2024-03-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devonia
Nämen, tar tanten sig ton och låtsas som hon skriver något vettigt? 🤦‍♀️
Jag tror de flesta här vet hur ett bibliotek fungerar och vad man gör där.
Har du hört talas om trådlöst nätverk, gratis wifi-zoner osv?
Hon har tidigare blivit utslängd från själva biblioteket, så där kan hon väl inte sitta, vad tror du?
Du tror du har med idioter att göra, är det för att du känner igen dig på nåt vis?
Den hinten kanske inte gick fram, men det väntade jag mig inte heller.

Jag citerade ditt inlägg din flane, är du lika blåst som Bumbi och direkt glömmer bort det du skrivit.
Det absolut bästa med flashback är att inlägget man skrivit inte går att ta bort.

😆 Eftersom du inte förstod sammanhanget så förklarade jag att ”sekten” du nämnde hade ju inte med detta att göra. Killen hon fick låna pengar av kände hon ju sen tidigare och internet hade hon ju fått tag i gratis om hon gått till exv biblioteket. Så detta var det ju ingen som bidrog till.
Senast redigerad av Undrande1967 2024-03-14 kl. 13:58.
2024-03-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag citerade ditt inlägg din flane, är du lika blåst som Bumbi och direkt glömmer bort det du skrivit.
Det absolut bästa med flashback är att inlägget man skrivit inte går att ta bort.

😆 Eftersom du inte förstod sammanhanget så förklarade jag att ”sekten” du nämnde hade ju inte med detta att göra. Killen hon fick låna pengar av kände hon ju sen tidigare och internet hade hon ju fått tag i gratis om hon gått till exv biblioteket. Så detta var det ju ingen som bidrog till.

Finns dock 3-4 stycken här i tråden som erkänt de gav ok till beslutet så nog finns ”sekten” här på fb alltid..
2024-03-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snartsa
Finns dock 3-4 stycken här i tråden som erkänt de gav ok till beslutet så nog finns ”sekten” här på fb alltid..

Nu gällde det inte den saken. Jag citerade en person som skrivit att Bumbi hade kunnat gå till biblioteket. Hon försvarade de som hjälpte Bumbi.
Om du läser vad hon skrev till mig och sen går till inlägget hon tidigare skrev.
2024-03-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Ja, självklart kommer hon bli vräkt. Det hyreskontraktet hänger väl redan på en skör tråd.

Nu kommer hon ju spela bort hela bidraget samma dag det kommer in på kontot. Och sedan har hon inga pengar kvar till hyran. Vi har ju sett det hända varje månad innan hon fick förvaltare.

Jag gissar att hon är vräkt innan sommaren är slut.

I och med att hon lånat pengar från folk, har hon redan börjat spela för bidraget hon inte ens fått t.o.m.
2024-03-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reufvhatt
I och med att hon lånat pengar från folk, har hon redan börjat spela för bidraget hon inte ens fått t.o.m.

De som skickat pengar kommer givetvis inte få tillbaka något.
2024-03-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nu gällde det inte den saken. Jag citerade en person som skrivit att Bumbi hade kunnat gå till biblioteket. Hon försvarade de som hjälpte Bumbi.
Om du läser vad hon skrev till mig och sen går till inlägget hon tidigare skrev.

Ahh förstår! Läste fel sorry!
Är dock på din sida här och håller med!
Oförståeligt hur de kan hålla med de som stjälper Bumbi för de har då sannerligen inte hjälpt henne!
2024-03-14, 14:55
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
De som skickat pengar kommer givetvis inte få tillbaka något.

Effektiv affärsplan.
Men ja vad ska jag säga? Det funkar ju, dumknullade individer fortsätter ju uppenbarligen att ge henne deras pengar 😂👍
2024-03-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Bra jobbat där!
Undra om hon ångrar att hon drog i sina trådar och kontakter på försäkringskassan så att bumbi fick skulden struken samt bidraget tillbaka?

Känns som att man inte slösar på sina såna ess i rockärmen för dumbi.
Bad move.
Hon ville väl sluta med flaggan i topp.
”Jag lyckades med det omöjliga.” Typ..

Det alla involverade i detta ärendet verkar ha missat är att det är vård hon behöver, långvarig övervakad vård.

Blir lite mörkrädd hur systern uttrycker sig och skriver ? Är hon egenföretagare så är det under all kritik . Nästan som om Bumbi själv hade skrivit detta även fast med en smula hjälp! Inga blodsliga släktband visserligen men äpplet faller inte långt från trädet .
2024-03-14, 16:51
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Effektiv affärsplan.
Men ja vad ska jag säga? Det funkar ju, dumknullade individer fortsätter ju uppenbarligen att ge henne deras pengar 😂👍

Samma idioter som går med i pyramidspel, klappmongon kallas dom visst. Verkar finnas många
Bumbimongon ingen kommer få en endaste krona tillbaka. Frågan är om hon hon nu vräks
så måste ju kommunen gå in göra något och då lär ju lss-boende vara enda vettiga lösningen
med förvaltare. Denna gång en riktig förvaltare och ingen nickedocka. Och hennes skatteskuld/brott
blir intressant att följa som jag skrivit tidigare runt Augusti/September blir det väldigt knapert i
cirkus Bumbis värld
2024-03-14, 17:31
Medlem
Nu visar hon upp sina kontoutdrag på storys och undrar varför hyran dragit två gånger varje månad. Idioten förstår inte att den ena hyran är för månaden innan.

Dumbi, vissa hyror är betalda för sent, därför har de betalats samma månad som nästkommande hyra. Du har inte betalat dubbla hyror! Jävlar vad korkad du är. Du behöver hjälp, du klarar dig inte själv!
2024-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Nu visar hon upp sina kontoutdrag på storys och undrar varför hyran dragit två gånger varje månad. Idioten förstår inte att den ena hyran är för månaden innan.

Dumbi, vissa hyror är betalda för sent, därför har de betalats samma månad som nästkommande hyra. Du har inte betalat dubbla hyror! Jävlar vad korkad du är. Du behöver hjälp, du klarar dig inte själv!
Jag är lite nyfiken på varför hon swishat förvaltarens privata nummer nu i mars. 3000 kr .
2024-03-14, 17:35
Medlem
Bumbi, du ska få ditt livs bästa tips. Helt gratis.

Om du inte vill bli hemlös – ordna så att din hyra och el betalas med autogiro. Så att det dras/betalas samma dag som bidraget kommer.

Om du inte ordnar det kommer du blir vräkt innan sommaren är slut eftersom du kommer spela bort varenda krona som kommer in på ditt konto.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in