2024-02-05, 00:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du ljuger, oklart varför?

Han har beskrivit bilden, nästan halva skärmen upptas av bröst, det är hans beskrivning.
Nej, han kan inte beskriva bilden.

Nej, jag ljuger inte - jag läser ur Fup.

sid 321
Beskriv bilden.
Jag kan inte exakt beskriva vilken bild det var

Han minns inte bilden trots att han reagerade på JUST den och visade för sin kompis.
Citera
2024-02-05, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Här har vi i övrigt en till sk. "fuckboy". Jag frågade TS vad hon menade med fuckboy, men fick inte svar. Framgår iaf. klart och tydligt att det inte är något positivt och att denna "fuckboy" raggar på vidare trots nej. Så att skribenter i tråden råder henne att anmäla denna "fuckboy". Läs tråden:

(FB) Snubben är en fuckboy, vad göra?

"Fuckboy" är uppenbarligen inte det goda epitet några av er i tråden försöker få det att vara.

Och beträffade den urringade bilden som målsägande eventuellt har skickat till Vi*king, så är den väl en del i att hon "rizzade" omedvetet, som hon skrev om till Z. För målsägande var det förmodligen en snygg bild på sig själv som hon skickade för att eventuellt få lite bekräftelse i stil med "fan va snygg du är!" (det är väl ändå det som är anledningen när ungdomar skickar selfies: få bekräftelse). Medans vi*king trodde det menades något helt annat med bilden... Och det gör tydligen vissa i tråden också...

Ni kanske också vill visa upp er snygga nya bil på kort för folk? För att skryta lite och få lite bekräftelse? Eller gör ni det för att ni vill att någon ska ta bilen från er mot er vilja? Fundera på detta några gånger. Och inse sedan att bilden skickade hon troligtvis för att få bekräftelse. Inte för att hon ville bli tafsad på brösten av vi*king.

Problemet här är att kvinnan även ville visa upp sin säng för en fuckboy, det är här man kan ifrågasätta hennes trovärdighet kring vad hon säger sig ha gjort för att undvika att knullas.
Citera
2024-02-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om det spelar någon roll ifall hon har erbjudit att ligga med honom i sin säng och har särat på benen när han ville ha sex? Ja, det är klart att det spelar roll. Någon våldtäkt har inte förekommit och han är inte dömd för det. Domen är överklgad och han är frisläppt, ifall du missat det.

Jo, han är dömd. Men korrekt: domen är överklagad och han är släppt. Vilket inte är synonymt med att han kommer bli friad i Hovrätten.

Hon har inte frivilligt särat på sina ben, han tryckte in ett ben mellan hennes ben för att komma åt. Trots att hon innan dess sagt "nej", puttat bort honom etc. Och det var han som inte godtog att sova på golvet. Läs hennes version, det är nämligen den som Tingsrätten anser är trovärdigast.
Citera
2024-02-05, 00:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns ju bara tre möjliga scenarier

1. Målsägande har blivit våldtagen och Vi*king vet mycket väl om detta.
2. Målsägande har blivit våldtagen och Vi*king vet inte om detta, men har varit grovt oaktsam kring om hon deltar frivilligt eller ej = oaktsam våldtäkt.
3. Målsägande ljuger om våldtäkten.

Och vissa i tråden fultolkar allt till att handla om punkt 3. De vidrör inte ens punkt 1 eller 2, även om han ju faktiskt är dömd av Tingsrätten, på korrekta grunder enligt vår nuvarande lagstiftning beträffande våldtäkt.

Dessa i tråden bekräftar bara varför tex. lagen kring oaktsam våldtäkt verkligen behövs.

För jag tänker att det är punkt 1 eller punkt 2 som gäller i detta fall. Förmodligen punkt 1. Men med tanke på hans fylla så kan man ju inte helt säkert veta... Han kanske har någon form av autism också, vem vet? Han frågar sin kvinnliga polare om den urringade bilden, så han verkar ju ha vissa svårigheter att läsa av vad som menas med saker själv.

Helt klart är dock att detta rör sig om våldtäkt, vanlig sådan eller oaktsam sådan. Jag ser inget som tyder på punkt 3 i detta fall.
Jag är helt överens med dig.

Han har ju efteråt också nämnt att han legat men inte sagt mycket mer än att det inte blev bra, till sin vän.

Det här låter ju som ångest snarare än att man vill kvittra av sig hos en vän

Sid 286

Hur visste du om att han hade varit hemma hos henne och sovit där, hur fick du reda
på det.
Jag tror att jag ringde honom för att snacka liksom. Han hade ju skrivit att han skulle dit
liksom, så då tänkte jag bara checka läget liksom. Men då sa han ju bara liksom att han hade
sovit där och att dom hade legat och så ja så var det inte så mycket
mer med det typ.

Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

Fick du uppfattningen om vad det va som inte var bra.
Näe, jag tror bara det va liksom näe, jag fattade inte riktigt det. Det lät mer som att det var
liksom mer generellt (ohörbart).
Ursäkta nu hörde inte jag vad du sa där.
'
Oj, ja förlåt, nej men näe jag fattade inte riktigt det, det lät mer som att generellt upplevelsen
var inte så bra.

Fick du nån uppfattning om att det hade varit nåt tvång eller något sådant.
Näe. Men han gick liksom inte in på det så ingående så jag vet inte riktigt nånting om ja vad
som hände väl där.
Citera
2024-02-05, 00:58
Medlem
Citat:
Problemet här är att kvinnan även ville visa upp sin säng för en fuckboy, det är här man kan ifrågasätta hennes trovärdighet kring vad hon säger sig ha gjort för att undvika att knullas.

Vi*king har innan dess inte besvärat målsägande. Och de delade något ihop: det besvärliga med distansförhållanden och de var i samma faddergrupp. Så. När han har missat bussen erbjuder hon honom sovplats på sitt golv, i nödfall. Hon ville inte visa upp sin säng för honom. Hon erbjuder en bekant som hon är i samma faddergrupp som att sova på hennes golv. Att han är en fuckboy är besvärande för henne... Och också det som gör att hon har ångest över att hon erbjöd honom sovplats på sitt golv. Men hon känner att hon inte kan dra tillbaka erbjudandet som hon inte ens trodde att han skulle svara ja på.
Citera
2024-02-05, 01:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vi*king har innan dess inte besvärat målsägande. Och de delade något ihop: det besvärliga med distansförhållanden och de var i samma faddergrupp. Så. När han har missat bussen erbjuder hon honom sovplats på sitt golv, i nödfall. Hon ville inte visa upp sin säng för honom. Hon erbjuder en bekant som hon är i samma faddergrupp som att sova på hennes golv. Att han är en fuckboy är besvärande för henne... Och också det som gör att hon har ångest över att hon erbjöd honom sovplats på sitt golv. Men hon känner att hon inte kan dra tillbaka erbjudandet som hon inte ens trodde att han skulle svara ja på.

Men hon iklädd endast trosor och linne bjöd in denna maktpositionerade fuckboy att bestiga hennes säng, det finns inget som talar för att det var besvärande för henne.

Detta var inte ett distanserbjudande, optionen fick mannen på plats i lägenheten.
Citera
2024-02-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är helt överens med dig.

Han har ju efteråt också nämnt att han legat men inte sagt mycket mer än att det inte blev bra, till sin vän.

Det här låter ju som ångest snarare än att man vill kvittra av sig hos en vän

Sid 286

Hur visste du om att han hade varit hemma hos henne och sovit där, hur fick du reda
på det.
Jag tror att jag ringde honom för att snacka liksom. Han hade ju skrivit att han skulle dit
liksom, så då tänkte jag bara checka läget liksom. Men då sa han ju bara liksom att han hade
sovit där och att dom hade legat och så ja så var det inte så mycket
mer med det typ.

Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

Fick du uppfattningen om vad det va som inte var bra.
Näe, jag tror bara det va liksom näe, jag fattade inte riktigt det. Det lät mer som att det var
liksom mer generellt (ohörbart).
Ursäkta nu hörde inte jag vad du sa där.
'
Oj, ja förlåt, nej men näe jag fattade inte riktigt det, det lät mer som att generellt upplevelsen
var inte så bra.

Fick du nån uppfattning om att det hade varit nåt tvång eller något sådant.
Näe. Men han gick liksom inte in på det så ingående så jag vet inte riktigt nånting om ja vad
som hände väl där.

Ja, jag reagerar på det hans vän säger när hon säger "det lät mer som att generellt upplevelsen var inte så bra". Vad menade han med det? Att han inte kom på två timmar (då borde han väl snarare känt sig som Fuck-kung istället, med tanke på sin låga ålder)? Att de var osynkade (borde han ju ha kunnat säga till sin polare i så fall, han har ju uppenbarligen inte problem att visa henen bilder på andra tjejer, så...)? Att han våldtagit målsägande?

Hans väns vittnesmål ger iaf. inte Vi*king det han kanske trott han skulle få av det vittnesmålet...
Citera
2024-02-05, 01:11
Medlem
Citat:
Men hon iklädd endast trosor och linne bjöd in denna maktpositionerade fuckboy att bestiga hennes säng, det finns inget som talar för att det var besvärande för henne.

Detta var inte ett distanserbjudande, optionen fick mannen på plats i lägenheten.

Hon var iklädd trosor och ett långt blått välanvänt nattlinne. En normal klädsel för en kvinna att ha på sig när hon ska sova.

Läs FUP, snap-konversationen. Vi*king kommer få sova på golvet.
Citera
2024-02-05, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon var iklädd trosor och ett långt blått välanvänt nattlinne. En normal klädsel för en kvinna att ha på sig när hon ska sova.

Läs FUP, snap-konversationen. Vi*king kommer få sova på golvet.

Men det är knappast normalt att bjuda in en fuckboyfrämling i maktposition till sin säng under dessa omständigheter om man är rädd för vederbörande.
Citera
2024-02-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Han fick flera tillval alltså. Sover du helst på golv eller i en säng?

Här illustrerar du tydligt varför du så desperat och patologiskt förnekar fakta, verklighet och är helt oförmögen att ta till dig alternativa förklaringar.
Du hyser ett personligt och oresonligt agg mot den tilltalade, av någon anledning.
Så till den milda grad dessutom att du är villig att göra dig själv till fullkomligt åtlöje och totalt förgöra din egen trovärdighet i dina sinnessjuka krumbukter och ryggradslösa uppmålningar av vansinniga scenarion.

Ja, precis. Så varför försöker du förneka det här faktumet?

Oj, där kom det igen. Den totala förnekelsens.
”Ingenting betyder någonting! Inga andra förklaringar är möjliga! Hon säger att hon har blivit våldtagen och då är det så! Våga inte ifrågasätta det!”

Du är en karikatyr av prinsesslagen, och en illustration av hur djupt ohederlig och rättsvidrig den är.

Det är väl snarare ni som hyser ett oresonligt och personligt agg mot målsägande. Läs hur ni skriver om henne. Och skäms.
Citera
2024-02-05, 01:19
Medlem
Citat:
Men det är knappast normalt att bjuda in en fuckboyfrämling i maktposition till sin säng under dessa omständigheter om man är rädd för vederbörande.

Hon var ju inte rädd för honom då. Rädslan kom som sagt när hon märkte att han inte hörsammade hennes "nej"/övrigt motstånd.

Innan var hon mer ångestladdad över att hon bjudit hem denna fuckboy till sitt hem. Men någon främling var han inte. De var i samma faddergrupp och hon har ju tidigare pratat en del med honom.

Är man kåt på en person och vill ha sex med denna, är det knappast ångest man får av att ha bjudit hem denna. Då är man snarare glad och uppspelt och förväntansfull. Finns inget positivt sådant hos målsägande när man läser snap-konversationen. Bara ångest och ånger. Hon ville uppenbarligen inte ha vi*king, varken innan eller efter han kom hem till henne.
Citera
2024-02-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Jesus fucking Christ, inte den här skiten igen. Ingen bryr sig om dina poänglösa och uppdiktade anekdoter. Kom med argument istället.

Du kallar ett av de jobbigaste ögonblicken (när vi fick reda på att vår polare var död/mördad) i mitt och andras liv för "uppdiktad anekdot"? För att inte tala om hur det var för hennes närmaste anhöriga... Skäms på dig!

Och det är inte poänglöst. Om det målsägande säger är sant, så är Vi*king en person som inte räds att ta strypgrepp i samband med våldtäkt. Vilket är en stor risk att han någon dag, vid en våldtäkt, mördar sitt offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in