2024-02-04, 15:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han nekar till att det skulle skett vid bordet.

TR Dom
. Målsäganden har också haft blåmärken vid sina höfter som enligt
Rättsmedicinalverket haft utseenden förenliga med att dessa uppkommit vid
den uppgivna tidpunkten och att den samlade skadebilden av blåmärkena
avseende utseenden, lägen och omfattning är förenlig med att blånaderna
uppkommit till följd av grepp med händer i samband med att annan person
hållit målsäganden mot ett bord.
Detta ger enligt tingsrättens mening
ytterligare stöd åt målsägandens berättelse

Viking x har beskrivit kan inte förstås som
att målsäganden har blivit utsatt för en våldtäkt och inte heller som att
målsäganden kan ha upplevt sig ha blivit utsatt för en våldtäkt. Berättelsen ger
för övrigt inte heller någon förklaring till blåmärkenas uppkomstsätt
.

Jag kommenterade detta;

Citat:
Och han försöker dribbla bort hur blåmärkena på hennes höfter kom dit.

Ingen kan med säkerhet säga när dessa gulbruna blånader uppkommit. Mannen kan ha orsakat dom och det tillstår han också.

Blåmärkena ger också stöd för mannens berättelse.
Citera
2024-02-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Eller hur

Du var precis lika säker på att hon sagt "nej" innan fup kom. Jag poängterade redan då att du inte kunde veta detta, men du fortsatte. Uppenbarligen har alltså din åsikt ingenting med fup att göra egentligen, du hade redan bestämt dig, stå för det. Det är ok att ha åsikter, men var bara ärlig. Det är allt jag begär.

"Nejet" står med även i domen. Så hur tänkte du där?

Ur domen, sida 7:
"Hon puttade bort honom, vände sig bort och sa nej. Han fortsatte. Han
försökte få in sin hand mellan hennes ben. Hon höll emot. Han fick in handen
mellan hennes ben. Hon försökte få bort hans händer. Hon höll ihop benen och
försökte få honom att förstå att hon inte ville."
Citera
2024-02-04, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kommenterade detta;

Ingen kan med säkerhet säga när dessa gulbruna blånader uppkommit. Mannen kan ha orsakat dom och det tillstår han också.

Blåmärkena ger också stöd för mannens berättelse.

Enligt rättsläkaren stämmer märkena överens med det som beskriv om skeendet vid bordet - och inte om med hans svammel.

Nej, blåmärkena ger inte stöd för hans berättelse. Hur skulle de göra det?
Senast redigerad av micro113 2024-02-04 kl. 15:09.
Citera
2024-02-04, 15:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, märkena stämmer inte överens med det scenariot.

Baserat på vad?

Det är ju själva klämningen som ska ha orsakat dem, så det spelar såklart ingen roll om hon låg på ett bord eller inte

RMV har inte ens blivit ombedda att uttala sig om huruvida de kunde ha uppkommit när de körde doggy. Så det där har du dragit ut ur ditt arsle, din lilla lögnare

Citat:
Jo, klär man sig urringade kläder så har man urringade kläder på bilden man skickar.

Aha, bilden bara RÅKADE bli urringad, tänker du? "Så tokigt det kan bli, tihi", liksom?

Citat:
Urringat är helt rumsrent och endast snuskgubbar och äckel kan läsa in fri lejd till sex i det...
Eller tror du Madde ville ha gangbang på Nobelfesten?
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/BJjgre/madeleine-hyllad-for-sin-hylla

Snälla sluta. Vi pratar om att skicka bilder till en annan specifik person. Ingenting annat. Du är så pinsamt oärlig.
Citera
2024-02-04, 15:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är så fint att läsa sånt här skit -- för det gör att man känner sig mer och mer övertygad om samtyckeslagens berättigande och hur viktig den är.

När man "gett upp" så visar man inte vilja till något.
Hon lät honom inte röra eftersom hon gjorde motstånd och sa nej.

Men fantisera på du.

Antingen diskuterar man fallet objektivt eller som du likt en kyrkant bakbunden av tabun och kristna föreställningar om hur verkligheten ser ut och hur människor ska agera mot varandra i varje given situation.

Det finns ingen motsats i att säga nej, nej, nej till hångel och bröstsmek men ja till samlag, tyvärr sätter din trångsynthet begränsningar för din förmåga att se händelsen ur en neutral synvinkel.

Kvinnan gjorde inte motstånd när mannen penetrerade henne, hon lät sig frivilligt penetreras och återgick dessutom till sängen efter ett toalettbesök med risken för att åter penetreras.

Kvinnans agerande är knappast förenligt med att hon utsatts för ofrivilligt sex.
Citera
2024-02-04, 15:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Enligt rättsläkaren stämmer märkena överens med det som beskriv om skeendet vid bordet - och inte om med hans svammel.

Nej, blåmärkena ger inte stöd för hans berättelse. Hur skulle de göra det?

Mannen höll om kvinnans höfter när hon red honom, han försökte också sakta ned henne.

Finns inget som utesluter att blåmärkena uppkom då.

Oavsett när de uppkom tillstår mannen att han kan vara orsaken. Ingen kan med säkerhet säga när de uppkom, mannen försöker inte schabbla bort något, han vet lika lite när de uppkom som alla andra.
Citera
2024-02-04, 15:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har inga problem med att du märker ord.

Så varför tog du upp det????

Citat:
Det jag har undringar över är att du som märker ord, har så svårt att förstå att andra skribenter vill ha korrekt sido-hänvisning i FUP rörandes fallet. Du är väl typ den sista i tråden jag hade förväntat mig det av...

Är vi tillbaka på pdf-gate nu? Har du inte skämt ut dig tillräckligt på den punkten?

SNÄLLA. Ta mitt tips och släpp det. Du kommer inte övertyga en enda person om att "sida 266/328" är otydligt när man pratar om en pdf på 328 sidor. Du kommer bara se dummare ut än vad du redan gör. Bara släpp det. För din egen skull.

Citat:
Men det är klart. Du är partisk. Och ser därmed saker så som du vill se det: märker endast ord på det du kallar "team MÄ" och har endast negativa åsikter om det du kallar "team MÄ" gör. Så du missar dina egna/"ditt teams" felaktigheter.

Det är helt enkelt inte sant. Jag har gjort flera anmärkningar mot felaktigheter på "min" sida. Du hittar bara på i vanlig ordning. Jag är den enda av oss båda som bevisligen anpassat min åsikt efter den tillgängliga informationen. Du har sagt samma sak sedan dag 1.

Citat:
Du ids inte ens säga till en av skribenterna i "ditt team" påstår att målsägande är en falsk tillvitare.

Men jag håller ju om det!

Citat:
Du har mer svårt med att någon ur det du kallar "team MÄ" vill ha korrekt sido-hänvisning i FUP.

Det jag anmärkte på var att ni bråkade om något som var hur tydligt som helst, t o m för en 5 åring. Med Downs syndrom. Plus att micro SJÄLV sen hänvisade fel. Stor humor.

Citat:
Man ska ha stort fog och grund för att påstå att någon är en falsk tillvitare.

Håller med. Och det gäller även att kalla någon för våldtäktsman, inte sant?

Citat:
Du kanske borde rannsaka dig själv lite. Om du nu vill att Vi*king ska få en rättvis gång genom rättsväsendet (vilket han faktiskt får, då ärendet tas upp i Hovrätten med ny försvarare), så kanske du även ska vilja målsägande detsamma, genom iaf. denna tråd? Vilket målsägande inte får, om vi inte säger ifrån när skribenter, utan belägg, kallar henne för falsk tillvitare.

Men det finns ju belägg. Jag har gett hur mycket som helst. Team MÄ har dock flytt fråga efter fråga efter fråga. Så skyll inte på mig.
Citera
2024-02-04, 15:23
Medlem
Citat:
Strawman. Det enda vi säger är att du inte kan hitta på vad de menar med vad de säger.

Du har ju själv sagt att du inte kommer tro på domen när hovrätten friar V?

SNÄLLA. SLUTA LJUG. Du vet att det inte är vad det betyder.

Du har sagt det själv här:
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
"vilket styrker den delen av målsägandes version. Dvs. bevis"

Du säger alltså själv att styrker är samma som att bevisa något. Då är det INTE OK att säga att RMV styrker hennes version när de i själva verket endast säger att det är "förenligt".

Kuratorn har inte gjort en kritisk granskning av någonting. Det är totalt trams. Och du har själv inte kunnat nämna ett enda mänskligt beteende som är oförenligt med våldtäkt.

Kuratorn säger så här:

"Hur var hennes sinnesstämning när hon var hos dig?"
"Hon var samlad. Jag har bara träffat henne en gång så jag vet inte hur hon är annars. Jag fick
intryck att hon håller ihop sig och är lite avstängd känslomässigt."

That's it. Det var allt hon uppfattade. Och de hade haft ETT jävla möte. Kuratorn säger aldrig att MÄ varit med om trauma, bara att hon beskriver vissa känslor. Det är bara ytterligare en lögn från din sida.

Här hela förhöret:

Om Vi*king skulle bli friad, så kommer jag, som jag skrivit tidigare: lita på att Rättsväsendet har gjort sitt jobb gediget och bra. Jag kommer däremot inte se Vi*king som oskyldig till våldtäkt. Så. Håll två saker i huvudet samtidigt.

Ni däremot, litar varken på målsägande eller på rättsväsendet, eller på Rättsmedicinalverket.

På kuratorns beskrivning av målsägande så är målsägande uppenbart traumatiserad. Hon har intagit en försvarsmekanism (affektisolering) att vara avstängd känslomässigt när hon sitter hos kuratorn och pratar om händelsen/det kring händelsen. Samtidigt som hon beskriver det som kuratorn med sin kunskap och erfarenhet vet om är traumarelaterande känslor och påträngande minnesbilder. Man får av FUP en professionell bedömning beskrivet med fackspråk av kuratorn. Läs As vittnesmål, så får du en bild av målsägandes känslomässiga läge bara några timmar efter våldtäkten. dessa två vittnesmål ger sammantaget en bild av en traumatiserad målsägande. Iaf. om man har viss kunskap om sådant.
Citera
2024-02-04, 15:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
"Nejet" står med även i domen. Så hur tänkte du där?

Det var ju precis det jag sa!!!

Du baserar det på domen, inte fup. Du är verkligen så dum så att klockorna stannar
Citera
2024-02-04, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Baserat på vad?

Det är ju själva klämningen som ska ha orsakat dem, så det spelar såklart ingen roll om hon låg på ett bord eller inte
Det är skillnad på klämskada, tryckskada etc ..
Trodde du visste det.

Citat:
RMV har inte ens blivit ombedda att uttala sig om huruvida de kunde ha uppkommit när de körde doggy. Så det där har du dragit ut ur ditt arsle, din lilla lögnare
Ta fram din upplåsbara och testa positionerna - fundera på vad skillnaden kan bli avtryck från dina händer.
Nästa trick är att du lägger dockan på bordet och pressar hårt nedåt och ser vad som händer.
Sen upprepar du med att ställa den i doggy och trycka uppåt/mot dig.
Om sen inte förstår skillnaden i vilka märken som blir och hur kraften verkar så kan du väl återkomma.

Citat:
Aha, bilden bara RÅKADE bli urringad, tänker du? "Så tokigt det kan bli, tihi", liksom?
Nej, hon var påklädd i en urringad top. Precis som en miljon andra i det här landet vid varje given tidpunkt.
Självklart förstod du inte det.

Citat:
Snälla sluta. Vi pratar om att skicka bilder till en annan specifik person. Ingenting annat. Du är så pinsamt oärlig.
Nej, du är pinsamt oärlig.
Människor skickar snapp till varandra hela tiden, selfies utgör en stor andel av dessa. De skickar bilder som kommunikation.
Du försöker göra det till en ursäkt till våldtäkt - det är det inte. Inte ens Viking hävdar det.

Han säger däremot att hon i kommunikationen innan inte alls flirtat eller inbjudit till sex.

Hade ni pratat om att ha sex?
Nej.

Gav hon några inviter om att ni skulle ha sex?
Nej, inte som jag uppfattade det.
Citera
2024-02-04, 15:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja, men dåså. Då kan vi ju lägga ner Rättsmedicinalverket. Om det ändå saknar betydelse för vad de uttalar sig om. Vi kan lika gärna också lägga ner Rättsväsendet. Eftersom en del ändå inte litar på domar. Så kan vi ha fullständig anarki istället.

Eller så börjar vi (läs: ni) lita på Rättsmedicinalverkets uppgifter om att blåmärkenas uppkomst är förenliga med målsägandes version (dvs.: styrker målsägandes version) av att de uppkommit genom grepp av händer vid ett bord vid den påstådda tidpunkten. Och så börjar vi (läs: ni) lita på Rättsväsendets bedömning av trovärdighet/bevisning/stödbevisning vid en rättegång och lita på att de gör sitt allra yttersta för att rättvisa ska skipas.

Och när vi (läs: ni) edan är igång, så kan ni också börja lita på kuratorns bedömning av att målsägande har genomgått ett trauma.

Ni kanske ska börja lita på alla olika professioner som alla på olika sätt pekar åt ett och samma hål, mer eller mindre rakt: Vi*kings version är inte trovärdig. Och att målsägande har blivit våldtagen.

Är du verkligen så här korkad på riktigt, eller gör du dig bara riktigt dum?

Ingen har påstått att RMV har fel, det är bara du som inte förstår vad de säger. Men trots alla tydliga förklaringar du har fått, så fattar du fortfarande inte alltså? Eller är du bara ett troll?
Citera
2024-02-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan lät mannen röra henne mellan benen och också penetrera, hon uppger själv i förhör att hon inte visade ovilja till detta, ty hon "gav upp". Mannen hade ingen anledning att tolka henne på annat vis än att hon medgav penetration. I synnerhet inte då hon med ord och handling tidigare visat vad hon inte ville, jag syftar på mannens hand på bröst och ben.

Det kan ju faktiskt vara så att en person inte vill hångla men går med på samlag.

Att inte vilja hångla eller bli smekt på brösten är inte synonymt med att inte vilja ha till exempel samlag eller jämförbar aktivitet.

Hade hon fortsatt göra motstånd, hade vi kanske skrivit i en helt annan tråd. En där Vi*king inte bara var dömd för våldtäkt, utan kanske rentav grov våldtäkt, eller mordförsök och våldtäkt, eller våldtäkt och mord.

Att hon "gav upp" berodde ju på hennes rädsla att skadas. Inte på att hon plötsligt ville. Viking skulle ha slutat på en gång när hon sa "nej". Allt han gör därefter som är penetration är nämligen våldtäkt, eftersom han inte senare fått ett uttryckligt verbalt "ja". Han har inte ens frågat efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in