2024-01-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Jag fick uppfattningen att den där Krissy har åsikter om allt. Hon satt i studion och gjorde griniga miner så fort Sergio pratade, tror han ledsnade tillslut. Visst, han verkar vara lite av ett wild card men hon är ju på honom lite för mycket. Hon borde fokusera på sitt istället.

Håller med om att det var dumt att bli på smällen inom så kort tid. Been there, done that.

Håller med. Gillar Krissy men hon hade inget med det att göra, låt Sergio prata själv när det handlar om hans situation!
Citera
2024-01-31, 11:04
Avslutad
Det är något med Catja och Adde som gör att det kryper lite i en, känns som två 16-åringar som blivit ihop. Finns ju en anledning till att Adde inte syntes till en enda gång under hela programmet. Han var otroligt charmlös i kapslarna och han och Catja har känt varann i cirka ett halvår ändå sitter de på instastory och fnittrar om hur de vill gifta sig nu när de träffat sitt livs stora kärlek Tycker för övrigt Catja verkar väldigt tråkig som person, och den enda typen av tjej jag kan tänka mig faller för Addes ”jag vill ha en tjej jag kan visa upp på fester”-snack är väl en tjej som Catja.
Citera
2024-01-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, jag fattade ingenting. Christofer verkar helt underbar och är dessutom jättesnygg!

Det enda jag inte gillar var en tanttröja han hade på sig, lila håret och hårbandet.

Men han ser bra ut och var så jäkla generös med sig själv. Är helt övertygad om att han kommer att hitta en underbar tjej som också ger honom allt.

Det fanns ett par tjejer där som var otroligt ego, passiva och snorkiga. Det var det bara männen som gav - det gjorde ont att

Adde verkar inte vara ett kap direkt, men huvudsaken är ju att Amanda trivs.

...förlåt, jag menade ju Catja
( inte Amanda).
Citera
2024-01-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Wow nu stärkte du mig ordentligt, jag vet vad det mesta sånt heter som t ex slev, stekspade, ugnsform, visp, durkslag,
Snacka om att vara smutsa ner tråden med era off topic.

Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita

Oskar är f.ö LIB:s guldklimp, så fin och snäll kille. Inget påklistrat macho-wannabe som Adde utan en person som verkar ha fötterna på jorden trots en hel del att att vara nöjd över. Han är välutbildad, har ett bra betalt jobb, vunnit SM-guld i simning, ser bra ut och så vidare och trots det verkar han genuint snäll och omtänksam.
Om man imponeras av pengar och gamla meriter och gillar mesiga smygbögar ja. Töntigt att visa upp anställningsavtal och sina flygcertifikat på IG, det blir inga pluspoäng för skrytsamhet. Jag ger inte det förhållandet många år, hon kommer förmodligen tröttna på honom. Jag hade inte stått ut med en sån som Oscar ens en dag. Och samma överdrivna dyrkan har folk för Amanda, är folk inne i någon psykos. 🤷
Senast redigerad av Liljor 2024-01-31 kl. 13:08.
Citera
2024-01-31, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Utan tvivel. Rasmus är på chefsnivå i bilförsäljningsbranschen, medan Krisse-Ly står i butik och pluggar inredning.

Där har vi den så kallade kompensationsfaktorn för Rasmus aningen fulare utseende.
Citera
2024-01-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Han bodde väl dessutom hemma hos sina föräldrar innan han flyttade hem till Catja om jag förstod det rätt när jag kollade?
Det visade sig att han bodde i en 1:a i Nacka. Såld för 1,6 miljoner. Catjas lägenhet är större än så och mer centralt så jag förstår att han flyttade in hos henne.
Citera
2024-01-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Jag tror följande par hade varit bättre matchningar:

Christoffer och Emilia (kärleksbombning non stop både till varandra och sig själva)

Lukas och Krissy (båda är en blandning av lugn och crazy tycker jag)

Rasmus och Catja (skulle göra Rasmus vänner mer nöjda då han inte behövde försörja ännu en tjej)

Amanda och Oskar (vilken dröm att en så fin tjej som Amanda fick en så fin kille som Oskar)

Sergio och trostjejen (passionerat och giftigt men tror inte hon tar någon skit)

Meira och Adde (fatta vilka TikTok/insta videos)

Vi kommer nog se Christoffer och Emilia mer i framtiden. Såg att de gästade ett radioprogram ihop nyligen.
Citera
2024-01-31, 14:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyllis
Vi kommer nog se Christoffer och Emilia mer i framtiden. Såg att de gästade ett radioprogram ihop nyligen.
Om Emilia blir ihop med Mr Toxic kommer hon förlora all min respekt.
Citera
2024-01-31, 14:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Meeern alltså... För sista gången. Christofer var inte SNÄLL. ATT BOMBARDERA NÅGON MED KOMPLIMANGER bara för att förvänta sig några smulor tillbaka är INTE SNÄLLT.
Att tvinga sig på någon annan känslomässigt är INTE SNÄLLT.
Att bli förbannad när man inte får komplimanger tillbaka OCH DÅ BLI BITTER OCH UTÅTAGERANDE är INTE SNÄLLT.

Det finns en anledning - och endast en - till att Sergio har en "redemption arc" och Christofer inte har det.

Sergio har tagit lärdom av allt som hänt, sugit det åt sig och insett att han är värd att älskas.
Han har lagt ner sina games och öppnat sitt hjärta. Han har gått från att vara en 17-åring i sinnet till en ålder som är mer passande hans verkliga livsålder.
Han går från klarhet till klarhet.

Christofer har inte förändrats ett dugg.
Toxisk och osäker. Nu var det ju inte optimalt för honom att vara i den ovanliga situationen han var i där motparten inte kunde bara vara ärlig utan man försöker bita sig fast så länge det går. (Vilket även syntes på Lukas och Emilia. Tungt! Vilken stress att vara under varje dag. Sånt måste man ha starkt psyke för. )

Jag tror båda killarna skulle må bra av samtalsterapi. De har stått och stampat på samma ställe i livet, och inte undra på, båda jobbar som DJ dessutom, ett utmärkt yrke att stsnna kvar "på ungdomsgården" så länge som möjligt ....
Jo det är exakt att vara snäll. Dock var han det för mycket, det kan jag hålla med om och han kunde gjort annorlunda som att försöka tala ut med henne istället för att kärleksbomba men ingenting han gjort hade antagligen hjälpt för Catja var aldrig attraherad av honom. Christofer var inte bitter och utåtagerande mer än när han blev dumpad som typ 99 av 100 hade blivit. Han tvingade sig aldrig på Catja, var har du fått det ifrån? Det verkar inte ens Catja hålla med om ifall man ser till vad hon sa om Christofer. Men hursomhelst så är den stora poängen i det jag skrev att det var sjukt att man behandlade Christofer så som i sista avsnittet, så kan man göra mot ett riktigt as som typ slagit tjejen och visa upp "hah kolla din sopa! Jag klarade mig utan dig" nu gjorde man så mot en som det värsta han gjort var: 1. Inte var Catjas typ och 2 försökte sig lite för mycket på att hänga fast genom att kärleksbomba. Fy fan vilket as asså, släng honom till vargarna...

Ingenting pekar på att Sergio ändrat på sig. Han gjorde Amanda på smällen kort efter det första barnet. Finns ju även en del rykten om att han varit ute på krogen och härjat för bara någon dag sen...
Citera
2024-01-31, 15:17
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Jag tror följande par hade varit bättre matchningar:

Christoffer och Emilia (kärleksbombning non stop både till varandra och sig själva)

Lukas och Krissy (båda är en blandning av lugn och crazy tycker jag)

Rasmus och Catja (skulle göra Rasmus vänner mer nöjda då han inte behövde försörja ännu en tjej)

Amanda och Oskar (vilken dröm att en så fin tjej som Amanda fick en så fin kille som Oskar)

Sergio och trostjejen (passionerat och giftigt men tror inte hon tar någon skit)

Meira och Adde (fatta vilka TikTok/insta videos)

Det mest crazy Lucas har varit med om sitt liv är att bli uppragad på krogen av en tjej han har raggat på tidigare. Krissy-Le skulle ha byxorna i det förhållandet. Men han skulle nog vara attraherad av hennes utseende i alla fall.

HAHAHA, kul att bli känd som trostjejen
Citera
2024-01-31, 15:22
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Det visade sig att han bodde i en 1:a i Nacka. Såld för 1,6 miljoner. Catjas lägenhet är större än så och mer centralt så jag förstår att han flyttade in hos henne.

Måste antingen ha vart väldig liten eller omodern. För 1,6 miljoner får du ju knappt en sovalkov i typ Söderhamn.
Citera
2024-01-31, 15:28
Medlem
timpanis avatar
Nån som vet om Meira är född i Sverige? Med tanke på hennes helt perfekta svenska får jag känslan av att hon är det.

Därför reagerar jag på att hon säger i ett tidigt avsnitt: "Jag är från Afghanistan."

Om hon är född i Sverige är hon väl "från Sverige"?

Och varför bortser hon från att hennes mamma är ryska? Det rimliga hade väl varit att säga "Jag är till hälften afghanska och till hälften ryska"?

Jag minns för övrigt att det blev uppståndelse efter senaste Mello, när Loreen frågade programledaren Farah:

– Visst är du algerier?
– Nej.
– Är du marockan?
– Jag är palestinier

Båda är nämligen födda i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in