Citat:
Nej, jag tror inte det gått till så du beskriver i ”er tråd”. Jag är som sagt övertygad om att ditt förhållande till verkligheten är fel och att det lett till att du uppfunnit en egen förvriden värld där egna regler gäller och där människor inte beter sig som i den verkliga världen. Detsamma gäller micro113, med några olikheter. Det låter förstås hårt att bedöma någon så, men det är min ärliga uppfattning om dig.
Framför allt är din kvinnobild och din bild av kvinnlig sexualitet mycket konstigt och inte speciellt jämställd heller. Målsäganden är en spröd planta med minimal förmåga att navigera i en värld av kåta, fulla män och rädd för sin egen skugga. Samtidigt är hon ädel och ren, fast bestämd och glasklar i din förmåga att med viljestyrka kunna styra de mänskliga drifterna.
Alternativet här är att det är jag och några andra som har en lika märklig uppfattning om världen och människorna, för meningsskiljaktigheterna handlar inte bara om olika syn på detaljerna om vad som kan ha hänt.
Så vi kommer förstås inte att nå något samförstånd på något plan alls. Men jag tror jag lärt mig något, så jag tackar dig ändå.
Framför allt är din kvinnobild och din bild av kvinnlig sexualitet mycket konstigt och inte speciellt jämställd heller. Målsäganden är en spröd planta med minimal förmåga att navigera i en värld av kåta, fulla män och rädd för sin egen skugga. Samtidigt är hon ädel och ren, fast bestämd och glasklar i din förmåga att med viljestyrka kunna styra de mänskliga drifterna.
Alternativet här är att det är jag och några andra som har en lika märklig uppfattning om världen och människorna, för meningsskiljaktigheterna handlar inte bara om olika syn på detaljerna om vad som kan ha hänt.
Så vi kommer förstås inte att nå något samförstånd på något plan alls. Men jag tror jag lärt mig något, så jag tackar dig ändå.
Nja, min bild på kvinnlig sexualitet är (hör och häpna) att kvinnor är minst lika kåta som män är. Men att de är sexuellt selektiva (i sina val av partners) av naturen.
Kvinnor kan bara befruktas en gång/månad och blir de befruktade och fortlöper graviditeten ut, så är det minst 9-12 månader till innan de kan befruktas igen. De ska läka också, amma, få igång ägglossningen, ta hand om spädbarnet osv. först. Därför är de mer selektiva kring vilka män de ligger med... De behöver "spara sina ägg till de bästa männen". Kvinnor behöver känna attraktion för mannen de ligger med/intresse för honom. Känner kvinnor intresse och attraktion för mannen, så kan kvinnor vilja hålla på som kaniner och ha sex flera gånger på raken. Dvs.: vara minst lika kåta som män.
Men känner kvinnan inget sexuellt intresse av en man, så vill hon helt enkelt inte ligga med honom. Han blir sexuellt ointressant för henne. Hon kommer inte vilja riskera att bli befruktad av en man hon inte är sexuellt intresserad av.
En man däremot. Kan vilja ligga även med en kvinna som egentligen är sexuellt ointressant för honom... Eftersom: blir hon gravid, så kan han fortfarande sprida sina gener/sin säd (tom. samma dag) med kvinnor som han känner sig mer tilltalad av. Mannen kan få i princip obegränsat med avkomma och behöver därmed inte vara lika sexuellt selektiv.
Kalla detta ojämnställt eller vad som helst. Så kan det mycket väl vara. Men våra biologiska förutsättningar är inte jämställda.
Detta gäller även fysisk styrka. Män slår generellt kvinnor på fingrarna där. Så är det bara.
Topic: av snap-konversationen med Z att döma, så är inte målsägande sexuellt intresserad av Vi*king. Hon är dessutom bevisligen fortfarande kär i sitt dåvarande ex/nuvarande pojkvän. Och hon vill hellre ha Oli*ver/Kingen övernattandes hos sig på golvet, än Vi*king. Hon har rentav ångest över att hon bjöd in Vi*king att sova hos sig.
Hennes sexuella icke-intresse för Vi*king håller i sig. Men han kan inte ta hennes nej/hennes motstånd, när han är full och kåt. Så han våldför sig på henne. Och hon är rädd för Vi*kings fysiska styrka/hans våldskapital, som överträffar hennes eftersom hon är kvinna. Hon är rädd att skadas. Så hon gör som hon blir tillsagd, för att slippa undan skada.
Dagen efter när han är nykter så fattar han dock hennes "nej" och slutar. Hon får då mod att få ut honom ur sitt hem. Sedan kontaktar hon sina polare och berättar att hon våldtagits. Uppenbart traumatiserad.
Så, hoppas du vet mer hur jag ser bilden. Och på manlig och kvinnlig sexualitet etc.
Tack själv! Även om vi har olika uppfattning, så håller du dig korrekt och nyfiken och skriver nyanserade inlägg. Och jag uppskattar därav att läsa dina inlägg.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-05 kl. 02:23.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-05 kl. 02:23.
Men när folk har förlegade synsätt kring vad offret i denna tråd hade på sig... Och dessutom ser målsägande som en falsk tillvitare etc... Då hajar jag till. Där har de passerat en gräns. Där har de glömt bort att det finns en människa här. Som med stor sannolikhet är offer för våldtäkt... Hon behöver inte lida mer än vad hon redan gör. Hon behöver inte lämnas ut i tråden med fullt namn etc. Och dessutom kallas för falsk tillvitare. Vissa skribenter verkar inte inse vilken skada de kan åsamka målsägande... Som med stor sannolikhet faktiskt blev våldtagen dessutom.