2024-01-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Måste antingen ha vart väldig liten eller omodern. För 1,6 miljoner får du ju knappt en sovalkov i typ Söderhamn.
Den var liten, finns på mäklarsidorna. Det gör honom bara mer till en bluff eftersom han för sig som att han är all that.
Senast redigerad av Liljor 2024-01-31 kl. 15:49.
Citera
2024-01-31, 16:24
Medlem
timpanis avatar
Jag rekommenderar verkligen alla att lyssna på senaste avsnittet av podden Vad fan hände? där Amanda och Catja gästar.

Mycket saftigt skvaller bjuds det på, till exempel att Amanda valde mellan Adde och Sergio. Dom killarna var alltså hennes två sista killar i kapslarna.

Amanda berättar, eller antyder, även att hon tänder på exotiska killar. Hennes ex var från Panama. Och hon har bott Florida i tio år.

Utanför västvärlden är Pingströrelsen, som Amanda tillhör, särskilt populär bland annat i Latinamerika och Karibien.

Kännetecknande för Pingströrelsen är exempelvis tungotal och gudomlig healing samt att man tar avstånd från alkohol, tobak och såklart droger.
Citera
2024-01-31, 16:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
...

Ingenting pekar på att Sergio ändrat på sig. Han gjorde Amanda på smällen kort efter det första barnet. Finns ju även en del rykten om att han varit ute på krogen och härjat för bara någon dag sen...
Hur orkar du bara med att skriva så mycket bull?

Tänker inte diskutera Christofer. Mer än att Kapten Mjukiskjol är min mardröm. Den "snälla" i de lugnaste vatten som sen visar sin rätta sida, som man inte skulle vilja möta i en mörk gränd...

Sergio-ryktet. Tänkte du på det som någon slängde ur sig i tråden om att ragga på fjortisar? Det var ju en persons tolkning av den GAMLA Sergio, före LiB.

Det är stort att kunna ändra på sig och jobba på sig i 37-ärsåldern. I Sergios fall misstänker jag att denna nydaning var long time coming, efterlängtad, och kanske redan började när han åkte iväg för att lära knattar spela fotboll i Spanien. Nånstans innerst inne ville han ju stadga sig och inte stå på "ungdomsgården" varje natt.
Om jag tolkat honom rätt.

T o m svärfar säger att Sergio fått oförtjänt kritik. Varför kan inte DU se det?
Citera
2024-01-31, 16:37
Medlem
Herrejösses vad mycket det skrivs om "Love is blind" i msm. Det här är värre än "Lets Dance" och "Så mycket bättre" sammantaget. Jag tittar inte på något av nämnda program, men här känner jag att jag missar något. Det skrivs till och med politiska krönikör med referenser till Love is blind och jag fattar noll. Undrar hur många av de här artiklarna om Love is blind i msm som faktiskt är betalda, för det här är inte sunt.
Citera
2024-01-31, 16:38
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Första gången de pratade sa hon "Jag heter Krisse-ly, eller Krissy."
Ja, men ändå konstigt att uttala Krissy på engelska. Om jag sa "Jag heter Jonny", men uttalade det som en amerikan, skulle jag framstå som galen.
Citera
2024-01-31, 16:40
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Herrejösses vad mycket det skrivs om "Love is blind" i msm. Det här är värre än "Lets Dance" och "Så mycket bättre" sammantaget. Jag tittar inte på något av nämnda program, men här känner jag att jag missar något. Det skrivs till och med politiska krönikör med referenser till Love is blind och jag fattar noll. Undrar hur många av de här artiklarna om Love is blind i msm som faktiskt är betalda, för det här är inte sunt.
En svensk dejtingrealityserie ligger på Netflix topp 10-lista globalt! Och alla som sett serien anser att den är extremt underhållande, därav uppmärksamheten. Helt rimligt.
Citera
2024-01-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
En svensk dejtingrealityserie ligger på Netflix topp 10-lista globalt! Och alla som sett serien anser att den är extremt underhållande, därav uppmärksamheten. Helt rimligt.
Har inte det här provats förr? SVT har väl sänt åtminstone tre serier på exakt samma tema ("Gift vid första ögonkastet" och allt vad det heter).
Citera
2024-01-31, 16:47
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Wow nu stärkte du mig ordentligt, jag vet vad det mesta sånt heter som t ex slev, stekspade, ugnsform, visp, durkslag,
Citat:
Ursprungligen postat av Lumberjack92
Ah shit, jag tog alla dem förutom durkslag. Svårt!
Okej, då har just ni två nog ett specialintresse för matlagning.

Men om en svensk med mycket god engelska besöker en tandläkare i utlandet, kommer denna ha svårt att komma på dom engelska orden för saker som tandkött, bedövning, emalj, och hål.
Senast redigerad av timpani 2024-01-31 kl. 16:54.
Citera
2024-01-31, 16:50
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Hjälp. Världens mest mysko insta - typ inga kommentarer alls från kompisar d v s riktiga. Badbyxbilden med sexpack gömd bakom chipsmage - vore det ironi skulle han vara fantastisk men det är väl tyvärr inte det. Ska bli intressant att se hur långlivade de här profilerna blir som kändisar. Om de t ex kommer att kunna casha in som influencers eller om det för snabbt.

Meira har ökat med nästan 10k följare om dagen, hon kan leva på detta nu. Noterade också att nästan alla deltagare la ut en bild på take away igår med texten ”tack wolt!!!”
Citera
2024-01-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag rekommenderar verkligen alla att lyssna på senaste avsnittet av podden Vad fan hände? där Amanda och Catja gästar.

Mycket saftigt skvaller bjuds det på, till exempel att Amanda valde mellan Adde och Sergio. Dom killarna var alltså hennes två sista killar i kapslarna.

Amanda berättar, eller antyder, även att hon tänder på exotiska killar. Hennes ex var från Panama. Och hon har bott Florida i tio år.

Utanför västvärlden är Pingströrelsen, som Amanda tillhör, särskilt populär bland annat i Latinamerika och Karibien.

Kännetecknande för Pingströrelsen är exempelvis tungotal och gudomlig healing samt att man tar avstånd från alkohol, tobak och såklart droger.
Det säger rätt mycket om Amandas urusla (världsrekord?) omdöme om det stod mellan Sergio och Adde.
Citera
2024-01-31, 16:53
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Har inte det här provats förr? SVT har väl sänt åtminstone tre serier på exakt samma tema ("Gift vid första ögonkastet" och allt vad det heter).
"Gift vid första ögonkastet" är i samma härad, men det finns en avgörande skillnad: paras ihop av experter, jämfört med att få dejta en massa olika utan att se dom, och sen själv få välja vem du friar till.

Det globala genomslaget för "Love is blind Sverige" saknar däremot motstycke.
Citera
2024-01-31, 17:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Hur orkar du bara med att skriva så mycket bull?

Tänker inte diskutera Christofer. Mer än att Kapten Mjukiskjol är min mardröm. Den "snälla" i de lugnaste vatten som sen visar sin rätta sida, som man inte skulle vilja möta i en mörk gränd...

Sergio-ryktet. Tänkte du på det som någon slängde ur sig i tråden om att ragga på fjortisar? Det var ju en persons tolkning av den GAMLA Sergio, före LiB.

Det är stort att kunna ändra på sig och jobba på sig i 37-ärsåldern. I Sergios fall misstänker jag att denna nydaning var long time coming, efterlängtad, och kanske redan började när han åkte iväg för att lära knattar spela fotboll i Spanien. Nånstans innerst inne ville han ju stadga sig och inte stå på "ungdomsgården" varje natt.
Om jag tolkat honom rätt.

T o m svärfar säger att Sergio fått oförtjänt kritik. Varför kan inte DU se det?
Vet du inte vad "för bara någon dag sen" betyder?

Både Amanda och hennes far verkar väldigt naiva. Har antagligen med deras tro att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in