2024-02-10, 21:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Sällan får vi läsa eller höra om Usa’s militära bistånd till Sovjet under 2:a världskriget. (Lend-Lease)

Lend-Lease fungerar inte i tidsåldern där vi har Internet. Lend-Lease är bara samma bankirer som finansierar båda sidor i en konflikt, och tar ränta från båda stridande parter. Det fungerade i WW2 men deet är för genomskinligt idag.

För att återknyta till Tuckers intervju, det har ju visats i tråden att det är väst som vill hålla liv i den här konflikten, eftersom Biden säger nej till Putins fredsförhandlingar, och sen kommer Stoltenberg och säger "Vi måste förbereda oss för en lång konflikt". Det har att göra med att det valutafinansiella systemet är skuldmättat. Så privatpersoner kan inte låna mer pengar, då måste man få ut pengar via andra metoder och då gäller samhällskonsumtion. Krig är dyrt och bra och skuldsätter stater.
Citera
2024-02-10, 22:09
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
J-t dålig och ointressant intervju, de klippen jag sett är så jäkla dåliga att jag inte ens vill slösa bort min tid på att se diktatorn spy ut propaganda utan en enda vettig motfråga En dålig intervju som inte gav någonting
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Tucker glömde fråga varför putin bombar civila. Varför putin dödar sina politiska motståndare. Etc. Tucker vill bara att trump ska vinna. Oavsett om han höjer en krigsförbrytare till skyarna.
Tuckers mysintervju har fått motsatt effekt. Inte riktigt som han tänkt sig. Han har dessutom missbrukat sitt uppdrag som journalist.
Senast redigerad av Svärje 2024-02-10 kl. 22:11.
Citera
2024-02-10, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Gömma vad? Alla tidningar har skrivit om detta?

Skrivit om ja men det är alltid med att men inte ska lita på intervjun, tucker är från fox och dålig och sedan har man inte länkat den. Hur svårt vore det för SVT att ha en länk till hela intervjun? Inte alls svårt.
Citera
2024-02-10, 22:30
Medlem
Beta-Bums avatar
Det här summerar intervjun med Putin ganska väl:
https://youtu.be/JmhbsOgt-C0?si=NCKov4UdF8guRAIh&t=393 (6m 33s in i videon)
Citera
2024-02-10, 22:31
Medlem
zobras avatar
En hel jävla timme med raljerande autisttjöt direkt ifrån discord kanalen fokuserad på Paradox spel. Nog att alla politiker skitsnackar i intervjuer, men va fan var det där . Jag trodde fan aldrig jag skulle se en ledare för en av världens största länder mitt i brinnande krig nördsnacka som jag gör på fyllan.
Citera
2024-02-10, 22:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Exakt. Får inte Putin som han vill så är det Natos fel. Sudet borde han i alla fall få. Då blir det fred i vår tid

Va? Vad har ditt svar att göra med Lend-Lease, eller intervjun tråden handlar om?
Citera
2024-02-10, 23:00
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Knappt 80 år av "parlamentarisk demokrati" (Vad fan betyder det ens?) är inget jämfört med 2000 år av historia, kultur och traditioner. Putin är av den majoriteten i världen som anser att Ryssland har rätt i konflikten.

Nationer och folk kommer alltid att vända sig emot vad några "demokratiska parlamentariker" 100-tals mil bort tycker och tänker om deras historia och arv, var nation har sina egna intressen och mål.. allt där imellan är kompromisser.

Om Ryssland anser att ett område tillhör dem så kan man gnälla och grina hur mycket man vill om hur odemokratiskt det är men faktum kvarstår - till slut måste orden ta slut och nävarna ta vid. Ryssland försökte lösa det på ett "parlamentariskt demokratiskt" sätt från 2008 och framåt, 2014 var det sista ordet inte sagt men 8 år efter det ansåg Ryssarna att det var slut disskuterat med väst, nävarna tog vid.

2000 år av historia? Pratar du om Ryssland nu? Du får nog läsa på lite. Ryssland är en färsk konstruktion från 1470-talet.

Sedan har Ryssland inte på något sätt försökt med några ”demokratiska” lösningar på sin konflikt med Ukraina. Man har försökt destabilisera Ukraina i årtionden genom att i hemlighet föra in sabotageförband och vapen i östra Ukraina. Igor Girkin, numera patient i ryska fångvården, var en nyckelperson i Rysslands smutsiga proxykrig.

För att återgå till topic skulle jag ha uppskattat om Tucker C hade frågat lite om den ryska krigsmaktens genanta inkompetens. Den där 7 mil långa kolonnen som körde fast i skogen, sänkta robotkryssare, tusentals avtornade stridsvagnar mm. Det hade varit intressant
Citera
2024-02-10, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Skrivit om ja men det är alltid med att men inte ska lita på intervjun, tucker är från fox och dålig och sedan har man inte länkat den. Hur svårt vore det för SVT att ha en länk till hela intervjun? Inte alls svårt.

Den har varit med i flera nyhetssändning på SVT och det finns flera artiklar i alla stora tidningar.

Att säga att media ”gömmer” intervjun är lite som när Tucker i sin monolog innan intervjun säger att ingen annan journalist end har försökt intervjua Putin.
Citera
2024-02-10, 23:54
Medlem
lyckebobys avatar
Intervjun är, kommer bli, historisk och kommer omtalas/utnyttjas av människor i syften som gagnar deras agenda.

(80% :arnas okunskap d.v.s. nyttiga idioterna gör sitt jobb.
Inget framkommer som går att använda realistiskt, tyvärr.
Citera
2024-02-10, 23:58
Medlem
En intervju som är väldigt lik den intervju Oliver Stone gjorde. Här visar Putin dessutom att han har noll koll på historia och att amerikanska företag styr allting genom CIA vilket ju är helt galet. Deep state bullshit. Putin är sjukare än jag trodde. Inte konstigt han knappt vågar gå ut och är paranoid.
Citera
2024-02-11, 00:10
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
nu kommer det börja brinna i knutarna hos demokraterna vad säger ni? intervjun kommer sändas exklusivt på X.

https://twitter.com/TheQNewsPatriot/status/1753895758267367569?t=pBmN4caVy4LVqrQ0OAdXQQ&s=19

Vilket jävla sömnpiller.

Cherry-picking av historia för att passa sitt eget narrativ.
Citera
2024-02-11, 00:17
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
En intervju som är väldigt lik den intervju Oliver Stone gjorde. Här visar Putin dessutom att han har noll koll på historia och att amerikanska företag styr allting genom CIA vilket ju är helt galet. Deep state bullshit. Putin är sjukare än jag trodde. Inte konstigt han knappt vågar gå ut och är paranoid.

Det är inget fel på Putins historiska kunskaper. Problemet är att han är besatt av historien. Kriget handlar inte om historiska landsgränser utan människor. Det är ju människorna som lever i en region eller land idag som ska bestämma hur de ska styras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in