2024-02-04, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Spelar väl ingen roll exakt vilken bild? Bilden var urringad och flickades till V ett par dagar innan hon dumpade sin kille. Om brösten täckte 50 eller 25 % av skärmen är väl ändå sekundärt?
Nej, "några veckor" innan.
Citera
2024-02-04, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var precis vad du påstod när du skrev att bröst och mage inte hade någon naken hud.

Men i själva verket har du ingen aning om saken, för du har inte sett bilden. Du snackar bara en massa skit och påstår saker som du inte har en aning om.

Även jag länkade en bild från Nobelfesten, på en svensk prinsessa, för att visa hur en typisk urringning kan se ut, en som håller Nobelnivå. Det är bara att konstatera, till och med en sådan visar det mesta.

Det vi vet här är att hon har skickat en bild till honom som uppfattades som "över gränsen", och en vecka senare vet hon inte ens själv vad det är för bild hon skickat. Antingen ljuger hon om detta också, eller skickar hon så mycket bröstbilder till grabbar att hon inte vet vilken hon skickat till mannen i detta fallet. Men vi vet ju att hon ljuger om andra saker, så hon ljuger nog om detta också.
Nej, det var inte vad jag påstod.
Att ni är läshandikappade är inte mitt problem - så nu får ni trolla om något annat istället.

Du länkade samma bild som mig -- så du kopierade den. Jag är väldigt imponerad av det konststycket.
Citera
2024-02-04, 23:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ärligt talat, vad f-n tjafsar du för?

Du anser att mannen har våldtagit kvinnan trots att du vet att kvinnan lät mannen penetrera henne utan att hon gjorde fysiskt eller verbalt motstånd. Hon gav upp tanken på att säga nej och lät sig knullas, ett tyst medgivande som inte kan tolkas på annat sätt än mannen gjorde.

Du håller på att måla in dig i ett hörn, några penseldrag till bara.
Nej, jag anser, i likhet med Tingsrätten, att han våldtog henne eftersom han idkade sex med henne trots att hon sagt nej och försökt värja sig.

Som sagt, din syn på medgivande säger mycket om dig.
Citera
2024-02-04, 23:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Dom "hjälps" ju åt lite i förhören att minnas då utredarna konfronterar med uppgifter som den andre påstått.

Jaså?

Enda gången jag sett V bekräfta en uppgift från MÄ är tillfället då han på hennes begäran lättade på trycket, vilket egentligen är något som talar för V.

Jämför med MÄ som först efter V:s uppgifter bekräftar att
1) hon särade på benen (ok den här bekräftar hon bara halvt)
2) att hon red honom
3) att positionsbytena föranleddes av frågor från V
4) att han frågade henne var han fick komma
5) att de kramades på morgonen
6) att hon berättat för V att hon tänkte dumpa sin kille
Vilket alla är saker som talar emot MÄ. Lustigt, det där.

Citat:
Men som sagt så är jag mest tveksam i hur han minns alla detaljer, frågor han ställer, signaler, ställningar o s v i det 'skick' han var i där sent på natten.

Och ändå får han rätt på punkt efter punkt. Konstigt va?

Citat:
Uppenbarligen så ljuger någon av dessa ungdomar.

Det första vettiga du sagt.

Citat:
En fråga man också kan ställa sig är varför skulle BO vilja anmäla en klasskompis falskt och skicka honom i fängelse 3 år?

Eller varför man skulle våldta någon när man vet att man kan hamna i fängelse i 3 år.

Citat:
Då ska man vara riktigt jävla ond (vilket hon då uppenbarligen är om man tror att hon ljuger).

En simplistisk syn på en komplex fråga.

Citat:
Hur som helst så är det en tragisk situation för 2 unga människor.

Jag riktigt känner din sympati för V.
Citera
2024-02-04, 23:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, "några veckor" innan.

Förhör med V, sid 315 av 328 i pdf-en eller sida 314 i fup:

"När fick du den bilden?"
"Vet inte exakt, skulle gissa på någon gång förra veckan"

Mig veterligen är det enda tidsangivelse i fup. Var har du fått "några veckor" ifrån?
Citera
2024-02-05, 00:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det var inte vad jag påstod.

Så det du påstår skiljer sig från det du skriver? Kan du ha förståelse för att det kan vara lite svårt att utröna om man inte har magiska krafter?

Citat:
Att ni är läshandikappade är inte mitt problem - så nu får ni trolla om något annat istället.

Läshandikappade? Du skrev det ju....jag menar, vad mer finns det att säga? En urringning har ju liksom naken hud per definition.

"Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning"

"Jag sa att bröst OCH mage inte hade naken hud."
Citera
2024-02-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att kvinnan inledningsvis var medvetet om vad som stod spel för mannens del om hon anmäler honom för våldtäkt.

Ingen koll på allmänt åtal och påföljder.

Jag har föreslagit en förklaring till varför hon kan vara motiverad att få händelsen att framstå som en våldtäkt.

Det kan vara så att hon inte släppt sitt x helt och hållet, velat ha honom som en option, skulle det komma fram att hon frivilligt legat med V skulle hon eventuellt ha sumpat möjligheten att återfå sitt x.

Kan vara så enkelt.

Ja, faktiskt.

Det skulle också kunna vara så att hon är orolig för könssjukdomar. Vet inte vad prevalensen är numera, men om man hoppar i säng med en ökänd ”fuckboy” utan kondom tar man onekligen vissa risker. Då kan man hamna i en situation med jobbig anmälningsplikt och smittspårning och åtminstone från HiV-testet dröjer svaret. Hur förklarar hon det för F. om och när han vill ligga igen, honom som hon enligt FUP aldrig gjorde helt slut med? (Ytterligare en lögn hon drog för sina vänner och Viking.)

Är hon bara 19 år? Kom nästan direkt från gymnasiet, hade eventuellt bott hemma hos mor och far tills nyligen. En grymt ambitiös och högintelligent tjej, annars hamnar man garanterat inte på Teknisk fysik på prestigefyllda Chalmers. Men det hindrar förstås inte att hon samtidigt är omogen med dåligt omdöme, ansvarslös, har bristfälligt konsekvenstänk och/eller är självupptagen och till och med falsk.

Om hon har tillstymmelse till hjärta i kroppen kan jag inte föreställa mig annat än att hon plågas av skuldkänslor och undrar vad f-n hon har ställt till med.

Hon kunde ha krävt att V. skulle ligga på golvet. Att spela tuff och bestämd funkade jättefint inför sin tjejkompis men var visst bara tomma ord.

Hon kunde ha rest sig upp ur sängen och själv lagt sig på golvet redan när han började tafsa. Obekvämt? Visst, men var det som hände bättre?

Hon medger ju själv att han kanske inte förstod hennes signaler. Och inte ljög hon väl när hon påstod att hon försökte putta bort honom, eller att han tog så hårda strypgrepp att hon fick svårt att andas, dock märkligt nog utan att efterlämna några märken.

När allt kommer omkring kanske det inte var så genomtänkt att skicka ett foto på sina halvnakna tuttar till någon man inte känner.

I dagsläget är V. alltså dömd till ett längre fängelsestraff och riskerar att få hela livet förändrat. För hennes egen skull får man hoppas att hon inte har kommit med någon lögn eller överdrift eller halvsanning för att ställa sig själv i en bättre dager.

För då finns det risk för att hon kommer att plågas av ånger och skuldkänslor långt fram i tiden.
Citera
2024-02-05, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, vill man hävda att man reagerade särskilt på EN bild och visade upp den för sin kompis för att fråga - så bör man ju minnas DEN bilden -- i synnerhet som man tar upp den i förhör.

Så ja, det spelar roll att han inte ens kan beskriva bilden.

Du ljuger, oklart varför?

Han har beskrivit bilden, nästan halva skärmen upptas av bröst, det är hans beskrivning.
Citera
2024-02-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ja, precis det fultolkas hela tiden till hennes nackdel.

Det finns ju bara tre möjliga scenarier

1. Målsägande har blivit våldtagen och Vi*king vet mycket väl om detta.
2. Målsägande har blivit våldtagen och Vi*king vet inte om detta, men har varit grovt oaktsam kring om hon deltar frivilligt eller ej = oaktsam våldtäkt.
3. Målsägande ljuger om våldtäkten.

Och vissa i tråden fultolkar allt till att handla om punkt 3. De vidrör inte ens punkt 1 eller 2, även om han ju faktiskt är dömd av Tingsrätten, på korrekta grunder enligt vår nuvarande lagstiftning beträffande våldtäkt.

Dessa i tråden bekräftar bara varför tex. lagen kring oaktsam våldtäkt verkligen behövs.

För jag tänker att det är punkt 1 eller punkt 2 som gäller i detta fall. Förmodligen punkt 1. Men med tanke på hans fylla så kan man ju inte helt säkert veta... Han kanske har någon form av autism också, vem vet? Han frågar sin kvinnliga polare om den urringade bilden, så han verkar ju ha vissa svårigheter att läsa av vad som menas med saker själv.

Helt klart är dock att detta rör sig om våldtäkt, vanlig sådan eller oaktsam sådan. Jag ser inget som tyder på punkt 3 i detta fall.
Citera
2024-02-05, 00:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Förhör med V, sid 315 av 328 i pdf-en eller sida 314 i fup:

"När fick du den bilden?"
"Vet inte exakt, skulle gissa på någon gång förra veckan"

Mig veterligen är det enda tidsangivelse i fup. Var har du fått "några veckor" ifrån?
Jag läste fel. "Några veckor" kommer ifrån att de inte hade kontakt på några veckor.

Högre upp samma sida (314)

"Sen fick jag veta att hon hade pojkvän och
då slutade vi. Och vi hade inte kontakt på några veckor."
Citera
2024-02-05, 00:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så det du påstår skiljer sig från det du skriver? Kan du ha förståelse för att det kan vara lite svårt att utröna om man inte har magiska krafter?

Läshandikappade? Du skrev det ju....jag menar, vad mer finns det att säga? En urringning har ju liksom naken hud per definition.

"Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning"

"Jag sa att bröst OCH mage inte hade naken hud."
Du fortsätter spela idiot.
Jag har gett citatet i sin helhet där det klart framgår att hon hade urringat.
Så lägg ner nu.
Citera
2024-02-05, 00:49
Medlem
Här har vi i övrigt en till sk. "fuckboy". Jag frågade TS vad hon menade med fuckboy, men fick inte svar. Framgår iaf. klart och tydligt att det inte är något positivt och att denna "fuckboy" raggar på vidare trots nej. Så att skribenter i tråden råder henne att anmäla denna "fuckboy". Läs tråden:

(FB) Snubben är en fuckboy, vad göra?

"Fuckboy" är uppenbarligen inte det goda epitet några av er i tråden försöker få det att vara.

Och beträffade den urringade bilden som målsägande eventuellt har skickat till Vi*king, så är den väl en del i att hon "rizzade" omedvetet, som hon skrev om till Z. För målsägande var det förmodligen en snygg bild på sig själv som hon skickade för att eventuellt få lite bekräftelse i stil med "fan va snygg du är!" (det är väl ändå det som är anledningen när ungdomar skickar selfies: få bekräftelse). Medans vi*king trodde det menades något helt annat med bilden... Och det gör tydligen vissa i tråden också...

Ni kanske också vill visa upp er snygga nya bil på kort för folk? För att skryta lite och få lite bekräftelse? Eller gör ni det för att ni vill att någon ska ta bilen från er mot er vilja? Fundera på detta några gånger. Och inse sedan att bilden skickade hon troligtvis för att få bekräftelse. Inte för att hon ville bli tafsad på brösten av vi*king.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-05 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in