2024-02-04, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antingen diskuterar man fallet objektivt eller som du likt en kyrkant bakbunden av tabun och kristna föreställningar om hur verkligheten ser ut och hur människor ska agera mot varandra i varje given situation.

Det finns ingen motsats i att säga nej, nej, nej till hångel och bröstsmek men ja till samlag, tyvärr sätter din trångsynthet begränsningar för din förmåga att se händelsen ur en neutral synvinkel.

Kvinnan gjorde inte motstånd när mannen penetrerade henne, hon lät sig frivilligt penetreras och återgick dessutom till sängen efter ett toalettbesök med risken för att åter penetreras.

Kvinnans agerande är knappast förenligt med att hon utsatts för ofrivilligt sex.
Du är inte objektiv för två öre.
Du fantiserar och tillskriver henne saker som hon aldrig sagt och saker som hon inte gjort.

Du är mycket osaklig - som vanligt i trådar om våldtäkt.
Citera
2024-02-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är du verkligen så här korkad på riktigt, eller gör du dig bara riktigt dum?

Ingen har påstått att RMV har fel, det är bara du som inte förstår vad de säger. Men trots alla tydliga förklaringar du har fått, så fattar du fortfarande inte alltså? Eller är du bara ett troll?

Det är ju ni som inte förstår vad de säger. Läs om, läs rätt.
Citera
2024-02-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon beskriver vad som hände. Det är naturligt att göra det och inte bara svara enstavigt.

Nej, det gör hon inte, och det är ”enstavigt” när hon svara så allmänt.
Ett naturligt svar hade varit:”Nej, jag särade inte på benen. Han tryckte isär dem med sitt ben så att han kunde få ner handen mellan dem”.

Citat:
Det är inte amerikansk domstol där man försöker snärja folk med ja eller nej frågor.

Nej, det är ingen domstol överhuvudtaget, det är ett polisförhör, och där försöker polisen definitivt få klara ja och nej svar. När det inte gäller påstådda våldtäktsoffer vill säga, de får man inte ställa för kritiska frågor till…

Citat:
Hon vet inte vilken bild Viking pratar om - det är vad som framgår i den delen.
Självklart vet hon inte det eftersom hon inte skickat någon sexuellt utmanande bild - utan är påklädd och har tagit en selfie.

Återigen så fabulerar du och bortser helt från uppgifter som framkommit.
Två stycken vittnar alltså om att en mycket urringad bild skickats, det gör man inte i privata konversationer till folk som man bara är bekant med och inte har något intresse av. Särskilt inte om man tycker att personen är en fuckboy.

Citat:
Viking säger för övrigt också att de skickat bilder till varandra - precis som man vanligen gör på snapchat.

Han säger också att en bild med sexuell anspelning skickats från målsägaren. Det stöds av vittnet, även om hon inte vill kalla den för det så bekräftar hon att det var naken hud, mage och bröst.

Citat:
sid 270
Viking berättade att du skickat en bild till honom under tiden du hade din pojkvän.
Han uppgav det var en bild han inte ansåg var rimlig att skicka när man har en
pojkvän. Berätta om vad det var för bild?
Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild.

Minns du om du skickat någon bild på dig till honom.
Ja på snapchat skickar man bilder.

Precis. Det är inget rakt svar utan en förklaring till vad man gör på snapchat.

Du är så sanslöst lögnaktig…
Citera
2024-02-04, 15:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
På kuratorns beskrivning av målsägande så är målsägande uppenbart traumatiserad.

Enlig dig. INTE kuratorn. Kuratorn uttalar sig inte om det. Vilket var det jag kommenterade, ditt lilla spån

Du skrev ju "Och när vi (läs: ni) redan är igång, så kan ni också börja lita på kuratorns bedömning av att målsägande har genomgått ett trauma."

Glömde du bort din egna lögner? Vilken jävla clownshow
Citera
2024-02-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så varför tog du upp det????

Är vi tillbaka på pdf-gate nu? Har du inte skämt ut dig tillräckligt på den punkten?

SNÄLLA. Ta mitt tips och släpp det. Du kommer inte övertyga en enda person om att "sida 266/328" är otydligt när man pratar om en pdf på 328 sidor. Du kommer bara se dummare ut än vad du redan gör. Bara släpp det. För din egen skull.

Det är helt enkelt inte sant. Jag har gjort flera anmärkningar mot felaktigheter på "min" sida. Du hittar bara på i vanlig ordning. Jag är den enda av oss båda som bevisligen anpassat min åsikt efter den tillgängliga informationen. Du har sagt samma sak sedan dag 1.

Men jag håller ju om det!

Det jag anmärkte på var att ni bråkade om något som var hur tydligt som helst, t o m för en 5 åring. Med Downs syndrom. Plus att micro SJÄLV sen hänvisade fel. Stor humor.

Håller med. Och det gäller även att kalla någon för våldtäktsman, inte sant?

Men det finns ju belägg. Jag har gett hur mycket som helst. Team MÄ har dock flytt fråga efter fråga efter fråga. Så skyll inte på mig.

Om du anser att det finns belägg för att målsägande är en falsk tillvitare, så bör du skriva om detta till Vi*kings advokat. och se till att detta prövas rättsligt. Det är ett allvarligt brott. Seså. Sätt fart med dig.
Citera
2024-02-04, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen höll om kvinnans höfter när hon red honom, han försökte också sakta ned henne.

Finns inget som utesluter att blåmärkena uppkom då.

Oavsett när de uppkom tillstår mannen att han kan vara orsaken. Ingen kan med säkerhet säga när de uppkom, mannen försöker inte schabbla bort något, han vet lika lite när de uppkom som alla andra.
Så enligt dig försökt han klämma ihjäl henne då ...
Du blir löjligare och löjligare.
Jag föreslår att du provar att ha sex någon gång - med en samtyckande part.

Han version håller inte - därmed har han inte kunnat lämna någon förklaring till blåmärkena.
Hade han var lite smartare än han tydligen är så hade han sett till att harmoniera sitt påhitt med hennes berättelse
Citera
2024-02-04, 15:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på klämskada, tryckskada etc ..
Trodde du visste det.

Berätta då hur blåmärkena skulle bli annorlunda i doggy vs bordet. Så poppar jag popcorn under tiden.

Citat:
Människor skickar snapp till varandra hela tiden, selfies utgör en stor andel av dessa. De skickar bilder som kommunikation.

Sluta. Man skickar inte urringade bilder till andra när man är i ett förhållande. Framför allt inte till "fuckboys som varit på andra tjejer". Men vill du göra bort dig så ska inte jag stå i vägen.

Citat:
Du försöker göra det till en ursäkt till våldtäkt - det är det inte.

Strawman. Igen.
Citera
2024-02-04, 15:32
Medlem
Citat:
Det var ju precis det jag sa!!!

Du baserar det på domen, inte fup. Du är verkligen så dum så att klockorna stannar

Nu dribblar du igen.
"Nejet" finns med i både dom och FUP. Så jag behövde inte läsa FUP för att kunna påstå att det sagts "nej".

Däremot finns det andra saker i FUP som ännu mer styrkte min bild av våldtäkt.
Citera
2024-02-04, 15:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om du anser att det finns belägg för att målsägande är en falsk tillvitare, så bör du skriva om detta till Vi*kings advokat. och se till att detta prövas rättsligt. Det är ett allvarligt brott. Seså. Sätt fart med dig.

Nej, jag skriver det här eftersom det är här jag gör påståendena. Det var ju det du ville?

Clown
Citera
2024-02-04, 15:34
Medlem
Citat:
Enlig dig. INTE kuratorn. Kuratorn uttalar sig inte om det. Vilket var det jag kommenterade, ditt lilla spån

Du skrev ju "Och när vi (läs: ni) redan är igång, så kan ni också börja lita på kuratorns bedömning av att målsägande har genomgått ett trauma."

Glömde du bort din egna lögner? Vilken jävla clownshow

Ja, enligt mig. När jag läser kuratorns förhör, så ser jag det tydligt. Har man viss kunskap om sådant, så förstår man vad som står. Och förstår att målsägande är traumatiserad och är inne i försvarsmekanismen affektisolering.
Citera
2024-02-04, 15:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nu dribblar du igen.
"Nejet" finns med i både dom och FUP. Så jag behövde inte läsa FUP för att kunna påstå att det sagts "nej".

Det var precis detta jag sa hela tiden din lilla clown. Att du hade din åsikt klar innan vi fick tillgång till fup, alltså när vi bara hade domen. Du lever verkligen i din egen lilla värld
Citera
2024-02-04, 15:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, enligt mig.

Exakt. Så då ljög du alltså när du skrev "lita på kuratorns bedömning av att målsägande har genomgått ett trauma."

Tack för erkännandet, antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in