2024-02-13, 20:28
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Suck… det kan man ju inte bara anta. Dessutom upptäcks mycket redan innan barnet är fött när mamman regelbundet besöker mvc.

Fast om jag antar det, och anmäler, och de utreder och landar i att jag har fel. Ja då är det så. Men det är fan samhällets ansvar att lyfta sådant här när man ser det. Kvinnan kan ju knappt ta hand om sig själv och hon ska ha ett barn? Snälla rara? Hon skaffar barn som någon sorts kompensation för sin döda unge. Hon tror alla problem löser sig om hon får ett barn. Hon skaffar ett barn för sig själv och sin egoism. Ser ni inte det?
Citera
2024-02-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Fast om jag antar det, och anmäler, och de utreder och landar i att jag har fel. Ja då är det så. Men det är fan samhällets ansvar att lyfta sådant här när man ser det. Kvinnan kan ju knappt ta hand om sig själv och hon ska ha ett barn? Snälla rara? Hon skaffar barn som någon sorts kompensation för sin döda unge. Hon tror alla problem löser sig om hon får ett barn. Hon skaffar ett barn för sig själv och sin egoism. Ser ni inte det?
Suck på dig. Det är inte ditt ansvar att anmäla hit och dit för något som inte ens hänt än. Håller med om att hon är sjuk men det kanske går bra ändå om hon får rätt stöd och behandling? Vem vet?
Citera
2024-02-13, 20:51
Medlem
Citat:
Suck på dig. Det är inte ditt ansvar att anmäla hit och dit för något som inte ens hänt än. Håller med om att hon är sjuk men det kanske går bra ändå om hon får rätt stöd och behandling? Vem vet?
Fast problemet är ju att hon inte vill ha något stöd, hon tycker ju att hon mår bra vilket är helt galet.
Citera
2024-02-13, 20:53
Medlem
alltså nu har jag kollat in hos hanna och fanni varje dag sen jag hittade denhär tråden och det är så jävla kul. men nu ikväll så märkte jag att jag inte kan söka upp fanni på instagram- jag har aldrig skrivit eller likeat nått inne hos henne! och inte ens när jag går in på mitt ”jobb”konto så får jag upp henne- har aldrig besökt hennes sida från det kontot innan. så jävla skumt eller?? fler som blivit blockade?
Citera
2024-02-13, 20:56
Medlem
Men låt vården, polisen (om ryktet stämmer) och såsmåningom bvc göra den bedömningen. Att göra en orosanmälan baserat på hennes instagram och vad som skrivs i ett anonymt skavllerforum låter i mina öron som man inte har alla hästar hemma själv :-)
Citera
2024-02-13, 20:57
Medlem
lizzzys avatar
Citat:

Hon kommer aldrig erkänna att hon behöver vård eller för den delen söka vård. Jag vet inte om du har anställts som hennes personliga bodyguard här men hon behöver hjälp, allra helst nu. Om barnet föds så kommer barnet behöva hjälp. Så är det med det. Jag kommer göra allt jag kan att se till att barnet mår bra och inte bara poseras i beiga kläder på hennes Instagram medan hon sitter och hulkar i soffan
Citera
2024-02-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy

Snacka om att ta resurser från där det behövs! Så trött på anonyma anmälare som anmäler influensers hit och dit med enbart instagram som grund..
Citera
2024-02-13, 21:00
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Snacka om att ta resurser från där det behövs! Så trött på anonyma anmälare som anmäler influensers hit och dit med enbart instagram som grund..

Tror inte du har sett Fannis stories senaste halvåret. Hon mår INTE bra och är inte kapabel att ta hand om ett liv.
Citera
2024-02-13, 21:02
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avancerad-avenir
alltså nu har jag kollat in hos hanna och fanni varje dag sen jag hittade denhär tråden och det är så jävla kul. men nu ikväll så märkte jag att jag inte kan söka upp fanni på instagram- jag har aldrig skrivit eller likeat nått inne hos henne! och inte ens när jag går in på mitt ”jobb”konto så får jag upp henne- har aldrig besökt hennes sida från det kontot innan. så jävla skumt eller?? fler som blivit blockade?

Konstigt. Jag får upp henne och jag är inte en följare, har aldrig gillat eller skrivit något till henne (varken på inlägg eller DM). Det låter underligt att du skulle blivit blockad trots att du aldrig gillat eller skrivit något till henne. För hur skulle hon veta vem hon ska blocka om ditt användarnamn aldrig varit något hon sett på sina inlägg/stories/DM?

Kanske är en bugg just nu?
Citera
2024-02-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Fast problemet är ju att hon inte vill ha något stöd, hon tycker ju att hon mår bra vilket är helt galet.
Om mödravården/bvc misstänker att barn far illa är man skyldig att anmäla till socialtjänsten och då kommer en utredning göras oavsett om hon vill medverka eller inte men misstänker de inte det så kommer ingenting hända.
Citera
2024-02-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Konstigt. Jag får upp henne och jag är inte en följare, har aldrig gillat eller skrivit något till henne (varken på inlägg eller DM). Det låter underligt att du skulle blivit blockad trots att du aldrig gillat eller skrivit något till henne. För hur skulle hon veta vem hon ska blocka om ditt användarnamn aldrig varit något hon sett på sina inlägg/stories/DM?

Kanske är en bugg just nu?

Jag tror faktiskt det är nåt skumt med Instagram just nu. Jag får helt plötsligt upp inlägg som folk la upp för två dagar sen, som jag inte sett. Och dessa är personer jag integrerar rätt mycket med. Plus att vissa sidor inte går att ladda.
Vet inte om det har nåt med just fd att göra men det kan ju vara allmänt strul.
Citera
2024-02-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammanmiia
En seriös undran.. ligger Lars någonsin på mage?
Alltså har ht lagt ut ngt ngn gång där man ser det? Stackars liten verkar sitta i babysitter (men tack å lov för den häärliga bajsfickan) och till å med "ligga i vagnen och leka" så ht kan köra runt henne inomhus...

En enda gång har HT lagt upp en film på lars på mage men man såg tydligt att stackaren inte kunde lyfta nacken och låg därmed med nyllet rakt ner i någon plastmatta som HT köpt som leksak. Det börjades skriva om det här om sen var filmen borta.... hoppas stackars lars får nackträning ändå trots att vi aldrig har fått se det igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in