2024-02-01, 21:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, fy fan. Det var verkligen hemskt. Minns tankarna som flög i mitt huvud "har någon skadats/dött?" och jag kunde inte förmå kroppen att röra sig så att jag kunde kolla efter och livrädda om så hade behövts, vilket gav tanken "är jag förlamad?". Turligt nog var det bara en kortvarig frysreaktion, jag var inte förlamad och tack och lov var ingen allvarligt skadad!

Min vän som fick frysreaktion vid första våldtäkten hon utsattes för av sin dåvarande pojkvän uppger att det var kort och inledningsvis. Det kändes dock som lång tid, men när hon tänker vad som hände under tiden så inser hon att det bara handlade om max en minut... Då hon inte kunde röra sig alls. Och när hon väl kunde röra sig igen så var det försent, då var våldtäkten ett faktum och skadan skedd, den fysiska smärtan var tydligen outhärdlig. Och hon var livrädd och vågade då inte agera. Så han fortsatte våldtäkten tills det gick för honom.

När jag läst FUP och domen får jag inte riktigt uppfattningen att målsägande hade en frysreaktion. Det var mer som att hon var i psykisk chock över att han inte hörsammade hennes nej/övrigt motstånd och att hon medvetet eller omedvetet kalkylerade risken för våld och gjorde en medveten eller omedveten analys att risken för våld/att hon skulle skadas om hon gjorde mer motstånd var så pass stor att hon kände sig hjälplös och gav upp. Detta för att slippa skadas under våldtäkten.
Ja, frysreaktionen kommer på ett ögonblick när kroppen med dess överlevnadsinstinkter inser att den befinner sig i underläge. Det här är inget som man själv kan påverka. Det händer ändå. Och sen när killen släpper taget så kan man förstås röra sig, men man är ju försiktig fortsättningsvis.

Den här Viki*ng har säkerligen inledningsvis visat henne med både ord och fysisk styrka att han är henne överlägsen och chocken som det ger henne får henne att spela med eftersom hon fruktar för sitt liv.
Citera
2024-02-01, 21:30
Medlem
Citat:
micro113 skrev i tråden

Antar att du inte känner till henne, hon brukar hoppa in och förpesta trådar med påhittade lögner. På hennes drygt 80k inlägg så är detta säkert första gången hon "talar ut" om just denna händelsen. Vilket sammanträffande när det passade hennes agenda.

Citat:
Hon sa ju ifrån! Hon sa "nej", hon puttade bort honom och hon knep ihop sina ben. Han skulle slutat då. Det är nog snarare du som ser på Vi*king som en liten ouppfostrad hund som inte förstår ett "nej".

Som jag skrev till dig förut, han skulle ha slutat, ja. Men nu gjorde han inte det, och då skulle hon gjort mer motstånd än att hoppas på att V kunde läsa hennes tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fortsätter framhärda med krav på vad kvinnan skall göra. Du fortsätter lägga ansvar på henne.

Bara såna som bestämmer sig för att vara offer efteråt när de ångrar sig.
Citera
2024-02-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte heller vad som skett. TR har fällt honom därför att det finns stöd för henne version, både i form av vad vittnen säger om precis före och efter och i fysiska bevis.

Vad vet DU om vad som har skett, din obehagliga hagga?

Fysiska bevis i form av gulbruna, dvs ej färska, blåmärken (ofattbart att hans försvarare inte tog upp det), rodnader/lätt blödning i slidan efter ett jättelångt samlag (bevisar ingenting för övrigt), men noll spår efter märken på halsen, trots påstått strypgrepp som gjorde det svårt för henne att andas.

Vad vittnena säger är inte mycket värt eftersom de inte var där. Den WT-liknande konversationen då MÄ var stentuff med att Viking absolut måste sova på golvet hade ju noll bäring på hennes kommande agerande. Om hon kanske kom att ångra ett frivilligt samlag efteråt och därför uppträder lite nedstämd/ångestfylld inför sina vänner nästa dag är hon knappast den första i historien. Nu är det ett tag sedan jag läste domen, men var det de som intalade henne att hon hade blivit våldtagen?

Sex utan kondom med en ”fuckboy”; inte det smartaste med tanke på risken för clamydiasmitta och annat. Att det var slut mellan Felix och henne sedan 1-2 dagar (vilket hon hade meddelat till Viking, trots att hon påstod sig inte känna honom) tycks ha varit en sanning med modifikation när man läser i FUP. Det vill säga, hennes dåliga mående kan ha berott på ånger och skuldkänslor.

En annan möjlighet är förstås att hon var OK med att ha ”vanligt” sex (”vaniljsex” heter det kanske numera), men på goda grunder blev skärrad när han plötsligt blev hårdhänt och t.o.m. tog strypgrepp och gav henne stora blåmärken (om det alls stämmer). Teoretiskt sett skulle det kunna vara där som skon klämmer, men då hade det kanske varit på sin plats att istället anmäla honom för misshandel?

Citat:

Vad vi vet är att enligt målsägandes version så hörsammade inte Vi*king hennes "nej", att hon puttade bort honom och knep ihop sina lår. Han fortsatte ändå. Och hon fattade då att han skulle komma att våldta henne och ville gå igenom våldtäkten med så lite skada som möjligt. Något var det ju som gjorde målsägande så pass rädd för att skadas vid våldtäkt att hon agerade efter denna rädsla. Något läste hon in hos Vi*king. Som tillsammans med att han inte hörsammade hennes motstånd, gjorde att hon helt enkelt gav upp att fortsätta göra motstånd av rädsla att bli skadad om hon fortsatte göra motstånd. Hon fattade ju att våldtagen skulle hon bli ändå: med eller utan motstånd.

Ja och dessa strypgrepp talar ju för att hon läste av Vi*king rätt, även utan att veta att var stryp-benägen. Nu gjorde han bara små korta strypgrepp, senare under våldtäkten. Men vad hade han gjort om hon gjort massivt motstånd? Kåt och full... Och stryp-benägen... Hur hade rubriken på denna tråd sett ut då? Hur hade domen sett ut då?

Du säger det själv. Enligt målsägandes version sa hon nej och knep ihop låren och försökte putta bort honom.

Varför utgår du och några till från att hon talar 100 % sanning och Viking ljuger?

Citat:
Hon sa ju ifrån! Hon sa "nej", hon puttade bort honom och hon knep ihop sina ben. Han skulle slutat då. Det är nog snarare du som ser på Vi*king som en liten ouppfostrad hund som inte förstår ett "nej".

Jaså, det gjorde hon ”ju”?

Min uppfattning om Viking är inte positiv, så det är ingalunda så att jag försöker försvara honom.

Men ska han hamna i fängelse på så lösa boliner som detta, där ord står mot ord?

Hur kan man vara så enögd att svälja allt vad den här bruttan påstår?
Citera
2024-02-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Antar att du inte känner till henne, hon brukar hoppa in och förpesta trådar med påhittade lögner. På hennes drygt 80k inlägg så är detta säkert första gången hon "talar ut" om just denna händelsen. Vilket sammanträffande när det passade hennes agenda.

Som jag skrev till dig förut, han skulle ha slutat, ja. Men nu gjorde han inte det, och då skulle hon gjort mer motstånd än att hoppas på att V kunde läsa hennes tankar.

Bara såna som bestämmer sig för att vara offer efteråt när de ångrar sig.

Och fortfarande till dig, BO behöver inte alls upprepa sig enligt 6 kapitlet i brottsbalken.

Och ja Viking borde ha förstått att inte BO den våldtagne inte ville ha sexuellt umgänge med denna våltäcktsman.

Hur svårt är det att förstå?

BO den våldtagne har ingen som helst skyldighet att försöka avstyra våltäcktsmanen.

BO den våldtagne tog genast kontakt med utomstående när Viking våldtäktsman tillika misshandlaren avvikit från BO den våldtagnes lgh.

Därefter gjordes en polisanmälan samt uppsökte vård för dokumentation av skador.

Allt finns i TR Dom att läsa inklusive vittnesmål.

Offer? Det är väl Viking som spelar med offerkoftan.
Full aggressiv och inte kuna ta ett nej, stackars Viking.
Citera
2024-02-01, 22:08
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nu är du vilse, här kommer kontexten så t o m du kan förstå. Jag syftar alltså på det fetade du skrev om "Mer troligt".

Dvs, faktumet att MÄ bevisligen ljugit och undanhållit information gör att hennes trovärdighet är låg, vilket såklart innebär att händelserna, dvs den s.k. våldtäkten, sannolikt inte skett. Vilket gör det mer troligt att MÄ satt igång en apparat de inte riktigt hade koll på genom att fejka en våldtäkt.
Så ditt argument är att eftersom BO enligt dig ljuger, så har ingen våldtäkt skett, och har ingen våldtäkt skett så måste premisserna för detta vara rimliga, hur verklighetsfrämmande de än är?

Förstår du att ”rimlig” och ”sann” är två helt olika saker?

Citat:
Som i efter primärt.

Troll.
Antingen var BO:s intresse för GM genuint eller inte. Du påstår än det ena, än det andra. Bestäm dig, vilket är det?
Citera
2024-02-01, 22:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad vet DU om vad som har skett, din obehagliga hagga?

Fysiska bevis i form av gulbruna, dvs ej färska, blåmärken (ofattbart att hans försvarare inte tog upp det), rodnader/lätt blödning i slidan efter ett jättelångt samlag (bevisar ingenting för övrigt), men noll spår efter märken på halsen, trots påstått strypgrepp som gjorde det svårt för henne att andas.

Vad vittnena säger är inte mycket värt eftersom de inte var där. Den WT-liknande konversationen då MÄ var stentuff med att Viking absolut måste sova på golvet hade ju noll bäring på hennes kommande agerande. Om hon kanske kom att ångra ett frivilligt samlag efteråt och därför uppträder lite nedstämd/ångestfylld inför sina vänner nästa dag är hon knappast den första i historien. Nu är det ett tag sedan jag läste domen, men var det de som intalade henne att hon hade blivit våldtagen?

Sex utan kondom med en ”fuckboy”; inte det smartaste med tanke på risken för clamydiasmitta och annat. Att det var slut mellan Felix och henne sedan 1-2 dagar (vilket hon hade meddelat till Viking, trots att hon påstod sig inte känna honom) tycks ha varit en sanning med modifikation när man läser i FUP. Det vill säga, hennes dåliga mående kan ha berott på ånger och skuldkänslor.

En annan möjlighet är förstås att hon var OK med att ha ”vanligt” sex (”vaniljsex” heter det kanske numera), men på goda grunder blev skärrad när han plötsligt blev hårdhänt och t.o.m. tog strypgrepp och gav henne stora blåmärken (om det alls stämmer). Teoretiskt sett skulle det kunna vara där som skon klämmer, men då hade det kanske varit på sin plats att istället anmäla honom för misshandel?

Du säger det själv. Enligt målsägandes version sa hon nej och knep ihop låren och försökte putta bort honom.

Varför utgår du och några till från att hon talar 100 % sanning och Viking ljuger?

Jaså, det gjorde hon ”ju”?

Min uppfattning om Viking är inte positiv, så det är ingalunda så att jag försöker försvara honom.

Men ska han hamna i fängelse på så lösa boliner som detta, där ord står mot ord?

Hur kan man vara så enögd att svälja allt vad den här bruttan påstår?
Vi får väl hoppas på att kallhamrade våldtäktsmän inte gör en trend av att skrämma offret till lydnad och medvetet skapar en ord mot ord situation. Den här Vikin*g verkar vara kapabel till det.
Citera
2024-02-01, 22:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Så ditt argument är att eftersom BO enligt dig ljuger, så har ingen våldtäkt skett, och har ingen våldtäkt skett så måste premisserna för detta vara rimliga, hur verklighetsfrämmande de än är?

Nej. Mitt argument är att eftersom MÄ undanhåller och ljuger om helt centrala delar är det högst sannolikt inte våldtäkt eftersom ord står mot ord och MÄ helt enkelt inte är trovärdig. Ett riktigt offer hade med all rimlighet inte betett sig på så vis. Det här är vad jag sagt i hur många inlägg som helst, antar att du "missade" det.

Citat:
Antingen var BO:s intresse för GM genuint eller inte. Du påstår än det ena, än det andra. Bestäm dig, vilket är det?

Jag har redan förklarat det här för dig och tänker inte bli nerdragen i din lerhage, jag är fullt bekväm med att det jag skrivit kan stå på egna ben. Tack för din medverkan.
Citera
2024-02-01, 22:27
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Vad är det för tvång som hon påstår att hon utsätts för?
Det anmälda brottet? Där GM fortsätter att ofreda henne trots att hon säger nej, försöker ta bort hans händer, puttar bort honom och vänder sig bort? Där hon märker att GM inte kommer respektera hennes fysiska integritet och därför ger upp, varpå han säger åt henne att göra saker som hon inte vill?
Citera
2024-02-01, 22:30
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ett märkligt uttalande mot bakgrund av att MÄ:s sida av vad som hände i sovrummet i någon egentlig mening endast stöds av hennes ord och hennes ord igen via hörsägen
Så länge motsatsen är mindre trolig så är det inte märkligt alls.
Citera
2024-02-01, 22:33
Medlem
Citat:
Det anmälda brottet? Där GM fortsätter att ofreda henne trots att hon säger nej, försöker ta bort hans händer, puttar bort honom och vänder sig bort? Där hon märker att GM inte kommer respektera hennes fysiska integritet och därför ger upp, varpå han säger åt henne att göra saker som hon inte vill?

Ja, vad för tvång undrade jag.

Om jag läser vad ordet betyder för dig:

"Genom våld, makt, hot eller myndighet förmå en person till något"

Så ser jag inte vad det är som skulle ha gjort att C kände sig tvingad till att ha sex med V. Är det argumentet om att har är man och hon är kvinna, så han har makt över henne...? Fan, då sker ju all interaktion mellan könen med tvång, men vad vet jag, det är därför jag frågar dig.
Citera
2024-02-01, 22:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad som är rimligt måste ta hänsyn till alla omständigheter och inte endast det urval av omständigheter som gynnar rimlighetsbedömarens ståndpunkt.

Citat:
Ett märkligt uttalande mot bakgrund av att MÄ:s sida av vad som hände i sovrummet i någon egentlig mening endast stöds av hennes ord och hennes ord igen via hörsägen

Citat:
Så länge motsatsen är mindre trolig så är det inte märkligt alls.

Ibland bara skriver du saker för käbblandets skull utan att ha ett grepp om kontexten, va? T o m ett troll brukar vara smartare än så här ...
Citera
2024-02-01, 22:45
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför ljuger du om att hon sagt det? Hon har aldrig påstått att något tvång förekommit!
” Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?
Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in