Citat:
Ursprungligen postat av
Luzzje
Ja nej, min mamma är bipolär så jag vet hur det är. Håller med dig helt. Hon har manin men inte depressionsperioderna. Men finns det inte en sorts bipolär när man bara blir manisk??? Fast manin kan ju förklaras av hennes schizofreni också.
Isf bipolär typ 2, då lider man ofta av hypomani istället för mani (dvs inte lika illa som mani, fast det låter tvärtom) men nej man har depressioner ändå.
Eller hört det finns en liten % som bara ha manier, men det är extremt och då menar jag verkligen extremt ovanligt.
Jag lider typ av 60% mani och 40% depressioner. Fast ibland svänger det mellan båda under samma dag. Det är sjukt påfrestande. Men ärligt så tycker jag bumbi är hyper, men skulle inte kalla henne manisk. Snarare psykotisk och paranoid. Hon har bra mycket skumma grejer för sig. Hade hon vart bipolär Hade hon behövt nån medicin för det, stämningsstabiliserande etc. Annars borde hon vart ännu mer ostabil än vad hon redan är. Nu är inte jag nån psykläkare men har mkt personlig erfarenhet plus skrivit ett examensarbete om den sjukdomen med.