2024-02-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Hoppas verkligen att det inte är sant och att detta endast är ett rykte. Tycker att vi ska vara väldigt försiktiga här innan något är bekräftat. Tänk vad det här skapar onödig stress och ångest om det inte ens är sant. Det kan ju faktiskt röra sig om någon helt annan person eller att det är falska anklagelser.

Var får ni infon om att det ska ha hänt i december? Enligt artikeln som delas om en man som misstänkts för stöld så är det ju den 22 januari det gäller, inte december. Så alltså något som hände för bara ett par veckor sen. Eller blandar ni ihop flera olika fall nu?

Jag har källa från en som jobbar inom samma hemtjänst, att han fått sparken pga stölderna som skrivs om o smålänningen.
Citera
2024-02-08, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalemonde
Jag har källa från en som jobbar inom samma hemtjänst, att han fått sparken pga stölderna som skrivs om o smålänningen.
Oj , detta är ju inget bra alls. Hur ska detta gå
Citera
2024-02-08, 12:22
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Det ligger ju en viss sanning i det. Söker du hjälp akut för psykisk ohälsa så sker en anmälan till soc. Psykologer, kuratorer osv har också anmälningsplikt om dom misstänker självskadebeteende, självmordstankar eller droganvändning (även i form av ångestdämpande tabletter.)

Japp uppsöker jag psykakuten med suicidala tankar så får soc en orosanmälan.. det stämmer.

Men psykisk ohälsa handlar om betydligt mer än om suicidala tankar, självskadebeteende, mani, psykoser etc
Det finns hur många som helst där ute med olika psykiska diagnoser som kan klara föräldraskapet utan större problem o har aldrig någon som helst kontakt med soc.
Det viktiga är väl att inte dra alla över samma kam som jag tyckte det lät som i det inlägget.
Citera
2024-02-08, 12:26
Medlem
Citat:
Det ligger ju en viss sanning i det. Söker du hjälp akut för psykisk ohälsa så sker en anmälan till soc. Psykologer, kuratorer osv har också anmälningsplikt om dom misstänker självskadebeteende, självmordstankar eller droganvändning (även i form av ångestdämpande tabletter.)

Stämmer .. och om de blir inblandade på grund av honom kommer de ju titta på hennes psykiska ohälsa och ta med det i bedömningen också..
Menar absolut inte att man måste vara en dålig förälder pga psykisk ohälsa , jag har själv mått dåligt och sökt hjälp för det.. jag förklarade bara hur det funkar.
Om ena föräldern är kriminell och missbrukare och andra lider av psykisk ohälsa ÄR det nästan garanterat att soc blir inblandade på något sätt. Om det där om L stämmer alltså
Citera
2024-02-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Japp uppsöker jag psykakuten med suicidala tankar så får soc en orosanmälan.. det stämmer.

Men psykisk ohälsa handlar om betydligt mer än om suicidala tankar, självskadebeteende, mani, psykoser etc
Det finns hur många som helst där ute med olika psykiska diagnoser som kan klara föräldraskapet utan större problem o har aldrig någon som helst kontakt med soc.
Det viktiga är väl att inte dra alla över samma kam som jag tyckte det lät som i det inlägget.

Ja men det är klart man inte blir anmäld för soc bara för att man lider av psykisk ohälsa, det är vi många som kämpar med varje dag 🤗. Men i detta fallet tror jag att hon syftade på F och L och där är väl gränsfall. Hon verkar ju otroligt labil tyvärr.
Citera
2024-02-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Eller hur 😂 vadå inte hunnit? De är två personer hemma på heltid? En lugn och tyst bebis? VAD GÖR hon hela dagarna

Lars sov väl tom 2 timmar om dagen vid tillfälle sas det så vad gör den arbetande då..? Kollar film och dricker saft.. ska bli kul och se hur mars som "ensam" hemma ska bli 🤣. För än är inte gråsälen förlängd föräldraledig?
Citera
2024-02-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ja men det är klart man inte blir anmäld för soc bara för att man lider av psykisk ohälsa, det är vi många som kämpar med varje dag 🤗. Men i detta fallet tror jag att hon syftade på F och L och där är väl gränsfall. Hon verkar ju otroligt labil tyvärr.

Ja precis , menade absolut inte att alla med psykisk ohälsa får med soc att göra..och man kan vara en jättebra förälder ändå , det vet jag.

Tänkte mer på just dom två .. och som sagt, om de blir inblandade pga det som han har gjort kommer de ta med hennes psykiska ohälsa i bedömningen också tror jag .
Citera
2024-02-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Jag är med i flera föräldragrupper, och skulle säga att jag sticker ut rätt mycket i att följa bebisen. Det är väldigt vanligt med sömnträning för att "bebisen somnar för sent, och jag vill ha egentid både för mig själv och med min partner på kvällen". Har fått kommentarer om att jag gör fel som låter min bebis vara vaken sent istället för att natta bebisen flera timmar i sträck.

Samma här, och "jAg ViLl SoVa MeD mIn PaRtNEr" 🤯🤯

Jag och sambon har olika sovrum då jag samsover med barnen och han både blir störd av oss och han stör oss 🤷‍♀️😂 det är ju också "helt galet" enligt många 😅
Citera
2024-02-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
I artikeln från den 22/1 står det (saxat från tidigare sida) att stölden skedde på tisdagen kl blabla, den 22/1 var en måndag så vi kan ju iallafall utesluta att det hände det datumet, dvs troligtvis tidigare och kanske då i december som trådens lokala spion tidigare skrivit. Tror inte tidningen smålänningen har samma snabba rotation på den typen av nyheter så kanske det fördröjningen av rapporteringen beror på.

Troligtvis har väl stölderna upptäckts tidigare men man har gjort en utredning internt för att se om det hänt upprepade tillfällen och om det finns ett mönster. Polisanmälan görs senare när man kan garantera att någon stjäl och att det gjors upprepade tillfällen.
Citera
2024-02-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaloppan02
Det är olika tillfällen. Han blir tagen i december första gången. L har lite olika uppdrag inom hemtjänsten som man brukar ha för att få allt att gå runt. Han har bla ett uppdrag där han har hand om medicinskåpen ute hos patienterna att dom funkar. Han blir avstängd i december men har vid minst ett tillfälle gått hem till patienter som om han fortfarande jobbar inom kommunen o sagt att han ska fixa med skåpet o då på nytt tagit mediciner. När någon sen kommer från hemtjänsten på nästa besök o ska ge mediciner ser hen att det fattas mediciner. Slår då larm. Man pratar med patienten som är klar o kan redogöra vem som har varit där. Berättar då att det är L som varit där o fixat med hens skåp.

Oj.. men visste F om det när hon blev gravid tror du? Det var ju ingen olycka utan de försökte ju aktivt, minns att hon la upp ägglossningstest .. Känns inte så schysst mot barnet när han kanske till och med kommer få fängelse .. om det här stämmer alltså. Hon har ju ändå många år på sig så man kan ju tycka att hon kanske borde pausat när hon fick reda på det här.
Om hon fick reda på det när hon redan var gravid lider jag verkligen med henne ..
Citera
2024-02-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Troligtvis har väl stölderna upptäckts tidigare men man har gjort en utredning internt för att se om det hänt upprepade tillfällen och om det finns ett mönster. Polisanmälan görs senare när man kan garantera att någon stjäl och att det gjors upprepade tillfällen.

Rimligt, de har säkert haft koll på honom en stund för att ha grund för polisanmälan.
Citera
2024-02-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Oj.. men visste F om det när hon blev gravid tror du? Det var ju ingen olycka utan de försökte ju aktivt, minns att hon la upp ägglossningstest .. Känns inte så schysst mot barnet när han kanske till och med kommer få fängelse .. om det här stämmer alltså. Hon har ju ändå många år på sig så man kan ju tycka att hon kanske borde pausat när hon fick reda på det här.
Om hon fick reda på det när hon redan var gravid lider jag verkligen med henne ..
Det kan jag inte svara på. Men han blir avstängd den 22 december. Vet inte hur länge han kunnat mörka det? Men det var väl ungefär då hon la upp positivt ägglossningstest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in