2024-02-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Hängde bara på en annan kommentar 😆

Nybörjarmisstag haha, nu är du ute i kylan 🤣
Citera
2024-02-08, 11:35
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Fast inlägget syftade ju på att även narkotika är inblandat. En person i min närhet har barn med en kille som åkte dit för endast ringa, det tog knappt ett dygn så blev de kontaktade av socialen då han har ett barn. Enligt mamman gjordes en orosanmälan direkt i samband med polisanmälan då de har skyldighet att rapportera händelsen till soc. Det är väl jättebra då barn och narkotika inte hör ihop, oavsett om det rör sig om eget bruk eller försäljning.

Då tycker jag att du ska läsa inlägget igen!

”Även psykisk ohälsa .. Så missbruk + psykisk ohälsa = i princip 100% garanti för att få med soc att göra även om barnet har fina kläder.”

Jag läser även psykisk ohälsa… utöver missbruk+psykisk ohälsa
Senast redigerad av 3timeseGO 2024-02-08 kl. 11:36. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-08, 11:39
Medlem
Verkar inte gå att kommentera på något inlägg hos F längre.
Citera
2024-02-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-dangrot
Bara jag som blev sjukligt provocerad av det HT lade upp på stories igår om Larsas rutiner? Hon kläcker ur sig; vi har ju försökt rucka på hennes sömn men nu följer vi bara henne. Vill hon sova så får hon sova, vill hon äta så får hon äta. GAAH! Klart som fan att man ska följa barnet??!! Hon är en fyra fucking månaders bebis! Ingen robot man kan programmera. Blir så trött på detta barn i en vuxen kvinnas kropp. Och allt detta tjat om att hon är så trött och aldrig hinner ”jobba”. Tillåt mig småle. Vad fan gör krejsi kebaboff om dagarna då? Jobbar på en C-uppsats? Skurar badrummet? I don’t think so. Snarare pillar naveln, spelar CS och käkar mjukost direkt ur tuben. Hur de lägger upp sitt liv bryr jag mig inte om, det är hennes huvudvärk, men sluta gör bajs-content av detta.

Jag är med i flera föräldragrupper, och skulle säga att jag sticker ut rätt mycket i att följa bebisen. Det är väldigt vanligt med sömnträning för att "bebisen somnar för sent, och jag vill ha egentid både för mig själv och med min partner på kvällen". Har fått kommentarer om att jag gör fel som låter min bebis vara vaken sent istället för att natta bebisen flera timmar i sträck.
Citera
2024-02-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Då tycker jag att du ska läsa inlägget igen!

”Även psykisk ohälsa .. Så missbruk + psykisk ohälsa = i princip 100% garanti för att få med soc att göra även om barnet har fina kläder.”

Jag läser även psykisk ohälsa… utöver missbruk+psykisk ohälsa

Och det gör inte jag, tur att man kan tolka och tycka olika.
Citera
2024-02-08, 11:56
Avslutad
Hoppas verkligen att det inte är sant och att detta endast är ett rykte. Tycker att vi ska vara väldigt försiktiga här innan något är bekräftat. Tänk vad det här skapar onödig stress och ångest om det inte ens är sant. Det kan ju faktiskt röra sig om någon helt annan person eller att det är falska anklagelser.

Var får ni infon om att det ska ha hänt i december? Enligt artikeln som delas om en man som misstänkts för stöld så är det ju den 22 januari det gäller, inte december. Så alltså något som hände för bara ett par veckor sen. Eller blandar ni ihop flera olika fall nu?
Citera
2024-02-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Hoppas verkligen att det inte är sant och att detta endast är ett rykte. Tycker att vi ska vara väldigt försiktiga här innan något är bekräftat. Tänk vad det här skapar onödig stress och ångest om det inte ens är sant. Det kan ju faktiskt röra sig om någon helt annan person eller att det är falska anklagelser.

Var får ni infon om att det ska ha hänt i december? Enligt artikeln som delas om en man som misstänkts för stöld så är det ju den 22 januari det gäller, inte december. Så alltså något som hände för bara ett par veckor sen. Eller blandar ni ihop flera olika fall nu?

Det är sant. Och artikeln är från 22 januari? Det säger ingenting om när stölderna faktiskt inträffade.
Citera
2024-02-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa

Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Det är sant. Och artikeln är från 22 januari? Det säger ingenting om när stölderna faktiskt inträffade.

I artikeln från den 22/1 står det (saxat från tidigare sida) att stölden skedde på tisdagen kl blabla, den 22/1 var en måndag så vi kan ju iallafall utesluta att det hände det datumet, dvs troligtvis tidigare och kanske då i december som trådens lokala spion tidigare skrivit. Tror inte tidningen smålänningen har samma snabba rotation på den typen av nyheter så kanske det fördröjningen av rapporteringen beror på.
Citera
2024-02-08, 12:08
Medlem
Citat:
Vilket jävla skitsnack!! Soc har knappt kapacitet att ta hand om verkligen behövande familjer…
Vet du hur många i Sverige som lider av psykisk ohälsa? År 2018 var siffran 17% o vi är ca 10 miljoner människor… HUR skulle soc kunna hantera nästan 2 miljoner pers?
Psykisk ohälsa i sig är ingen anledning till att få soc på sig! Sitt inte o skräm stackars människor som gör allt o lite till för sina barn.
F har inget barn än o det går bara att spekulera i hur hon kommer må när den dagen kommer.

Sjukt IQ-befriat inlägg om psykisk ohälsa 😡

Det ligger ju en viss sanning i det. Söker du hjälp akut för psykisk ohälsa så sker en anmälan till soc. Psykologer, kuratorer osv har också anmälningsplikt om dom misstänker självskadebeteende, självmordstankar eller droganvändning (även i form av ångestdämpande tabletter.)
Citera
2024-02-08, 12:14
Medlem
Jaja, undra när vi får höra hur det gick på ultraljudet då.
Citera
Medlem
Citat:
Vilket jävla skitsnack!! Soc har knappt kapacitet att ta hand om verkligen behövande familjer…
Vet du hur många i Sverige som lider av psykisk ohälsa? År 2018 var siffran 17% o vi är ca 10 miljoner människor… HUR skulle soc kunna hantera nästan 2 miljoner pers?
Psykisk ohälsa i sig är ingen anledning till att få soc på sig! Sitt inte o skräm stackars människor som gör allt o lite till för sina barn.
F har inget barn än o det går bara att spekulera i hur hon kommer må när den dagen kommer.

Sjukt IQ-befriat inlägg om psykisk ohälsa 😡

Oj vad arg du blev.. du kanske skulle lugna ner dig lite. För det första skrev jag missbruk + psykisk ohälsa. Jag menade INTE att alla med psykisk ohälsa behöver oroa sig för soc. Men här handlar det (kanske) om missbruk också. Om den ena föräldern är missbrukare och kriminell och den andra bipolär och obehandlad är det i princip garanterat att soc blir inblandade .. vilket absolut inte behöver innebära att de tar barnen utan de kan också erbjuda hjälp och stöd på andra sätt.

För det andra dömer jag ingen med psykisk ohälsa , jag har själv varit där , har skrivit om det i tråden också .. har bland annat haft förlossningsdepression. Och jag har haft med soc att göra på grund av psykisk ohälsa (och att jag har varit våldsutsatt). Man kan vara en jättebra förälde trots psykisk ohälsa men tror F skulle behöva lite hjälp så hon mår bättre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Jag är med i flera föräldragrupper, och skulle säga att jag sticker ut rätt mycket i att följa bebisen. Det är väldigt vanligt med sömnträning för att "bebisen somnar för sent, och jag vill ha egentid både för mig själv och med min partner på kvällen". Har fått kommentarer om att jag gör fel som låter min bebis vara vaken sent istället för att natta bebisen flera timmar i sträck.

Aja, det är väl olika. Jag kan tycka precis som du att bebisens rutiner är det naturliga och det som ska styra. Vid fyra månader är de ju rätt pluttiga fortfarande. Jag blir nog mest provocerad av hela grejen av att hon målar upp att det ”har varit så tufft med Lars så vi måste ändra på hennes sömn”. De är för fan två vuxna människor som tar hand om en bebis. Dessutom en icke ammande sådan. De kan turas om på nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in