2024-01-30, 02:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Både porr- och skaldjursmetaforen var dåliga.

Målsägande hatade inte Vi*king när hon erbjöd honom att sova hos henne på hennes golv när han missat bussen hem. Men hon tyckte inte heller om honom och hon ville inte ha honom sovandes hos sig, vilket framgår av FUP.

Det framgår av FUP att hon snackar en massa skit, hittar på grejer, och ljuger rakt ut.

Det framgår av FUP att hon INTE tog fram någon madrass för Viking att sova på, på golvet.

Det framgår av FUP att hon bjöd in Viking att sova i sin säng.

Det framgår av FUP att hon hade sex i huvudet så snart hon pratat med honom.

Det framgår av FUP att hon såg honom som en fuckboy.

Det framgår av FUP att hon är av uppfattningen att hon gav honom intrycket att hon ville ha sex.

Det framgår av FUP att hon red, sög och knullade i två timmar.

Citat:
Metaforen är väl snarare telefonförsäljare. Man hatar dem inte. Men man gillar dem inte heller. Ändå sitter man ändå där och försöker avstyra samtalet artigt, i synnerhet om telefonförsäljaren är en bekant och man är ung, de är ju också människor och ska tjäna sitt levebröd...

Du köper alltså alltid allting av alla telefonförsäljare som ringer, eftersom du ger upp nästan omgående eftersom du ändå vet att det alltid kommer att sluta med att du köper allting de säljer?
Fin liknelse du gjorde där Den visar verkligen att det inte på något vis var någon våldtäkt. Hon valde att ha sex med den fuckboy hon valde att hoppa i säng med.

Eller har du redan glömt att hon "gav upp" eftersom det ändå skulle bli sex, och sedan hängav hon sig åt att knulla killen i två timmar, rida honom och suga av honom om vartannat.

Citat:
Målsägande trodde inte han skulle svara ja på hennes spontant artiga fråga om sovplats på hennes golv.

"Jag tror inte att han skulle svara ja på frågan om han ville sova på golvet, så jag knullade och sög av honom i två timmar istället. Därför är det våldtäkt"
Senast redigerad av flashmaner 2024-01-30 kl. 02:10.
Citera
2024-01-30, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det framgår av FUP att hon snackar en massa skit, hittar på grejer, och ljuger rakt ut.

Det framgår av FUP att hon INTE tog fram någon madrass för Viking att sova på, på golvet.

Det framgår av FUP att hon bjöd in Viking att sova i sin säng.

Det framgår av FUP att hon hade sex i huvudet så snart hon pratat med honom.

Det framgår av FUP att hon såg honom som en fuckboy.

Det framgår av FUP att hon är av uppfattningen att hon gav honom intrycket att hon ville ha sex.

Det framgår av FUP att hon red, sög och knullade i två timmar.

Du köper alltså alltid allting av alla telefonförsäljare som ringer, eftersom du ger upp nästan omgående eftersom du ändå vet att det alltid kommer att sluta med att du köper allting de säljer?
Fin liknelse du gjorde där Den visar verkligen att det inte på något vis var någon våldtäkt. Hon valde att ha sex med den fuckboy hon valde att hoppa i säng med.

Eller har du redan glömt att hon "gav upp" eftersom det ändå skulle bli sex, och sedan hängav hon sig åt att knulla killen i två timmar, rida honom och suga av honom om vartannat.

Dvs.: du går bara efter Vi*kings version. Varför litar du så blint på Vi*king?
Fuckboy är i övrigt ett nedlåtande epitet på en kille/man. Vilket visar tydligt att målsägande inte har höga tankar om Vi*king.

Nope. Svarar inte ens när en telefonförsäljare ringer. Men unga människor som fortfarande inte riktigt lärt sig att sätta sina egna gränser och som vill vara artiga, kan hamna i detta.

- Målsägande vill inte ha Vi*king sovandes hos sig = vill inte prata med telefonförsäljaren.
- Målsägande vill definitivt inte köpa Vi*kings produkt = vill definitivt inte ha sex med honom.

- Men målsägande är för artig så hon erbjuder ändå Vi*king sovplats på sitt golv när han missat bussen hem och vill av artighet inte backa på sitt erbjudande när han säger "ja" = pratar ändå med telefonförsäljaren. Och undrar "varför gör jag såhär mot mig själv?"
- Målsägande vill definitivt inte ha sex med Vi*king = vill definitivt inte köpa Vi*kings produkt.

- Vi*king tvingar sig ändå på målsägande och har sex med henne mot hennes vilja = tvingar henen att köpa produkten hon inte vill ha.
- Målsägande är för rädd att bli skadad om hon inte har sex med Vi*king, så hon gör som hon blir tillsagd = målsägande köper produkten hon inte vill ha, för hon är rädd att Vi*king ska skada henne om hon inte gör det.

- Målsägande anmäler våldtäkten = målsägande reklamerar varan hon inte vill ha.
Citera
2024-01-30, 02:40
Medlem
Citat:
Det är kvinnans egen uppfattning att hon har gett mannen intrycket att hon ville ha sex.

Det är allt som behövs för att detta varken skall vara våldtäkt eller oaktsam våldtäkt.

Punkt.

Du har uppenbarligen inte läst FUP.

Såhär står det:

FL: "Tror du att Viking förstod att du inte ville?
: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon"."
Citera
2024-01-30, 07:16
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon ville kanske känna sig viktig och åtrådd? Därför berättade hon för "Z" att ett besök av en man skulle äga rum?
Låter ”viktig och åtrådd inför en polare” som en rimlig anledning att direkt sätta sig så totalt i skiten att man måste fejka en våldtäkt, inkl. ett skådespeleri som bedrar såväl vänner som vård, polis och rättsväsende? Kan man verkligen ur underlaget rimligen dra slutsatsen att BO skulle vara en besinningslös fullblodspsykopat?

Citat:
Underskatta aldrig kvinnors behov att känna sig åtrådda. De kan inte heller hålla käften, skvaller är en central del i många kvinnors liv.
Något som stör mig med denna invändning är att den används i en del av fallet där den framstår som orimlig. Av någon anledning nämns inte detta i relation till BO:s snapchat-kommunikation med GM, t.ex. den famösa ”djupt urringade olämpliga bilden”. Då handlar det inte alls om att BO agerar för att känna sig viktig och åtrådd, utan om ett otvetydigt genuint intresse från hennes sida.
Citera
2024-01-30, 07:29
Medlem
Citat:
Då ser vi över vad som står i FUP sida 166

: Hjälp
Source: Snapchat kl. 00:56 26/10.
Z: Sjukaste
Source: Snapchat kl. 00:57 26/10
MÄ: Vi*king han i min faddergrupp
Source: Snapchat kl. 01.08 26/10
MÄ: Ja asså en annan kille. Det är inte Kingen.
Source: Snapchat kl. 01.15 26/10
Z: Vad händer. Nej. GUD. OMG.
Source: Snapchat kl. 01.15 26/10
MÄ: Han e en fuckboy
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10
MÄ: Help
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10 .
Z: Trodde d va Kingen
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10
Z: Nä stackarn
Source: Snapchat kl. 01.17 26/10
Z: *vne kan ringa låtsas va din mamma eller nåt
Source: Snapchat kl. 01.19 26/10

Och här kommer det ännu mer intressanta, snapkonversation mellan målsägande och Z, FUP, sida 303, se i synnerhet det fetade.:

Zu: MEN INTE FUCKBOY
: Nejjj
I know
Help
Zu: Nah Fuck det
Okej gud
Trodde d va kingen
Okej vet du va
Mä: Until this moment i wish, önska det var kingen
Zu: Och jag trodde det var kingen o därför jag bara oh my god.
Mä: Han kommer få ligga på golvet. For real. Jag bara, jag har ett
golv jag kan erbjuda.

Mä: Aa
Han e hemma hos mig nu
Hjälp
Zu: Ong
OMG
: Vrf
Asså Vrf
Gör jag såhär mot mig själv
Zu: Good luck girl
Asså
E han skum
: Lite
Zu: Är han typ full
: Nja
Han har druckit massa vet jag
Han var på nån Fadderortsgatan innan
Zu: Uughhhh

Handen på hjärtat. Låter detta som en tjej som vill ha dit en kille? Hon vill inte ha honom hos sig. Hon har ångest över det. Och hennes vän Z är orolig över det. Målsägande vill hellre ha Kingen/Oli*ver hos sig. Och Vi*king kommer "for real" få ligga på golvet.

Handen på hjärtat: Ja, det gör det.
Det här retarderade ”Oh, my god!” jollrandet betyder ju inte ens i närheten vad ditt begränsade sinne kladdar ihop.
”Konversationen” går ju ut på att hon spelar kysk samtidigt som hon skryter om hur populär hon är.
”Oh my gadd! Nu har jag tre killar samtidigt, liksom! Jag som helst hade legat med Kingen ikväll, men jag måste ju spela lite svår och inte ligga på första daten. Viking däremot är ju en fuckboy och inte pojkvänsmaterial, han duger inatt. Men jag tänker inte ligga med honom. Wink, wink.”

Och vad märkligt att du, i ditt nät av lögner, glömmer bort dina tidigare ”argument”…
Det var inte längesedan du desperat hävdade att Oliver/”Kingen” bara var en platonisk kompis när du försökte framhålla målsägarens oskuldsfullhet och dygdighet.
Nu, plötsligt, påtalar du att hon minsann vill dela säng med honom.
Du är inte bara en lögnare, du är en dålig sådan också.
Citera
2024-01-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Handen på hjärtat: Ja, det gör det.
Det här retarderade ”Oh, my god!” jollrandet betyder ju inte ens i närheten vad ditt begränsade sinne kladdar ihop.
”Konversationen” går ju ut på att hon spelar kysk samtidigt som hon skryter om hur populär hon är.
”Oh my gadd! Nu har jag tre killar samtidigt, liksom! Jag som helst hade legat med Kingen ikväll, men jag måste ju spela lite svår och inte ligga på första daten. Viking däremot är ju en fuckboy och inte pojkvänsmaterial, han duger inatt. Men jag tänker inte ligga med honom. Wink, wink.”

Och vad märkligt att du, i ditt nät av lögner, glömmer bort dina tidigare ”argument”…
Det var inte längesedan du desperat hävdade att Oliver/”Kingen” bara var en platonisk kompis när du försökte framhålla målsägarens oskuldsfullhet och dygdighet.
Nu, plötsligt, påtalar du att hon minsann vill dela säng med honom.
Du är inte bara en lögnare, du är en dålig sådan också.

För det första: Kvinnor är selektiva när det kommer till sex. Inse detta. Så om Vi*king inte är pojkvänsmaterial, så är han inte ligg-material heller. Du kan inte läsa av två unga kvinnors konversation och dra paralleller till två unga killars konversation. Förstå detta för det första.

Visst: kvinnor är kåta och vill ha sex, men de vill ha det med någon de faktiskt känner attraktion till och intresse för. Finns inget sådant hos målsägande för Vi*king när man läser hennes och Z konversation. Och hade målsägande varit attraherad och intresserad av Vi*king, så hade hon varit glad i att få ligga med honom och inte anmält honom för våldtäkt samma dag. Hon anmäler honom för våldtäkt för att han har våldtagit henne. För att hon inte ville ligga med honom. Ska det vara så svårt att ta in.

För det andra: det handlar om övernattning när hon pratar med Z. Inte "dela säng". Förstått? Och målsägande vill givetvis hellre att nära vännen Oli*ver övernattar hos henne (på golvet) än hon vill att den bekanta fuckboyen vi*king övernattar hos henne på golvet.

I sängen är det förmodligen bara en person hon vill ha vid den tidpunkten: sitt ex/nuvarande pojkvän.
Citera
2024-01-30, 07:50
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det intressanta är din fåniga allt-eller-inget-mentalitet där det står mellan att antingen bjuda in "fuckboyen som varit på tjejer" eller att låta honom banka på porten och bli stämplad som en psychobitch till tidens ände.
Att jag drar exemplet till sin spets är en fråga om tydlighet.

Citat:
Vad sägs om att t ex istället använda sina (minst) 46 minuter till att komma på och meddela V ett svepskäl? Vore helt okontroversiellt med tanke på att båda säger att han hade gott om andra alternativ.
Det hade bevisligen varit att föredra, liksom en mängd andra hypotetiska beslut som BO kunde ha fattat. Kanske tänkte hon och Z inte tanken. Kanske upplevde BO att det inte var möjligt att svika löftet, för så gör man inte. Kanske hade GM accepterat ett svepskäl, även om jag inte tror det då min uppfattning är att han planerat detta. Hade BO haft klart för sig vad GM var ute efter, dvs. att det s.k. behovet av övernattning var en list, då hade hon troligen agerat annorlunda.
Citera
2024-01-30, 08:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Att jag drar exemplet till sin spets är en fråga om tydlighet.

Intressant, för det enda som blev tydligt är att du är ett troll.
Citera
2024-01-30, 08:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Mängder? Du har nämnt en. Den on top. Och den har jag svarat på. Vilka fler har du skrivit?

Här har du ett gäng frågor som angränsar till hennes lögner. Svara på dem så kan vi prata lögner sen.

1) Varför byter MÄ inte om när både hon själv och Z uttrycker hur olämpligt/genant/[valfritt ord] det är?

2) Varför förnekar MÄ kännedom om den urringade bilden i polisförhör?

3a) Varför undanhöll MÄ medvetet för Polisen att hon satt på V?
3b) Om du inte tror det var medvetet, vad är anledningen till att MÄ inte berättade för Polisen att hon satt på V?

4) Varför kan MÄ stå upp för sig själv utan problem dagen efter?

5) Kan du nämna en enda omständighet som MÄ tar ansvar för utan att skylla på andra eller typ förklara med att hon är en bra person?

6) Kan du nämna ett enda mänskligt beteende som är inkompatibelt med hur ett våldtäktsoffer rimligen kan förväntas sig bete sig efteråt?

7) Kan du nämna ett enda mänskligt beteende som särskiljer hur ett äkta våldtäktsoffer beter sig efteråt kontra hur ett oäkta våldtäktsoffer beter sig efteråt?

8) Kan du kortfattat sammanfatta min position åt mig i ett stycke? Skulle vara intressant att se vad du tror att jag tycker.
Citera
2024-01-30, 08:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Både porr- och skaldjursmetaforen var dåliga.

Suck. Poängen med analogin var uteslutande att undersöka fenomenet att säga en sak men göra en annan. Då behöver inte själva kringförutsättningarna i analogin vara lika de i verkligheten.

Men eftersom du hade problem med den så ska du såklart få en ny:

Om en snubbe du känner sa till dig
- att han får ångest av blotta tanken på att äta skaldjur
- att han aldrig varit intresserad av skaldjur
- att han hört att skaldjur fått andra att må dåligt
- att han inte ens vill släppa in skaldjur i sitt hus
Men senare samma dag så visar en gemensam bekant en semesterbild som snubben skickat till den gemensamme bekante där snubben käkar skaldjur. Du får också reda på att han hängt nere i hamnen och pratat skaldjursfiske med fiskarna där. Efter det åker du hem till honom och ser honom käka en stor jävla skaldjursbuffé i smyg, iklädd en sån där haklapp med en glad hummer på. Som förklaring säger han att "En bekant kom förbi och gav mig en skaldjurslåda. Jag tyckte det var skumt att han gjorde det, men jag sitter här och äter den bara för att vara artig. Och jag vet inte vilken bild du talar om, det är inget jag känner till."
En vecka senare frågar du snubben vad han åt till middag dagen innan och ber honom vara så detaljerad som möjligt. Han svarar att han åt "en bit nötkött med tillbehör". Sen får du höra från en kille som var på samma middag att snubben åt surf n turf i 2 h (ifall du inte känner till det: en huvudrätt som kombinerar skaldjur och rött kött). När du frågar honom varför han inte berättade om skaldjursdelen av rätten säger han "jag kanske inte berättade om alla saker jag åt".

Nu är min fråga: Skulle du tro på snubben angående vad han berättar om skaldjur?
Citera
2024-01-30, 09:01
Medlem
Citat:
För det första: Kvinnor är selektiva när det kommer till sex.

Lögn. Kvinnor är individer, precis som män är.

Citat:
Inse detta.

Att du är en okunnig, skamlös, misogyn, lögnare?

Citat:
Så om Vi*king inte är pojkvänsmaterial, så är han inte ligg-material heller.

Ren och skär lögn. Byggd på samma lögnaktiga och påhittade premisser som du genomgående fantiserat ihop.

Citat:
Du kan inte läsa av två unga kvinnors konversation och dra paralleller till två unga killars konversation. Förstå detta för det första.

Det gör jag inte heller.

Du kan inte försöka tolka två kvinnors konversation och dra paralleller till dina konversationer du har med dig själv.

Citat:
Visst: kvinnor är kåta och vill ha sex, men de vill ha det med någon de faktiskt känner attraktion till och intresse för.

Jaså? Så nu är kvinnor kåta och vill ha sex?
Du har ju fullkomligt uteslutit det hittills och bara försökt hävda att de är oskuldsfulla och kyska.
Du är så vidrigt ohederlig.

Citat:
Finns inget sådant hos målsägande för Vi*king när man läser hennes och Z konversation.

Jodå, massor. Nu ljuger du igen.
Och naturligtvis är inte deras konversation det enda som räknas här, även om du är fullkomligt oförmögen att begripa det.

Citat:
Och hade målsägande varit attraherad och intresserad av Vi*king, så hade hon varit glad i att få ligga med honom och inte anmält honom för våldtäkt samma dag.

Det var hon också, i två hela timmar.

Citat:
Hon anmäler honom för våldtäkt för att han har våldtagit henne.

Det där hittar du på själv. Det är ingen sanning.
Varför kan du inte låta bli att ljuga och fabulera?

Citat:
För att hon inte ville ligga med honom. Ska det vara så svårt att ta in.

Ska det vara så svårt för dig att låta bli att ljuga?
Du vet, det finns behandling för sådant där…

Citat:
För det andra: det handlar om övernattning när hon pratar med Z. Inte "dela säng". Förstått?

Lögn.
Hon tar omedelbart upp sex, helt självmant.

Citat:
Och målsägande vill givetvis hellre att nära vännen Oli*ver övernattar hos henne (på golvet) än hon vill att den bekanta fuckboyen vi*king övernattar hos henne på golvet.

Återigen någonting du inte vet ett skit om.
Om du måste ljuga för att ”argumentera” så har du ju absolut ingenting att komma med.

Citat:
I sängen är det förmodligen bara en person hon vill ha vid den tidpunkten: sitt ex/nuvarande pojkvän.

Återigen någonting du fantiserar ihop.

Har du verkligen ingenting relevant och verklighetsförankrat att komma med?
Ljuger du så här obehindrat och patologiskt IRL också?
Citera
2024-01-30, 09:37
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Det är kvinnans egen uppfattning att hon har gett mannen intrycket att hon ville ha sex.

Det är allt som behövs för att detta varken skall vara våldtäkt eller oaktsam våldtäkt.

Punkt.
Efter att han tvingat sig på henne trots hennes tydliga signaler om att hon inte vill. En icke ringa detalj i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in