2024-01-21, 14:40
Medlem
logiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Är det någon som vet vart lägenheterna de ”bor i” är någonstans? Är det ett hotell?

Ligger på Gärdet. Förmodligen bostadsrätter som hyrs ut via typ Företagsbostäder eller liknande hotellverksamhet.
Citera
2024-01-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Var ett av alla exempel, han hade väldigt mkt issues med hennes namn och stavning och vad det betydde, som den ledde in på asiatiskt utseende.

Är väl rasistiska att anta massa om hennes ursprung pga an hennes namn. Det är väl just det som är rasistiska, inte huruvida han tänder på asiater eller inte.

Så ja iq kan man absolut fundera över.

Rasistiskt är att anta något pga av någons ursprung...inte tvärtom
Citera
2024-01-21, 14:41
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Då är man ju helt bakom flötet om man tror att alla svenskar har ett perfekt liv bara för att de är svenskar. Så är det ju verkligen inte. Det finns såå många svenskar som saknar sociala kontakter, som aldrig blir inbjudna till tillställningar och liknande. Det finns så många svenskar som är ensamma och deprimerade. Dags att inse detta.

Jag har sett i vissa ansiktsuttryck att han verkar vara lite feminin och för en kort stund tänkte jag att han verkade lite gay men det var inte mitt första intryck av honom när jag såg honom i programmet, då tyckte jag faktiskt att han såg väldigt bra ut. Jag tvivlar på att han är gay, då hade han väl knappast dejtat eller uttryckt intresse för en kvinna liksom. Däremot kan han ju vara bi, men det är ju inget fel med det.

Det är ju inget som helst fel på Oskar. Han ser bra ut och verkar ha en trevlig personlighet. Tror inte heller han hade ställt upp i ett program där han ska gifta sig med en kvinna om han inte är intresserad av kvinnor. Sen om han gillar både kvinnor och män spelar ju som du säger faktiskt ingen roll.
Citera
2024-01-21, 14:45
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastkajsbengt
Christophers mamma ger lite Gunilla Persson-vibbar. Hu.

Alla de man får se från familjen verkar flum. Säkert mycket New Age, Tantra och prata med spöken där.
Citera
2024-01-21, 14:51
Medlem
Blev lite nyfiken.
Men efter det lilla jag har sett
Jag kommer inte att titta på skiten

Jag behövde bara en glimt, i form av sekunder, för att bryta
Extremt ytligt. (Med tanke på namnet på serien)
Håller med totalt i den amerikanska kritiken
De beter sig inte naturligt, som dockor
Bara småflickor kan tycka att detta är seriöst !!!!
FJOLLTRÄSK
Senast redigerad av Max1494 2024-01-21 kl. 15:03.
Citera
2024-01-21, 14:55
Medlem
Stör mig så jäkla mycket på Meira.... är det bara jag som tycker att hon är mega rasse mot Svenskar???

Hon gillar ej grabben för att han är "för svensk" , "landställe , finans , bank," - "jag är från förorten, botkyrka".

Jaha men skaffa dig en kriminell gangster arab då som rånar banker och flytta från Sverige då.
Citera
2024-01-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ae123
Love is blind Sweden

Tack som fan! Är okunnig inom sånt här. Går det se på smarttv om man lägger in länken i webbläsaren där utan att få virus från popups? om det nu går att få virus på tv
Citera
2024-01-21, 15:00
Medlem
Christophers pupiller när han och Catja pratar om att han kan ta på sig sina ”big boy pants”.. Uppenbart drogpåverkad.
Citera
2024-01-21, 15:06
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Han är lite chefstypen. Ja. Men tror han är "ride or die" i förhållande.

Jag undrar hur de tänkt kring ekonomin vdg giftermål i Sverige? Känner alla deltagare till att när man gifter sig tar man över det ekonomiska ansvaret för en annan person? Dvs du kan inte söka bidrag utan det är din man/fru som får täcka upp.

Rasmus - Krissy. Hon studerar, han tjänar kanske 40k/mån
Oskar - Meira. Oskar tjänar cash, kanske 60k/mån och Meira - tja, hur mycket kan man tjäna på att dansa på tiktok?
Amanda - Sergio. Hon har ett bra jobb, kanske 35-40k/mån (osäker på vad hon jobbar med men hon har ju iaf kandidat-utbildning/bachelors.) Han har ströjobb som DJ och fotbollstränare för kids, i Barca. Inte många tusen in där?

Otroligt ojämn fördelning. Hoppas ingen av de som sen faktiskt gift sig hamnat i en ekonomisk fälla.

2022s uppgifter:
Rasmus - 650.000kr
Krissy - 94.100kr
Oskar - 742.500kr
Meira - 454.000kr
Amanda - 426.500kr
Sergio - 400kr

(Som du inte nämner)
Lucas - 675.000kr
Emilia - 679.000kr
Catja - 445.000kr
Christoffer - 390.000kr
Citera
2024-01-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
2022s uppgifter:
Rasmus - 650.000kr
Krissy - 94.100kr
Oskar - 742.500kr
Meira - 454.000kr
Amanda - 426.500kr
Sergio - 400kr

(Som du inte nämner)
Lucas - 675.000kr
Emilia - 679.000kr
Catja - 445.000kr
Christoffer - 390.000kr

Så HUR försörjer sig Sergio? Han är väl typ 40 år också. Vad har han sysslat med under sitt liv? Vilken belastning för Amanda.
Citera
2024-01-21, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
"Försvara henne till döden", sluta vara så dramatisk. Du har inte förstått programidén om du inte förstår varför majoriteten inte hittar någon att fria till och varför det inte är samma sak som att bryta efter förlovning. Förstår inte ditt behov av att fäktas så hårt och vara dramatisk över petitesser. I amerikanska versionen MÅSTE de ha ett bröllop om de tackat ja till en förlovning, enligt avtalet de skriver på innan, förmodligen behöver de en jävligt bra anledning till att avbryta processen i den svenska också, dvs inget man gör för att man inte är kär. Att låta en kvinna hoppa av för att mannen blir obehaglig och aggressiv är en säkerhetsfråga om något.

Det är inte "dubbla signaler" att ligga med honom när hon samtidigt är tydlig med att hon är osäker. Han valde att ligga med henne trots den vetskapen, han är inget offer. Hade han frågat henne vad hon verkligen kände istället för att kväva henne med komplimanger så hade han kanske sluppit kuka ur.

Hon var inte osäker. Hon var helt enkelt inte intresserad av honom, vilket blev tydligt på slutet. Därav är det fel att skicka dubbla signaler genom att ligga med honom. Det borde hon fatta själv.

”Säkerhetsskäl” att inte fortsätta med giftermålet Hahahahha. Du är rolig. Ja, Christopher ger ju riktiga Fritz vibes.

Sedan förstår jag inte varför du envist jämför med amerikanska versionen. De kan uppenbarligen avbryta innan giftermålet, då de gjorde det när han kastade bort nyckeln. Därav är den enda slutsatsen man kan dra är att hon var kvar från tv tid. Som sagt, hon var aldrig intresserad. Det blev tydligt. Sedan kan du försöka skönmåla det med att hon var ”osäker”. Men det är inte sant helt enkelt.

Tänker inte svara dig mer. Vi tycker helt enkelt olika här.
Citera
2024-01-21, 15:22
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så HUR försörjer sig Sergio? Han är väl typ 40 år också. Vad har han sysslat med under sitt liv? Vilken belastning för Amanda.

Han är en 5-åring fångad i en 40-årig mans kropp som behöver en sugar mama och borde släppa på ytligheten när han själv inte är nån skönhet + alla andra krav eftersom han också oppenbarligen är ett ekononiskt vrak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in