Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Fel, igen.
” Synonymer till enstavig
1. med en stavelse, monosyllabisk
2.
fåordig, fåmäld, ordkarg, förtegen, tyst, tystlåten, kort.”
https://www.synonymer.se/sv-syn/enstavig
Nej istället för att svara enstavigt så utvecklade hon sitt svar i mening.
Du menade väl dessutom att hon borde svarat med ett ord.
Ex - vill du äta
Nej --- enstavigt svar
Vill du äta
Nej tack jag är inte hungrig -- utvecklat svar med förklaring.
Citat:
Du vet inte ett skit om hur en utredning fungerar.
Jo, det gör jag

Du däremot vet uppenbarligen ingenting mer än det du sett på TV eftersom du tror att det är "Ja och Nej" som de önskade svaren.
Citat:
Jo, i den delen förhörsledaren ställer frågor så vill de ha tydliga svar. (Inte flervalsfrågor som du löjeväckande nog försöker få det att handla om, din klåpare.)
Det finns en del i förhöret där den som förhörs får berätta och utveckla. Det här är inte den delen.
Du vet inte hur ett förhör går till - vilket blir mycket mycket tydligt i detta stycke.
Det är i domstolen som man delar upp det så att målsägande och tilltalad först får berätta med egna ord och sedan ställs eventuella frågor på det.
Inte i utredningen - där är målet att få den misstänkte att berätta så mycket, detaljrikt och fylligt som möjligt - hela tiden.
Citat:
Det kan det definitivt göra. Det vet du inte ett skit om, det heller.
I det här fallet innebar det inte det - och därför kunde hon inte heller via någon form telepati eller tankeläsning lista ut vilken han menade.
Enkelt.
Citat:
Nej. Det är tydligt att hon inte vill veta av den frågan.
Och det är sannerligen ingen vanlig bild att skicka, trots dina sjuka fantasier.
Det var en vanlig bild om du lyssnar på beskrivningen av den.
Att du sedan inte kan kontrollera dina sjuka tankar om en tjej skickar en påklädd bild är väl knappast något hon kan veta eller behöver ta med i beräkningen.
Andra människor kan skicka bilder till varandra och gör det hela tiden jämt i alla möjliga kläder utan att mottagaren fastnar i samma missuppfattning som du och Viking.
Citat:
Ändå tar hon ansvar för dem. Märkligt, du…
??? Vad pratar du om?
Citat:
Läs Es vittnesmål igen. Du har fel, igen.
Nej, hon beskriver att på bilden ser man ansikte ner på magen hon har en tröja på sig är urringad. Det är vad hon säger. Det är en påklädd bild och inget annat.
Såg man den här tjejen på bilden eller kan du beskriva hur bilden såg ut.
Ja, det gjorde man, man såg väl i princip ja men till typ magen tror jag, lite längre upp kanske
och ansiktet och allting.
Vad det en påklädd bild eller var hon avklädd på något sett, eller hur såg bilden ut.
Det var påklätt men det var urringat liksom.
Citat:
”Brukar”? Har du sett bilden?
Jag vet vad urringat betyder. Jag är kvinna - vi brukar ha koll på sånt.
Citat:
Är det här bilden som målsägaren skickade till den tilltalade?
Det är en bild på urringat - som var fullt gångbar och acceptabel på Nobelfesten.
Ta en titt på den så kanske du fattar lite bättre av urringat betyder och hur vanligt det.
Citat:
Nej, det är ett intetsägande och nedstängande svar angående en bild som hon vet inte kan bevisas ha skickats eftersom den försvinner och hon inte fått notis om att han screenshottat den.
Hon vet inte vilken bild det handlar om - och det säger hon.
Vad tycker du hon skulle säga annars än precis som det är.
Han tycks ju för övrigt inte heller ha den kvar - eftersom han måste be polisen prata med ett vittne om bilden istället för att bara visa upp den.
Citat:
Det där vet inte du. Du har inte den blekaste aning om det där stämmer.
Varför är du så obotligt ohederlig och lögnaktig?
Vad är det som är lögn. Hon säger att hon inte vet vilken bild det är frågan om - de har skickat flera bilder till varandra eftersom de i egenskap av kompisar kommunicerat så.
Den enda som ljuger här är du - du tillskriver henne saker som du inte vet ett skit om, och som inte har stöd någonstans.