2024-02-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
En enda gång har HT lagt upp en film på lars på mage men man såg tydligt att stackaren inte kunde lyfta nacken och låg därmed med nyllet rakt ner i någon plastmatta som HT köpt som leksak. Det börjades skriva om det här om sen var filmen borta.... hoppas stackars lars får nackträning ändå trots att vi aldrig har fått se det igen
Man har ju aldrig träffat en fullt frisk vuxen som inte kan hålla upp nacken så det löser sig nog för Lars med tiden men just en stark nacke är ju grunden för den fortsatta motoriska utvecklingen.
Hon behöver nacken för att kunna börja äta fast föda, rulla runt och till sist krypa och gå. Att vara sen i utvecklingen är väl inget man strävar efter så förstår verkligen inte varför de inte bara lägger henne på mage?
Citera
2024-02-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Tror inte du har sett Fannis stories senaste halvåret. Hon mår INTE bra och är inte kapabel att ta hand om ett liv.

Oj, du dök bara upp här och började prata om att anmäla till socialen. Inget som tillför tråden särskilt mycket intresse. Det är fritt fram för vem som helst att anmäla anonymt och sedan är det upp till socialtjänsten om de ens ska kolla vidare på det och vidta åtgärder. Det är väl jättebra att den hjälpen finns för de som behöver. Men du får det att låta nedvärderande och som att du ser fram emot att förstöra för och sätta dit F. BVC är ofta duktiga på att fånga upp psykisk ohälsa. Om du är så mån om F’s och barnets mående, så kan jag lugna dig med att de kommer få stöttning och hjälp med tex psykolog eller vidare kontakt med Socialtjänsten genom BVC.

Ren nyfikenhet. Vad menar du att Socialtjänsten skulle bistå med? Vad önskar du för hjälp från dem i och med att du är så säker på en anmälan såhär 7-8 månader i förväg.
Citera
2024-02-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Konstigt. Jag får upp henne och jag är inte en följare, har aldrig gillat eller skrivit något till henne (varken på inlägg eller DM). Det låter underligt att du skulle blivit blockad trots att du aldrig gillat eller skrivit något till henne. För hur skulle hon veta vem hon ska blocka om ditt användarnamn aldrig varit något hon sett på sina inlägg/stories/DM?

Kanske är en bugg just nu?

Hoppas på bugg! så mycket drama runt henne nu med graviditeten och linusgrjen så dethär vill man ju INTE missa !
Citera
2024-02-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Får Lars aldrig prova att sitta utan helstöd? Antingen är hon i babysittern eller så kör de tydligen runt henne i vagnen inomhus medan hon leker?! What??

Sjukaste jag sett på länge från ht. Vagn inomhus till ett nöjt barn. Vill bara rusa dit och styra upp galenskaperna. Lägga Lars på golvet på mage och låta henne va lite fri att röra sig ordentligt och träna.
Citera
2024-02-13, 22:16
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpenatSartre
Sjukaste jag sett på länge från ht. Vagn inomhus till ett nöjt barn. Vill bara rusa dit och styra upp galenskaperna. Lägga Lars på golvet på mage och låta henne va lite fri att röra sig ordentligt och träna.

Jag är mer upprörd över de där fula skålarna som Hanna hypar i 47833 stories, en för varje färg.
Vad ska hon ha där i? Godis?

Sen har jag heller aldrig hört talas om nån som kör runt sin unge inomhus i barnvagn, kan det vara så enkelt att Hanna vill att Lars ska vara en "bebis" och inte utvecklas?
Precis som Hanna brukade leka med dockor som liten. Då hade man ju vagn inomhus.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-02-13 kl. 22:22. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag är mer upprörd över de där fula skålarna som Hanna hypar i 47833 stories, en för varje färg.
Vad ska hon ha där i? Godis?

Sen har jag heller aldrig hört talas om nån som kör runt sin unge inomhus i barnvagn, kan det vara så enkelt att Hanna vill att Lars ska vara en "bebis" och inte utvecklas?
Precis som Hanna brukade leka med dockor som liten. Då hade man ju vagn inomhus.

Det var exakt min tanke när jag såg vagn-inne grejen.
Hon är 5 år och leker med en docka.
Hjälpe oss
Citera
2024-02-13, 22:53
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Det var exakt min tanke när jag såg vagn-inne grejen.
Hon är 5 år och leker med en docka.
Hjälpe oss

Ja precis, just detta infantila beteende tror jag inte Fanni har, så jämfört med Hanna tror jag hon kommer klara det bättre.
Fanni är inte begåvningssvag som paret i Smålandstenar utan bara lätt skogstokig.

Med det sagt så hoppas och tror jag det kommer gå vägen för Fanni om hon bara får vägledning och stöd från sin omgivning (minus åldringsbrott och husrannsakan såklart).
Citera
2024-02-13, 22:56
Medlem
Fannis kommentarsfält är öppet nu, någon som vågar sig på en kommentar
Citera
2024-02-13, 23:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himlahopp
Fannis kommentarsfält är öppet nu, någon som vågar sig på en kommentar

Känns bara korkat då ingen kommer se ändå och man kommer bara bli blockad.
Folk vet ändå så behöver inte masta upp det i ansiktet på henne varje sekund, det var ju faktiskt inte hon som stal narkotika från gamlingar..
Citera
2024-02-13, 23:12
Medlem
Letade igenom smålänningen (tidningen) på facebook, fanns en artikel om stölder från ett äldreboende i Ljungby. Är det där L jobbat? Eller har han endast jobbat inom hemtjänsten?
Citera
2024-02-13, 23:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himlahopp
Letade igenom smålänningen (tidningen) på facebook, fanns en artikel om stölder från ett äldreboende i Ljungby. Är det där L jobbat? Eller har han endast jobbat inom hemtjänsten?

Finns artikel längre bak i tråden, från Snålänningen.
Fannis L verkar ha varit någon typ av allt-i-allo där nere i Hålaby.

Finns även en med samma namn,födelseår och kommun på Lexbase men ingen aning om det är just han. Finns kanske en dubbelgångare där i byn.
Citera
2024-02-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Finns artikel längre bak i tråden, från Snålänningen.
Fannis L verkar ha varit någon typ av allt-i-allo där nere i Hålaby.

Finns även en med samma namn,födelseår och kommun på Lexbase men ingen aning om det är just han. Finns kanske en dubbelgångare där i byn.

Ja jo den såg jag, ville bara luska lite till. Såg nämligen att de som blivit påkomna i Ljungby hade anmält kommunen för förtal då namnen verkade kommit ut, tänkte att det kunde passa bra in på L.
Hittar bara en person på lexbase med samma namn och ort, men några år yngre, så han är det nog inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in