Citat:
Ursprungligen postat av
3timeseGO
Vilket jävla skitsnack!! Soc har knappt kapacitet att ta hand om verkligen behövande familjer…
Vet du hur många i Sverige som lider av psykisk ohälsa? År 2018 var siffran 17% o vi är ca 10 miljoner människor… HUR skulle soc kunna hantera nästan 2 miljoner pers?
Psykisk ohälsa i sig är ingen anledning till att få soc på sig! Sitt inte o skräm stackars människor som gör allt o lite till för sina barn.
F har inget barn än o det går bara att spekulera i hur hon kommer må när den dagen kommer.
Sjukt IQ-befriat inlägg om psykisk ohälsa 😡
Oj vad arg du blev.. du kanske skulle lugna ner dig lite. För det första skrev jag missbruk + psykisk ohälsa. Jag menade INTE att alla med psykisk ohälsa behöver oroa sig för soc. Men här handlar det (kanske) om missbruk också. Om den ena föräldern är missbrukare och kriminell och den andra bipolär och obehandlad är det i princip garanterat att soc blir inblandade .. vilket absolut inte behöver innebära att de tar barnen utan de kan också erbjuda hjälp och stöd på andra sätt.
För det andra dömer jag ingen med psykisk ohälsa , jag har själv varit där , har skrivit om det i tråden också .. har bland annat haft förlossningsdepression. Och jag har haft med soc att göra på grund av psykisk ohälsa (och att jag har varit våldsutsatt). Man kan vara en jättebra förälde trots psykisk ohälsa men tror F skulle behöva lite hjälp så hon mår bättre