Citat:
Ursprungligen postat av
eodnhoj
Vad förvånad man blir, konstnärer som tycker folk ska jobba gratis så att deras pengar istället ska gå till samhällsparasiter som konstnärer. Vill man jobba som konstnär får man se till att producera något marknaden vill ha. Inte massa kommunist/hbqt/pedofil propaganda och sen gnälla om att inte tjäna på det.
Avskaffa all skatt så slipper vi dessutom skitartiklar som dessa och bidragsfinansierad media överhuvudtaget.
Hon menar sig inte ha råd med semester:
”… varken ha tid att göra konst eller råd med ateljé, semester eller sjukskrivning. ”
Vet inte om hennes museibesök räknas som arbete, inte turistande:
” …beger jag mig i eftermiddagshettan till Piazza Santa Croce och sjunker ned på en uteservering. Känslomässigt utmattad av att ha sett verk av Sandro Botticelli, Piero della Francesca och Caravaggio med egna ögon. Efter en vecka i Milano och Florens kan jag inte ta in någon mer konst överhuvudtaget.”
Har ”OBS” betalat? Det har jag svårt att tro. Resestipendier räknas kanske inte som semester?
https://sverigesradio.se/avsnitt/hur...ramfor-konsten
Hon berättar - av någon anledning - att det blir lågprisflyg hem.
” Med en släng av Stendhal-syndromet och en baksmälla av toscanskt 1500-talsmått värdig Caravaggio hasar jag till lokaltåget mot Bergamo och hinner precis med lågprisflyget hem till Sverige, där jag kan vila upp mitt känsliga skönhetssinne.”