Citat:
Ursprungligen postat av
Esteban-II
Vad är mest rimligt? Att texten ska tolkas bokstavligt, vilket logiskt stämmer överens med våldtäktsanmälan? Eller att texten ska tolkas subjektivt långsökt enligt din modell, vilket går helt på tvären med våldtäktsanmälan som därför i sin tur också måste tolkas som ett långsökt utslag av någonting, oklart vad?
Mot bakgrund av att hennes handlingar fram till "våldtäkten" tydligt påvisar att hon är intresserad av V så ska uppenbarligen ingenting hon skriver tolkas som att hon inte var det. Men det där med att handlingar väger tyngre än ord tycks vara ett svårt koncept i vissa kretsar
Bara för att det är kul så kan jag ju be dig svara på skaldjursfrågan:
Om en snubbe du känner sa till dig
- att han får ångest av blotta tanken på att äta skaldjur
- att han aldrig varit intresserad av skaldjur
- att han hört att skaldjur fått andra att må dåligt
- att han inte ens vill släppa in skaldjur i sitt hus
Men senare samma dag så visar en gemensam bekant en semesterbild som snubben skickat till den gemensamme bekante där snubben käkar skaldjur. Du får också reda på att han hängt nere i hamnen och pratat skaldjursfiske med fiskarna där. Efter det åker du hem till honom och ser honom käka en stor jävla skaldjursbuffé i smyg, iklädd en sån där haklapp med en glad hummer på. Som förklaring säger han att "En bekant kom förbi och gav mig en skaldjurslåda. Jag tyckte det var skumt att han gjorde det, men jag sitter här och äter den bara för att vara artig. Och jag vet inte vilken bild du talar om, det är inget jag känner till."
En vecka senare frågar du snubben vad han åt till middag dagen innan och ber honom vara så detaljerad som möjligt. Han svarar att han åt "en bit nötkött med tillbehör". Sen får du höra från en kille som var på samma middag att snubben åt surf n turf i 2 h. När du frågar honom varför han inte berättade om skaldjursdelen av rätten säger han "jag kanske inte berättade om alla saker jag åt".
Nu är min fråga: Skulle du tro på snubben angående vad han berättar om skaldjur?