2024-02-09, 16:12
  #1825
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du kan själv åka till Ukraina och se hur det går. Däremot kan du inte åka till Ryssland och se hur det går för där blir du inte insläppt. Dra dina egna slutsatser av det.

Rent generellt måste man ha i åtanke att Putin inte ger intervjuer, särskilt inte till västerländska journalister. Han tilltalar överhuvudtaget väldigt sällan allmänheten. Så varför går han med på en intervju med just Tucker Carlson? Och varför just Tucker, som har en med amerikanska mått mätt rätt begränsad räckvidd (det finns betydligt större media om man bara vill ha maximal exponering).


Ljuger du nu?

"UD avråder från alla resor till Ryssland. Om du trots avrådan väljer att resa till Ryssland ska du vara medveten om att avrådan kan få konsekvenser för villkoren i din försäkring. Kontrollera med ditt försäkringsbolag vad som gäller.22 jan. 2024"
Citera
2024-02-09, 16:13
  #1826
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Naaaaw, det måste vara jobbigt för en Vatnik som dig att våra medier inte promotar fiendens intressen som i mångt och mycket är rena lögner med ett syfte – skapa splittring bland oss. Om du vill ha tag på rysk propaganda är det inget som stoppar dig, den ligger öppen på internet och det verkar som du redan har fått en stor dos då du har gått på det ryska narrativet.

Jag antar att du tycker det är okej att Kreml enbart sprider en pro-rysk bild till Rysslands invånare och har förbjudit alla oppositionella medier?

Finns sociala medier, lär du dig söka bland den öknen kan du hitta det mesta.

Du är patetisk Svampbob.

On topic. Jag tror inte att intervjun kommer att förändra särskilt mycket. De som har en förnuftig och komplex syn på konflikten kommer att se intervjun och horderna av funktionsvarierade orcher kommer inte att se intervjun.
Citera
2024-02-09, 16:14
  #1827
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskutabelt
Så du om någon sitter här och meddelar att översättningen är korrekt och som sig skall vara?

I Sverige sitter alltså du och får lov att uttryckligen meddela att du är så slipad i ryska språket att du kan berätta för alla andra att översättningen är rätt?

Helt seriöst så tillåts du alltså att fullständigt öppet bekänna din färg och till på köpet i någon sorts påhittad rättighet få fortsätta sprida skiten här?

I ett land där rysk influens aldrig någonsin givit eller delat med sig utav gott utan tvärtom endast elände och falskhet. Detta får du alltså lov att öppet deklarera vara av din åsikts vilja? Äckligt förtvinad har svensken blivit när du kan ranta runt med leende i mjugg istället för att behandlas som du egentligen skall utan frågan eller påverkan på frihet.

Fy fan vad svensken skall skämmas för detta mjäkande. Tucker Carlson likaså men han kan vi hantera med hjälp utav verkligheten där ute utanför den svenska jävla naiviteten.

Förtydligat posten, iofs. säkert inte nog för dig men jag tror att merparten ändå förstod förutsättningarna innan du "högg".

(FB) Tucker Carlson i Ryssland för att intervjua Putin!
Citera
2024-02-09, 16:20
  #1828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Nu har jag sett hela intervjun.

Uppenbart så har få i den här tråden sett den, i synnerhet de vilka kritiserar Carlson och hans sätt att ställa frågor och de vilka hatar Ryssar och Ryssland.

Jag tycker att den gav en hyggligt bra bild av Rysslands syn på saken. Den lyfte även en del av de svek som USA och EU har riktat mot Ryssland.

CIA verkar (igen) vara de vilka startar konflikter, tyvärr är de skickliga på mord och på att starta konflikter, men saknar politisk fingertoppskänsla.

Utan inblandning av USA och NATO så skulle det vara fred i central-Europa.

När den här intervjun sprids i väst så kommer det att påverka en hel del politik i EU och USA

Precis! Märkte många har inte tittat hela intervju.. CIA är nog sannolik som skapat allting konflikt. Ryssarna ville vara med i NATO... men de fick inte... så klart CIA vill ha makt och inte kan dela samarbete med ryssarna. CIA ÄR en verklig HOT för hela världen! CIA måste lägga ner omedelbart! Förstår nu hur det ligger bakom allting. Man har pratat mycket om vem är den som styr allt. US regeringen styr inte utan det är "skugg-regeringen" som ligger bakom allt "Skugg - regeringen" har jag hört talas om, men visste inte vilka organisation förrän poletten trillade ner....CIA!

Tack till Tucker o Putin som vill prata om problemet. Men det är den jävla USA (CIA), Nato, EU som vägrar vilja lösa konflikt. Förstår nu varför NATO vill sälja medlemskap till Sverige. SÅ att de kan utöka makten men ville inte sälja medlemskap till ryssland?!?!?!? Jävla CIA!!
Citera
2024-02-09, 16:22
  #1829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Västvärlden, Eu och USA som samarbetar med Zelensky vill ju inte att någon journalist ska få filma och rapportera verkligheten ifrån kriget.

Så hur ska jag kunna söka och hitta sanningen över vad som egentligen pågår där?😑

Väst media rapporterar mao nyheter" utan grund för sina påståenden. Dom försvarar eskalering som kan sluta med ett världskrig.


Bara du går in på Telegram o sök efter UKR LEAKS-eng så får du se allt inslag från kriget där.
Citera
2024-02-09, 16:22
  #1830
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Naaaaw, det måste vara jobbigt för en Vatnik som dig att våra medier inte promotar fiendens intressen som i mångt och mycket är rena lögner med ett syfte – skapa splittring bland oss. Om du vill ha tag på rysk propaganda är det inget som stoppar dig, den ligger öppen på internet och det verkar som du redan har fått en stor dos då du har gått på det ryska narrativet.

Jag antar att du tycker det är okej att Kreml enbart sprider en pro-rysk bild till Rysslands invånare och har förbjudit alla oppositionella medier?

Finns sociala medier, lär du dig söka bland den öknen kan du hitta det mesta.

En till som använder ordet vatnik?🤔 va intressant, det avslöjar faktiskt en del om vilka som kanske jobbar här?


Jag känner till den västerländska eliten och deras storhetsvansinne. Jag vet att dom äger Ulf och därmed statlig media. Så du behöver inte anstränga dig att övertyga mig.


Jag vill se mycket fredsförhandlingar från västvärldens hittills tysta politiker.

Så låt alla världens ledare komma till tals för att skapa FRED PÅ JORDEN!!! 🌻🌼🌾
Citera
2024-02-09, 16:22
  #1831
Medlem
yonnys avatar
Kollar på intervjun nu, följde inte den från början.

Spontana kommentarer:

Putin fick frågan om "expansionistisk" politik.
Putin sa att han bara invaderar Polen / Latvia / etc om de länderna invaderar Ryssland (med lite humor dvs det kommer inte ske). Har inget intresse av att invadera andra länder - "that is just threat-mongering".

Putin säger att kriget tar över om några veckor om väst slutar ge vapen till Ukraina. Vad betyder det?

Putin säger att han har öppen kommunikation med USA men har ingenting att säga. "Vad ska vi säga/prata om?" sa Putin. Menar att det är betydelselöst att få ett samtal av Biden som säger att "vi skickar det och det vapnena till Ukraina" - "oj vad rädd jag blir" sa Putin sarkastiskt, dvs att det är betydelselöst och han är handlingsförlamad och kan inte göra något (mer)?

Putin säger att USA borde fokusera på migrationen vid gränsen och $33 triljoner national debt. "Har de inget bättre att göra" än involvera sig i ett krig i Ukraina, långt ifrån deras nationsgräns.
Säger bara det Putin sa.

Putin sa att interna konflikter (inom USA/väst) kommer ta slut på Ukrainakriget förr eller senare. Han ser framemot (och predictar) att kriget kommer ta slut. Men underförstått är ju att USA börjar fokusera på USA´s problem (border och national debt) och inte på RyssUkrainska problem. Och att de två fightande folken kommer att "come to an agreement" till slut.
Känns som Putin känner sig ganska handlingsförlamad (actionLess) och ser större historiska trender istället.
__________________
Senast redigerad av yonny 2024-02-09 kl. 16:30.
Citera
2024-02-09, 16:25
  #1832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Förtydligat posten, iofs. säkert inte nog för dig men jag tror att merparten ändå förstod förutsättningarna innan du "högg".

(FB) Tucker Carlson i Ryssland för att intervjua Putin!

Behövs inget förtydligande utav det som redan uppenbart är. Dumheter och enkelt handhavande av dig för att undvika ögonen där. Även att detta tillåts är fel. Tucker som du skall med samma blida ögon bedömas och lögnen skall tydliggöras utan minsta utnyttjande utav svensk åsiktsfrihet. Sluta spela på med kort andra skapat och byggt åt och för dig. Det är lika lögnaktigt som den påhittade intervjun Tucker gjorde för 3 miljoner dollar på kontot. Bara för att du själv är blindsided så skall du inte ta för givet att alla andra du råkar möta är det samma. Skäms ta mig fan
Citera
2024-02-09, 16:31
  #1833
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Precis! Märkte många har inte tittat hela intervju.. CIA är nog sannolik som skapat allting konflikt. Ryssarna ville vara med i NATO... men de fick inte... så klart CIA vill ha makt och inte kan dela samarbete med ryssarna. CIA ÄR en verklig HOT för hela världen! CIA måste lägga ner omedelbart! Förstår nu hur det ligger bakom allting. Man har pratat mycket om vem är den som styr allt. US regeringen styr inte utan det är "skugg-regeringen" som ligger bakom allt "Skugg - regeringen" har jag hört talas om, men visste inte vilka organisation förrän poletten trillade ner....CIA!

Tack till Tucker o Putin som vill prata om problemet. Men det är den jävla USA (CIA), Nato, EU som vägrar vilja lösa konflikt. Förstår nu varför NATO vill sälja medlemskap till Sverige. SÅ att de kan utöka makten men ville inte sälja medlemskap till ryssland?!?!?!? Jävla CIA!!
Har du märkt hur HELA Sveriges och EU´s samlade media har drevat mot Tucker C i dag? Det har tagit löjliga proportioner där SR och SVT angriper Tucker för hans kläder och frisyr?!?!? Det senaste var att han var en stinkande råtta ... sagt av SR Ekot.
Inte ETT ENDA ORD om vad som sades i intervjun.
Se till att dela intervjun med så många som möjligt så att folk, vilka kan och vågar tänka, kan fatta egna beslut.

https://youtu.be/zBHxv8gbleg?si=TEz5E5FM4Qir-EJ9

Se själva. Tänk själva
Citera
2024-02-09, 16:33
  #1834
Medlem
yonnys avatar
"Russia vill fight for its interests".

Russia säger att det ej är bra att USA publikt sagt att de inte tänker prata med Putin/Ryssland. Putin säger sig vara öppen för att snacka. (Vet ej hur sant det är att USA sagt att de inte tänker prata med Ryssland (?)) - personligen tycker jag öppen kommunikation är viktigt.

Vill att USA går med på kontrakt (agreement) med nu-realiteten i fokus (antar att han menar att Ryssland äger en stor del av fd Ukraina´s land).

Putin "is ready to talk" - "propably this (war) will be crowned with success". "But we need to come to an agreement". The two peoples (Ukrainare o Ryssar) will (someday) live on the same land again.

"If you really want to stop fighting you need to stop sending weapons - then we can agree on some terms." "Why should I call Biden / beg him for what? What is there to talk about?!" frågar Putin.

They´re trying to intimidate their own population (with fake news) - they´re trying to fuel the Russian (expansionist in Poland/Latvia) threat.
__________________
Senast redigerad av yonny 2024-02-09 kl. 16:38.
Citera
2024-02-09, 16:34
  #1835
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Har du märkt hur HELA Sveriges och EU´s samlade media har drevat mot Tucker C i dag? Det har tagit löjliga proportioner där SR och SVT angriper Tucker för hans kläder och frisyr?!?!? Det senaste var att han var en stinkande råtta ... sagt av SR Ekot.
Inte ETT ENDA ORD om vad som sades i intervjun.
Se till att dela intervjun med så många som möjligt så att folk, vilka kan och vågar tänka, kan fatta egna beslut.

https://youtu.be/zBHxv8gbleg?si=TEz5E5FM4Qir-EJ9

Se själva. Tänk själva

Intervjun är som se en hustrumisshandlare rättfärdiga sitt våld mot sin hustru, för att: -Män har alltid genom alla tider slagit sin fru.
Citera
2024-02-09, 16:37
  #1836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Precis! Märkte många har inte tittat hela intervju.. CIA är nog sannolik som skapat allting konflikt. Ryssarna ville vara med i NATO... men de fick inte... så klart CIA vill ha makt och inte kan dela samarbete med ryssarna. CIA ÄR en verklig HOT för hela världen! CIA måste lägga ner omedelbart! Förstår nu hur det ligger bakom allting. Man har pratat mycket om vem är den som styr allt. US regeringen styr inte utan det är "skugg-regeringen" som ligger bakom allt "Skugg - regeringen" har jag hört talas om, men visste inte vilka organisation förrän poletten trillade ner....CIA!

Tack till Tucker o Putin som vill prata om problemet. Men det är den jävla USA (CIA), Nato, EU som vägrar vilja lösa konflikt. Förstår nu varför NATO vill sälja medlemskap till Sverige. SÅ att de kan utöka makten men ville inte sälja medlemskap till ryssland?!?!?!? Jävla CIA!!

Ja, med tanke på hur du skriver och den svenskan du använder så är det uppenbart att du först och främst inte skall få lov att tycka ett skit gällande Sveriges kontakter med andra fungerande stater, och sedan är det på köpet uppenbart att du inte vet ett skit om CIA eller liknande då dina ord är som kopierade från valfri arbetslös blattes förmiddagsdiskussion med sin lika arbetslösa granne under influensen utav förstörda genetiska påbrån. Det är och har aldrig varit Jugoslaviens starka sida att vara politiskt effektiva.

Lika lite som Tuckers och hans följeslagare i South Carolina har eller gör. Alla skrattar men tyvärr har de som skrattar gjort det möjligt för all världens felaktigheter att ha samma talan.

Det är väl det som är det bästa med denna intervjun och dina ord här, att det istället närmar sig verklighet och respons då det är valt utav er. Snabb lösning på äkta ryskt vis är för en gångs skull förespråkat av både mig och dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in