligt hur en recrystallization går till? Är det ens värt att göra?
Jag har aldrig gjort det men kan ändå skriva hur det går till, då jag snöar in på saker som är kreativa när jag är lite extra pigg. Sitter inte och drar i jan banan en vecka utan sömn som vissa andra.....

Har du noll koll så kan jag se om jag hittar något som inte är kopierat och översatt från franska till japanska sen engelska. För då måste jag rätta och det handlar om lexikon, googla ord och se om de de finns på svenske språket, eller försöka hitta en begrepp som motsvarar etc. Vi pratar mer tid än det är värt då jag inte ens gjort det än till mig själv.

Det är viktigt att man är noga med vad man delar med sig av och inte sprida några felaktigheten inom vårt community, för då har man inte här att göra tycker jag.

Nån jävla pundarheder måste råda inom brukarklubben.
Citera
2023-04-25, 14:19
  #146
Medlem

Jag håller med dig Så som jag har förstått det så löser man det i kokande etanol eller isopropanol, filtrerar och låter avdunsta?
Citera
2023-04-25, 15:40
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
...

Tvätta ditt tjack med kallt aceton. Amfetaminsalter löser sig inte i kallt aceton, medan föroreningar och det som det är bankat med kommer att göra det.
...
Lägg gärna till att det ska vara 100 procent ren aceton och inte en blandning med olja eller liknande som det säljs mycket av.
Citera
2023-04-26, 13:01
  #148
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Lägg gärna till att det ska vara 100 procent ren aceton och inte en blandning med olja eller liknande som det säljs mycket av.
Ja vi gör det. Och att man får en liter för 69,90:- på Biltema.
Citera
2023-04-29, 00:42
  #149
Medlem
Folketstempels avatar
Jag började fundera på om det är bättre att tvätta med aceton först och ta med vatten efter det först blir gjort, men är inget annat än en fundering. Har ni tankar kring detta?
Citera
2023-04-29, 08:16
  #150
Medlem
Här är en fin guide.

https://www.docdroid.net/vfRn6eq/pur...onverteerd-pdf
Citera
2023-05-09, 22:23
  #151
Medlem
Folketstempels avatar
Frågan är hur man gör med dagens tjack som smugglas hit med amfetaminolja, men att de svenska knarkligorna inte lyckas alltid göra om allt till amfetaminsalt.

Det ger två problem.

1. Att Pasta är en normal form av tjack i Sverige, men inte borde vara det.

2. Att pasta är en dålig omvandling av olja till salt.

Det gör att rena tjacket så förlorar man kanske halva tjacket i påsen man köpt, acetonet drar ut oljan med tvätten med acetonet.
(Man kan käka slagget från tvätten och bli bra kickad).


Oljan kan upptas i kroppen i alla former utom via IV. IV kan inte få oljan till en IV-vätska, men det kan man om man snortar men hellre sväljer det.

Tänk er att man blir mer kickad av att slicka en tom påse med olja som "torkat", än av en 0,1 lina från vad som man lyckas skaka ur den.

Eller slicka spegeln där man hackar upp en femma "blött" tjack dagarna efter det tagit slut.
__________________
Senast redigerad av Folketstempel 2023-05-09 kl. 23:08.
Citera
2023-05-09, 22:38
  #152
Medlem
Folketstempels avatar
Frågan som vi ska diskutera, som redan nämnts och jag har lite olika svar på men inte vill säga utan att veta säkert är.

Hur göra oljan vi köpt i pastan till 100% (i bästa fall) saltform dvs, rent fint amfetamin och spara hundra till tusenlappar utan större ansträngningar än ett vanligt kök samt kemikalier som kan köpas på ICA runt hörnet.

Edit: man måste omvandla allt till grundformen igen och sedan göra det till salt.
Inte så svårt som det låter. Men leta recept så hjälps vi åt så att vi inte slösar i onödan på experiment som inte fungerar..
__________________
Senast redigerad av Folketstempel 2023-05-09 kl. 23:30.
Citera
2023-07-21, 01:13
  #153
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Rensa tjack med isopropanol 99.9%

Bakgrund:

Så iaf, har nu tillgång till viss mängd väldigt utblandat tjack som jag vill rena.

Aceton uten olja är vad jag tidigare använt (för drygt ett decennium sedan)

Har hört att isopropanol 99.9% ska gå att använda likväl.
Minns dock inte exakt hur man ska gå till väga.

Man blandar pulvret med lösningsmedlet och försöker blanda ihop det bäst det går
Sedan tar man att nytt glas som man lägger ett kaffefilter över.

Sedan häller man denna blandning igenom kaffefiltret och låter vätskan rinna igenom.

Min fråga är:
Fastnar tjacket i filtret eller är det i lösningen som filtrerats igenom som är det "roliga"?

Jag förstår att slutresultatet inte är något "rent" tjack eftersom vissa utblandningsmedel också kommer att bete sig som tjack men är övertygad om att jag blir av med wn hel del skit.

Bryr mig inte heller om ifall jag förlorar en del tjack i processen.

Så som det är nu så måste man bomba så mycket för att känna av tjacket att jag samtidigt fick hjärtklappning som för första gången i mitt liv fick mig att fundera på att ringa ambulans.
Citera
2023-08-03, 18:52
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Bakgrund:

Så iaf, har nu tillgång till viss mängd väldigt utblandat tjack som jag vill rena.

Aceton uten olja är vad jag tidigare använt (för drygt ett decennium sedan)

Har hört att isopropanol 99.9% ska gå att använda likväl.
Minns dock inte exakt hur man ska gå till väga.

Man blandar pulvret med lösningsmedlet och försöker blanda ihop det bäst det går
Sedan tar man att nytt glas som man lägger ett kaffefilter över.

Sedan häller man denna blandning igenom kaffefiltret och låter vätskan rinna igenom.

Min fråga är:
Fastnar tjacket i filtret eller är det i lösningen som filtrerats igenom som är det "roliga"?

Jag förstår att slutresultatet inte är något "rent" tjack eftersom vissa utblandningsmedel också kommer att bete sig som tjack men är övertygad om att jag blir av med wn hel del skit.

Bryr mig inte heller om ifall jag förlorar en del tjack i processen.

Så som det är nu så måste man bomba så mycket för att känna av tjacket att jag samtidigt fick hjärtklappning som för första gången i mitt liv fick mig att fundera på att ringa ambulans.


Nu har du väl redan testat på reningen men det är amfetaminet som fastnar i filtret. Amfetamin löser sig inte i ren alkohol men det löser sig i vatten. det mesta av preparaten som bankas ut med tjacket löser sig förhoppningsvis i alkoholen så du får ut en renare produkt. Så häll det i filtret som du skriver och låt det torka och sedan är det bara skrapa ur filtret.
Citera
2024-02-12, 20:52
  #155
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Den verkliga kostnaden för bra rent amfetaminsalt liggeri närheten av 300-400:- per gram.
Detta är enhetspriset om du tar bort alla andra ingredienser än tjacket ur produkten. Men vi håller oss till de enklare metoderna. Aceton, vatten och kaffefilter.

Föroreningar:
1. Amfetaminfribas ("amfetaminolja")- detta är råmaterialet som saltet är gjort av; en vanlig förorening som finns i tjacet. Det är i grunden rå amfetamin, med ett pH-värde som lut, och bryts lätt ned till gula saker utan någon narkotisk effekt. Tills det bryts ned är det dock en något aktiv ingrediens, eftersom det är amfetamin, men inget man vill ha om man IV-administrerar.
2.Lösningsmedel- det är detta som gör din tjack blött. Det är bara aceton, alkoholer, toluen, dietyleter eller andra flyktiga vätskor.
3.Oreagerade kemikalierester som fenylaceton, fenyl-2-propanon, boratsalter eller i värsta fall kvicksilversalter som verkligen är riktigt giftiga.
4.Biprodukter skapad av slarvig omvandling av amfetaminolja till amfetaminsalt. Hydrolyserat amfetamin.
5.Ett brett utbud av ämnen som produceras av bireaktioner i den ursprungliga syntesen, och som inte har tagits bort av slarviga kemister.
6.Medel som det är bankat med: koffein, dextros, laktos, efedrin, cellulosa, krita ... vad som helst. I grund och botten.

Om det är blött (all amfetaminpasta) så är det blöta återstående lösningsmedel.
Om den fortfarande är lite degigt efter lufttorkning, återstår amfetaminolja.
Om den är rosa är det biprodukter från saltproduktion, hydrolyserade amfetaminer.
Om det är gult: nedbruten, oxiderad amfetaminolja eller biprodukter.

Metod 1.

Lös upp ditt tjack i en minimal mängd ljummet vatten. Amfetaminsulfat är lättlösligt i vatten. Allt som inte löser sig är något annat, troligen som det är bankat med. Filtrera bort det genom ett kaffefilter och spara vattnet i denna process Låt vattnet avdunsta och du har nu tagit bort alla icke vattenlösliga medel som det har bankats med som cellulosa och krita från ett läkemedel. Det som ger effekten "Bomulls-tjack".

Metod 2. Gärna efter den förra metoden.

Tvätta ditt tjack med kallt aceton. Amfetaminsalter löser sig inte i kallt aceton, medan föroreningar och det som det är bankat med kommer att göra det.
Lägg acetonet i kylen eller frysen en stund. Häll sedan upp en mängd för den mängd tjack du vill rengöra, och tillsätt pastan eller pulvret till det. Rör om en stund. Häll den grumliga lösningen i ett filter och låt acetonet rinna av denna gång då det är pulvret i filtret som vi ska behålla.

Häll lite mer kallt aceton över det för att tvätta det lite extra. Efter att acetonet avdunstat kommer du att upptäcka att all färg är borta (föroreningar som ger färg till tjacket är mestadels acetonlösliga), att tjacket är perfekt torrt och har ingen lukt.

Körde mina två första acetontvättar precis utifrån din beskrivning Ångrar att jag inte tog på mig förkläde och nitrilhandskar Jag som är utbildad i arbete med kemikalier och allt... borde tänkt till innan. Händerna ser ut som om jag tvättat dom i lacknafta
Citera
2024-02-14, 22:14
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Körde mina två första acetontvättar precis utifrån din beskrivning Ångrar att jag inte tog på mig förkläde och nitrilhandskar Jag som är utbildad i arbete med kemikalier och allt... borde tänkt till innan. Händerna ser ut som om jag tvättat dom i lacknafta

Hur många G började du med och hur mycket hade du kvar efter "tvätten"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback